MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

cała prawda o SGI
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5000
Strona 1 z 1

Autor:  Paolo [ śr sty 28, 2004 6:26 pm ]
Tytuł:  Wtrysk gazu.

Istotnie masz racje ze samochody z wtryskiem elektronicznym wymagaja takze specjalnego wtrysku gazu.Przerobienie samochodu z wtryskiem, w odróżnieniu od gaĽnikowego, wymaga zastosowania reduktora elektro-wspomagającego centralki, która łączy z systemem oryginalnym samochodu specjalny mieszacz i ewentualnie inne urządzenia elektryczne i mechaniczne.
W samochodach z wtryskiem elektronicznym MPI (wtrysk wielopunktowy) i SPI (wtrysk jednopunktowy) stosuje się:

- Mieszacze "klasyczne", które instalowane są na szczycie (górze) korpusu motylkowego, lub też wzdłuż rurociągu zasysania powietrza i mogą one być typu sprzęgłowego lub też typu uzupełniającego
- Mieszacze płaskie, które znajdują zazwyczaj zastosowanie w samochodach z wtryskiem jednopunktowym.

Mieszacze te; minimalnie zabierają powierzchnię wysokościową i dlatego też instalowane są między monowtyskiem a korpusem motylkowym. Są to zazwyczaj mieszacze typu uzupełniającego. Aby umożliwić dokonanie właściwego wyboru mieszacza BRC dostarcza na życzenie niezbędne schematy.
Należy tu zaakcentować różne systemy wtrysku, ponieważ od nich zależy wybór określonego typu mieszacza i ewentualnie innych urządzeń oraz w konsekwencji odpowiedniego wykonania połączeń elektrycznych.Reasumujac SGI mozesz stosowac nawet do K-Jetronic lub KE-Jetronic wiem ze byly stosowane w 123 w poczatku lat 80 Powodzenia Pawel.

Autor:  marcin280e [ śr sty 28, 2004 11:24 pm ]
Tytuł:  Re: Wtrysk gazu.

Paolo pisze:
Reasumujac SGI mozesz stosowac nawet do K-Jetronic lub KE-Jetronic wiem ze byly stosowane w 123 w poczatku lat 80 Powodzenia Pawel.


Dość długi wywód ale nic nie pojąłem mimo szczerych chęci.
Mylisz podstawowe pojęcia a to dlatego że zastosowanie wtrysku sekwencyjnego gazu jest możliwe o tyle o ile wtrysk benzyny jest sekwencyjny czyli w przypadku K czy tez KE niewykonalne bo :
-jest to wtrysk ciągły
-jest to wtrysk mechaniczny
Pozdrawiam

Autor:  Paolo [ czw sty 29, 2004 8:49 am ]
Tytuł:  Wtrysk!

Tak rozpedzilem sie zbytnio - sprawdzilem K-Jetronic nie nadaje sie do SGI.Juz ci wyjasniam co mialem na mysli bez zbednych wywodow poniewaz do sterowania wtryskiem sekwencyjnym gazu jest potrzebne elektroniczne urzadzenie sterujace ECU to KE wyposazony w ta centralke moze zostac wyposazony w SGI ktorego dzialanie opiera sie na sygnalach elektronicznych pobieranych z ECU .Mysle ze teraz moja idea jest jasniejsza.Przepraszam za zamieszanie Pozdrawiam Pawel!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/