MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

116 vs 123 - w kontekście M110
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4979
Strona 1 z 3

Autor:  Bukol [ pn sty 26, 2004 6:30 pm ]
Tytuł:  116 vs 123 - w kontekście M110

... hehehe, laik ni w ząb nie rozkmini tytułu tego posta [zlosnik] [zlosnik]

ale do rzeczy: czy silniki M110 z W116 różnią się zasadniczo od M110 z W123? Numery są trochę inne:
123 - 110.984
116 - 110.985

Pytam, bo w 123 280CE który mnie interesuje jest właśnie motorek od 116 i nie wiem czy to mina czy OK? Ten silnik jeździ w tym autku już dość długo i nie wiem co o tym myśleć.

Autor:  adi [ pn sty 26, 2004 6:37 pm ]
Tytuł: 

Ja wiem tyle (z katalogu częsci więc mogą cyferki się trochę nie zgadzać):
M110 985 ma 177KM/130kW
M110 984/988 ma 185KM/ 136kW

Autor:  Bukol [ pn sty 26, 2004 6:49 pm ]
Tytuł: 

adi pisze:
Ja wiem tyle (z katalogu częsci więc mogą cyferki się trochę nie zgadzać):
M110 985 ma 177KM/130kW
M110 984/988 ma 185KM/ 136kW


Tak - to można wyczytać na stronie MacKuza. Mi chodzi jednak o niuanse techniczne i konstrukcyjne, które mogą uprzykrzyć serwisowanie tego autka (kupię części do 123 i okażą się nie te co trzeba itp).

Autor:  sebi [ pn sty 26, 2004 6:50 pm ]
Tytuł: 

Hej

Po pełnym numerku nadwozia dowiesz sie od VINiarzy czy i jaki tam powinien być motorek. Pozatym modeli silników 110 jest bardzo wiele.

Autor:  Bukol [ pn sty 26, 2004 6:54 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Hej

Po pełnym numerku nadwozia dowiesz sie od VINiarzy czy i jaki tam powinien być motorek.


123053 to na 100% 280 z wtryskiem. Pod maską też jest 280 z wtryskiem, ale wg nr silnika jest to jednostka ze 116.

Autor:  sebi [ pn sty 26, 2004 7:20 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
123053 to na 100% 280 z wtryskiem. Pod maską też jest 280 z wtryskiem, ale wg nr silnika jest to jednostka ze 116.


Jeżeli wiesz juz że są inne to rozumiem że chcesz teraz wiedzieć czym sie różniły. [cool]
W trakcie kupowania w aso bądź w innym punkcie gdzie się znaja poprosza Cię o numer silnika i do niego bedą sprzedawać Ci części. Jeżeli natomiast silnik ma tylko numer od 116 a w rzeczywistości jest inny to moze byc mała skucha. Dokładnie czym one się róznią ?? ........... nie wiem to moze okazac się dopiero w razie problemu.

Autor:  szdowk [ pn sty 26, 2004 7:29 pm ]
Tytuł: 

Hello

Wszystkie wtryskowe M110 w W116 mialy K-Jetronic, a w W123 KE-Jetronic.

Optycznie, bez zdejmowania filtra powietrza, mozna chyba poznac jaki to Jetronic, po mikroswitch'u w ukladzie ciegiel od pedalu gazu. W silniku od W123/W126 i nowszych bedzie on zaraz przy scianie silnika, a w W116 w ogole go nie bedzie [zlosnik] - funkcja tego wlacznika jest realizowana przez pneumatyke (ten mikroswitch jest od zmiany trybu pracy pompy paliwa gdy pedal gazu jest "puszczony", a silnik pracuje na wolnych obrotach).

Chyba, ze silnik byl kombinowany i jest juz "K&KE-Jetronic'iem" [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  VALENTINE123 [ pn sty 26, 2004 8:52 pm ]
Tytuł: 

szdowk pisze:
Wszystkie wtryskowe M110 w W116 mialy K-Jetronic, a w W123 KE-Jetronic.

EPC podaje ,że oba silniki są K-Jetronic
Obrazek

Autor:  Luk [ pn sty 26, 2004 8:58 pm ]
Tytuł: 

Też mi coś zgrzytnęło :-? Oba były K-Jetronic

Autor:  szdowk [ pn sty 26, 2004 9:09 pm ]
Tytuł: 

Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?

Autor:  bartfoot [ pn sty 26, 2004 9:37 pm ]
Tytuł: 

a w 126 280SE 79 też jest K-Jetronic , oryginalnie :)

Autor:  sebi [ pn sty 26, 2004 9:52 pm ]
Tytuł: 

szdowk pisze:
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?


Wg tego co sprawdziłem to silniki M110 nie miały KE-Jetronic. :o

Autor:  szdowk [ pn sty 26, 2004 10:23 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
szdowk pisze:
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?


Wg tego co sprawdziłem to silniki M110 nie miały KE-Jetronic. :o


W takim razie istniala wersja powaznie zmodyfikowana :-/ Moze handlowo byly nazywane K, a w rzeczywistosci byly juz KE? Poprostu w piwnicy mam kolektor ssacy od M110 z elektrozaworami :-/

Autor:  Sebaa [ wt sty 27, 2004 12:15 am ]
Tytuł: 

szdowk pisze:
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?


Hello!
Z tego co znalazłem to pierwszy KE-JET pojawił się w 1982 r. w W201 190E. M110 występował tylko z systemem K-JET. Może kolektor który posiadasz pochodzi z ostatniej wersji np. z G-klasy, którą z silnikiem M110 produkowano do 1991 roku. Ale w danych ten motor również jest jako K-JET. A jeśli chodzi o główne pytanie postu - silniki są praktycznie takie same. Podobno numer silnika był/jest zalezny od nadwozia do jakiego został zamontowany - stąd 6-sta cyfra jest inna w przypadku 123 i 116 - ale nie wiem dokładnie ile w tym prawdy. Prawdą jest natomiast to, że M110 jest chyba najdłużej produkowaną przez MB jednostką benzynową w której na przestrzeni lat nie zmieniano prawie nic. Moim zdaniem świadczy to o dość udanej konstrukcji, chociaż wiele osób twierdzi wręcz odwrotnie.

Autor:  marcin280e [ wt sty 27, 2004 12:40 am ]
Tytuł: 

Sebaa pisze:
A jeśli chodzi o główne pytanie postu - silniki są praktycznie takie same.

praktycznie tak ale sa zmiany dość istotne jak np.średnica trzonków zaworów wydechowych z 11mm we wczesnych M110 D-jet do 9mm w póżniejszych jak równiez ilość podpór wałków rozrz. z chyba 7 we wczesnych na 4 w póżniejszych.
Co ciekawe odlewy bloku M110 są takie same jak w motorze M114 czy M130 tylko inaczej obrobione.


Sebaa pisze:
Moim zdaniem świadczy to o dość udanej konstrukcji, chociaż wiele osób twierdzi wręcz odwrotnie.

Tak to wielce udany motor trochę ciężki ale bardzo trwały(przy odpowiednim serwisie oczywiście)
Pozdrawiam i 6cyl musi być [zlosnik]

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/