MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 3:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 26, 2004 6:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
... hehehe, laik ni w ząb nie rozkmini tytułu tego posta [zlosnik] [zlosnik]

ale do rzeczy: czy silniki M110 z W116 różnią się zasadniczo od M110 z W123? Numery są trochę inne:
123 - 110.984
116 - 110.985

Pytam, bo w 123 280CE który mnie interesuje jest właśnie motorek od 116 i nie wiem czy to mina czy OK? Ten silnik jeździ w tym autku już dość długo i nie wiem co o tym myśleć.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 6:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Ja wiem tyle (z katalogu częsci więc mogą cyferki się trochę nie zgadzać):
M110 985 ma 177KM/130kW
M110 984/988 ma 185KM/ 136kW

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 6:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
adi pisze:
Ja wiem tyle (z katalogu częsci więc mogą cyferki się trochę nie zgadzać):
M110 985 ma 177KM/130kW
M110 984/988 ma 185KM/ 136kW


Tak - to można wyczytać na stronie MacKuza. Mi chodzi jednak o niuanse techniczne i konstrukcyjne, które mogą uprzykrzyć serwisowanie tego autka (kupię części do 123 i okażą się nie te co trzeba itp).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 6:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Po pełnym numerku nadwozia dowiesz sie od VINiarzy czy i jaki tam powinien być motorek. Pozatym modeli silników 110 jest bardzo wiele.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 6:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
sebi pisze:
Hej

Po pełnym numerku nadwozia dowiesz sie od VINiarzy czy i jaki tam powinien być motorek.


123053 to na 100% 280 z wtryskiem. Pod maską też jest 280 z wtryskiem, ale wg nr silnika jest to jednostka ze 116.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 7:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Bukol pisze:
123053 to na 100% 280 z wtryskiem. Pod maską też jest 280 z wtryskiem, ale wg nr silnika jest to jednostka ze 116.


Jeżeli wiesz juz że są inne to rozumiem że chcesz teraz wiedzieć czym sie różniły. [cool]
W trakcie kupowania w aso bądź w innym punkcie gdzie się znaja poprosza Cię o numer silnika i do niego bedą sprzedawać Ci części. Jeżeli natomiast silnik ma tylko numer od 116 a w rzeczywistości jest inny to moze byc mała skucha. Dokładnie czym one się róznią ?? ........... nie wiem to moze okazac się dopiero w razie problemu.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 7:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Wszystkie wtryskowe M110 w W116 mialy K-Jetronic, a w W123 KE-Jetronic.

Optycznie, bez zdejmowania filtra powietrza, mozna chyba poznac jaki to Jetronic, po mikroswitch'u w ukladzie ciegiel od pedalu gazu. W silniku od W123/W126 i nowszych bedzie on zaraz przy scianie silnika, a w W116 w ogole go nie bedzie [zlosnik] - funkcja tego wlacznika jest realizowana przez pneumatyke (ten mikroswitch jest od zmiany trybu pracy pompy paliwa gdy pedal gazu jest "puszczony", a silnik pracuje na wolnych obrotach).

Chyba, ze silnik byl kombinowany i jest juz "K&KE-Jetronic'iem" [zlosnik] [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 8:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
szdowk pisze:
Wszystkie wtryskowe M110 w W116 mialy K-Jetronic, a w W123 KE-Jetronic.

EPC podaje ,że oba silniki są K-Jetronic
Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 8:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Też mi coś zgrzytnęło :-? Oba były K-Jetronic

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 9:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 07, 2003 9:36 pm
Posty: 72
Lokalizacja: Rzeszów
a w 126 280SE 79 też jest K-Jetronic , oryginalnie :)

_________________
W126 280SE 1979 nelkengruen-metallic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 9:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
szdowk pisze:
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?


Wg tego co sprawdziłem to silniki M110 nie miały KE-Jetronic. :o

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 10:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
sebi pisze:
szdowk pisze:
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?


Wg tego co sprawdziłem to silniki M110 nie miały KE-Jetronic. :o


W takim razie istniala wersja powaznie zmodyfikowana :-/ Moze handlowo byly nazywane K, a w rzeczywistosci byly juz KE? Poprostu w piwnicy mam kolektor ssacy od M110 z elektrozaworami :-/

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 12:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
szdowk pisze:
Hello

To w ktorym roku przeszli na KE?


Hello!
Z tego co znalazłem to pierwszy KE-JET pojawił się w 1982 r. w W201 190E. M110 występował tylko z systemem K-JET. Może kolektor który posiadasz pochodzi z ostatniej wersji np. z G-klasy, którą z silnikiem M110 produkowano do 1991 roku. Ale w danych ten motor również jest jako K-JET. A jeśli chodzi o główne pytanie postu - silniki są praktycznie takie same. Podobno numer silnika był/jest zalezny od nadwozia do jakiego został zamontowany - stąd 6-sta cyfra jest inna w przypadku 123 i 116 - ale nie wiem dokładnie ile w tym prawdy. Prawdą jest natomiast to, że M110 jest chyba najdłużej produkowaną przez MB jednostką benzynową w której na przestrzeni lat nie zmieniano prawie nic. Moim zdaniem świadczy to o dość udanej konstrukcji, chociaż wiele osób twierdzi wręcz odwrotnie.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 12:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Sebaa pisze:
A jeśli chodzi o główne pytanie postu - silniki są praktycznie takie same.

praktycznie tak ale sa zmiany dość istotne jak np.średnica trzonków zaworów wydechowych z 11mm we wczesnych M110 D-jet do 9mm w póżniejszych jak równiez ilość podpór wałków rozrz. z chyba 7 we wczesnych na 4 w póżniejszych.
Co ciekawe odlewy bloku M110 są takie same jak w motorze M114 czy M130 tylko inaczej obrobione.


Sebaa pisze:
Moim zdaniem świadczy to o dość udanej konstrukcji, chociaż wiele osób twierdzi wręcz odwrotnie.

Tak to wielce udany motor trochę ciężki ale bardzo trwały(przy odpowiednim serwisie oczywiście)
Pozdrawiam i 6cyl musi być [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl