MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak sprawdzić "na oko" silnik
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5121
Strona 1 z 1

Autor:  Webastoman [ pt lut 06, 2004 10:50 am ]
Tytuł:  Jak sprawdzić "na oko" silnik

Witam
Mam pytanko jak sprzwdzić optycznie sprawność silnika 300 D ? Bez przyrządów wiem że ciężko, no i bez silnego mrozu. Może ktoś zna takie domowe sposoby.

Autor:  FENIX [ pt lut 06, 2004 11:11 am ]
Tytuł: 

najlepiej jak odpalisz silnik z samego rana jak jest zimny i posłuchaj jak pracuje - jeśli nie szarpie nim i pracuje w miare równo to dobrze, przyjrzyj się też jakie są spaliny jeśli będą (mocno) białe to znaczy żę ma nie równe ciśnienie na cylindrach

Autor:  Webastoman [ pt lut 06, 2004 11:18 am ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić "na oko" silnik

Webastoman pisze:
Witam
Mam pytanko jak sprzwdzić optycznie sprawność silnika 300 D ? Bez przyrządów wiem że ciężko, no i bez silnego mrozu. Może ktoś zna takie domowe sposoby.


A kompresje da się jakoś sprawdzić ? Po za przypadkiem gdy jest bardzo zimno.

Autor:  Webastoman [ pt lut 06, 2004 11:24 am ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić "na oko" silnik

Webastoman pisze:
Witam
Mam pytanko jak sprzwdzić optycznie sprawność silnika 300 D ? Bez przyrządów wiem że ciężko, no i bez silnego mrozu. Może ktoś zna takie domowe sposoby.


A jak spaliny będą mocno czarne ?

Autor:  laudan [ pt lut 06, 2004 12:13 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić "na oko" silnik

Do skprawdzania na oko najlepszy jest endoskop [zlosnik]

Poza tym, ze posluchasz jak chodzi, popatrzysz jak dymi to nie wiele Ci o silniku powie, co najwyzej pozwoli wyeliminowac kompletny zlom lub padniety uklad wtryskowy.

Cos wiecej powie kompresja, jak przy minus 20 pali to jest ok, ale ile taki silnik pochodzi tego nikt nie wie [zlosnik] Mozna ja zmiezyc, kosztuje to od 50 do 100PLN, a wiec nie drogo.

Autor:  Webastoman [ pt lut 06, 2004 12:46 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić "na oko" silnik

laudan pisze:
Do skprawdzania na oko najlepszy jest endoskop [zlosnik]

Poza tym, ze posluchasz jak chodzi, popatrzysz jak dymi to nie wiele Ci o silniku powie, co najwyzej pozwoli wyeliminowac kompletny zlom lub padniety uklad wtryskowy.

Cos wiecej powie kompresja, jak przy minus 20 pali to jest ok, ale ile taki silnik pochodzi tego nikt nie wie [zlosnik] Mozna ja zmiezyc, kosztuje to od 50 do 100PLN, a wiec nie drogo.


Dzięki za odpowiedź. Tak na prawdę nie liczyłem na jakieś 100 % sposoby ale zapytać nie szkodzi.

Autor:  sebi [ pt lut 06, 2004 12:54 pm ]
Tytuł: 

Hej

Na już ciepłym silniku odkręć wlew oleju i zobacz jakie sa przedmuchy na głowicy w ten sposób sprawdzisz jej szcelność. Podobnie z dołem silnika czyli wyciągasz bagnet i jak tam dmucha to raczej takiego silnika nie kupuj [zlosnik] [cool]

Autor:  marcin280e [ pt lut 06, 2004 3:14 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Hej

Na już ciepłym silniku odkręć wlew oleju i zobacz jakie sa przedmuchy na głowicy w ten sposób sprawdzisz jej szcelność. Podobnie z dołem silnika czyli wyciągasz bagnet i jak tam dmucha to raczej takiego silnika nie kupuj [zlosnik] [cool]

masz rację co do przedmuchów ale czy to z korka czy też z bagnetu są to te same przedmuchy-przecież wlewasz olej wlewem a sprawdzacz bagnetem-w obu przypadkach chodzi o szczelność ukladu tłok-cylinder [zlosnik]
Pozdrawiam

Autor:  Ocet [ pt lut 06, 2004 4:08 pm ]
Tytuł: 

Jesli chodzi o przedmuchy to ja mam zwyczaj zdejmowac odme. Nie jestem wtedy ochlapany olejem z lancucha. Korek odkrecam w silnikach z paskiem. Nalezy jednak pamietac, ze przekroj odmy jest mniejszy, czyli jest to znaczmie precyzyjniejszy pomiar na oko ;) . Generalnie jezeli taka sama ilosc cisnienia ma uciec przez mniejszy otwor to predkosc bedzie wieksza. Kwadrat promienia.

Autor:  Paolo [ pt lut 06, 2004 5:23 pm ]
Tytuł:  Diagnostyka!

Pozwole sobie polecic strone poswiecona diagnostyce pojazdow samochodowych ktorej zawartosc pozwoli na rozwiazanie wiekszosci drobnych problemow i odpowie na znaczna czesc pytan pojawiajacych sie na forum.Mianowicie: http://wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/
Tam opisane sa proste i te bardziej skomplikowane badania diagnostyczne .A tak na marginesie -Moze mi ktos pomoze rozkrecic mojego merola powyzej 3tys. obr/min bylbym wdzieczny Pozdrawiam Pawel! (To naprawde nie nalezy do przyjemnosci jezdzic na wolnych obrotach! help.....)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/