MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
116 vs 123 - w kontekście M110 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4979 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Bukol [ pn sty 26, 2004 6:30 pm ] |
Tytuł: | 116 vs 123 - w kontekście M110 |
... hehehe, laik ni w ząb nie rozkmini tytułu tego posta ![]() ![]() ale do rzeczy: czy silniki M110 z W116 różnią się zasadniczo od M110 z W123? Numery są trochę inne: 123 - 110.984 116 - 110.985 Pytam, bo w 123 280CE który mnie interesuje jest właśnie motorek od 116 i nie wiem czy to mina czy OK? Ten silnik jeździ w tym autku już dość długo i nie wiem co o tym myśleć. |
Autor: | adi [ pn sty 26, 2004 6:37 pm ] |
Tytuł: | |
Ja wiem tyle (z katalogu częsci więc mogą cyferki się trochę nie zgadzać): M110 985 ma 177KM/130kW M110 984/988 ma 185KM/ 136kW |
Autor: | Bukol [ pn sty 26, 2004 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
adi pisze: Ja wiem tyle (z katalogu częsci więc mogą cyferki się trochę nie zgadzać):
M110 985 ma 177KM/130kW M110 984/988 ma 185KM/ 136kW Tak - to można wyczytać na stronie MacKuza. Mi chodzi jednak o niuanse techniczne i konstrukcyjne, które mogą uprzykrzyć serwisowanie tego autka (kupię części do 123 i okażą się nie te co trzeba itp). |
Autor: | sebi [ pn sty 26, 2004 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
Hej Po pełnym numerku nadwozia dowiesz sie od VINiarzy czy i jaki tam powinien być motorek. Pozatym modeli silników 110 jest bardzo wiele. |
Autor: | Bukol [ pn sty 26, 2004 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
sebi pisze: Hej
Po pełnym numerku nadwozia dowiesz sie od VINiarzy czy i jaki tam powinien być motorek. 123053 to na 100% 280 z wtryskiem. Pod maską też jest 280 z wtryskiem, ale wg nr silnika jest to jednostka ze 116. |
Autor: | sebi [ pn sty 26, 2004 7:20 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: 123053 to na 100% 280 z wtryskiem. Pod maską też jest 280 z wtryskiem, ale wg nr silnika jest to jednostka ze 116.
Jeżeli wiesz juz że są inne to rozumiem że chcesz teraz wiedzieć czym sie różniły. ![]() W trakcie kupowania w aso bądź w innym punkcie gdzie się znaja poprosza Cię o numer silnika i do niego bedą sprzedawać Ci części. Jeżeli natomiast silnik ma tylko numer od 116 a w rzeczywistości jest inny to moze byc mała skucha. Dokładnie czym one się róznią ?? ........... nie wiem to moze okazac się dopiero w razie problemu. |
Autor: | szdowk [ pn sty 26, 2004 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
Hello Wszystkie wtryskowe M110 w W116 mialy K-Jetronic, a w W123 KE-Jetronic. Optycznie, bez zdejmowania filtra powietrza, mozna chyba poznac jaki to Jetronic, po mikroswitch'u w ukladzie ciegiel od pedalu gazu. W silniku od W123/W126 i nowszych bedzie on zaraz przy scianie silnika, a w W116 w ogole go nie bedzie ![]() Chyba, ze silnik byl kombinowany i jest juz "K&KE-Jetronic'iem" ![]() ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ pn sty 26, 2004 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
szdowk pisze: Wszystkie wtryskowe M110 w W116 mialy K-Jetronic, a w W123 KE-Jetronic.
EPC podaje ,że oba silniki są K-Jetronic ![]() |
Autor: | Luk [ pn sty 26, 2004 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
Też mi coś zgrzytnęło ![]() |
Autor: | szdowk [ pn sty 26, 2004 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
Hello To w ktorym roku przeszli na KE? |
Autor: | bartfoot [ pn sty 26, 2004 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
a w 126 280SE 79 też jest K-Jetronic , oryginalnie ![]() |
Autor: | sebi [ pn sty 26, 2004 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
szdowk pisze: Hello
To w ktorym roku przeszli na KE? Wg tego co sprawdziłem to silniki M110 nie miały KE-Jetronic. ![]() |
Autor: | szdowk [ pn sty 26, 2004 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
sebi pisze: szdowk pisze: Hello To w ktorym roku przeszli na KE? Wg tego co sprawdziłem to silniki M110 nie miały KE-Jetronic. ![]() W takim razie istniala wersja powaznie zmodyfikowana :-/ Moze handlowo byly nazywane K, a w rzeczywistosci byly juz KE? Poprostu w piwnicy mam kolektor ssacy od M110 z elektrozaworami :-/ |
Autor: | Sebaa [ wt sty 27, 2004 12:15 am ] |
Tytuł: | |
szdowk pisze: Hello
To w ktorym roku przeszli na KE? Hello! Z tego co znalazłem to pierwszy KE-JET pojawił się w 1982 r. w W201 190E. M110 występował tylko z systemem K-JET. Może kolektor który posiadasz pochodzi z ostatniej wersji np. z G-klasy, którą z silnikiem M110 produkowano do 1991 roku. Ale w danych ten motor również jest jako K-JET. A jeśli chodzi o główne pytanie postu - silniki są praktycznie takie same. Podobno numer silnika był/jest zalezny od nadwozia do jakiego został zamontowany - stąd 6-sta cyfra jest inna w przypadku 123 i 116 - ale nie wiem dokładnie ile w tym prawdy. Prawdą jest natomiast to, że M110 jest chyba najdłużej produkowaną przez MB jednostką benzynową w której na przestrzeni lat nie zmieniano prawie nic. Moim zdaniem świadczy to o dość udanej konstrukcji, chociaż wiele osób twierdzi wręcz odwrotnie. |
Autor: | marcin280e [ wt sty 27, 2004 12:40 am ] |
Tytuł: | |
Sebaa pisze: A jeśli chodzi o główne pytanie postu - silniki są praktycznie takie same. praktycznie tak ale sa zmiany dość istotne jak np.średnica trzonków zaworów wydechowych z 11mm we wczesnych M110 D-jet do 9mm w póżniejszych jak równiez ilość podpór wałków rozrz. z chyba 7 we wczesnych na 4 w póżniejszych. Co ciekawe odlewy bloku M110 są takie same jak w motorze M114 czy M130 tylko inaczej obrobione. Sebaa pisze: Moim zdaniem świadczy to o dość udanej konstrukcji, chociaż wiele osób twierdzi wręcz odwrotnie.
Tak to wielce udany motor trochę ciężki ale bardzo trwały(przy odpowiednim serwisie oczywiście) Pozdrawiam i 6cyl musi być ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |