MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wskaźnik benzyny + pływak
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4931
Strona 1 z 1

Autor:  Kowal [ czw sty 22, 2004 6:55 pm ]
Tytuł:  Wskaźnik benzyny + pływak

Witam, czy ma ktoś z was drodzy koledzy :) pojęcie którędy idą i dokąd dochodzą przewody (jeden przewód z dwoma kabelkami) od wtyczki na pływaku w zbiorniku????
Mam taki problem że wskazówka czasami lata mi jak wściekła do zera i z powrotem ale na ogół pokazuje dobry stan. Pływak rozebrałem wyczyściłem i wygląda że jest wszystko ok. Tak więc może przyczyna tkwi na drugim końcu przewodu (zakładam że będzie to któryś z kabelków dochodzących do okrągłej wtyczki w desce rozdzielczej) kwestia tylko który to i czy nie przechodzi jeszcze przez jakieś przekaźniki czy cóś :)
Pozdrawiam :)

Autor:  bartfoot [ czw sty 22, 2004 8:24 pm ]
Tytuł: 

kołek nr 3 okrągłej wtyczce to poziom paliwa a nr 5 to rezerwa. powinny być ponumerowane jak nie to daj znać coś naskrobie... Kabelek to 0,5 niebiesko/czarny, nie ma po drodze żadnych przekaźników, jak go zewrzesz do masy powinien iść na full.

Autor:  Ocet [ pt sty 23, 2004 1:23 am ]
Tytuł: 

Ja tez to ostatni mialem... Brudna waha, a w niej jakis igielki przewodzace. Osiadla taka jedna w elektrycznej czesci poziomki, tam na gorze. Po naprawde starannym oczyszczeniu tego fragmentu ustapilo.
Powodzenia, moze gdzie indziej tez zwarcie powoduje taki efekt, ja w koncu, jednak znalazlem tam, mimo, ze dwa miesiace wczesniej cala poziomke sobie z dwu innych lutowalem i bylem jej pewny...

Autor:  Paolo [ sob sty 24, 2004 10:04 am ]
Tytuł:  Plywak

Z opisu wnioskuje ze w gre wchodzi brak styku na potencjometrze ktory w zaleznosci od polozenia plywaka stawia opornosc odpowiednia do ilosci paliwa w baku.Jesli czesc slizgajaca sie po biezni traci kontakt nastepuja bledne odczyty na wskazniku.Wskaznik sterowany jest masa z wiadomych przyczyn (jestesmy w baku) tak jak wspomnial kolega jesli zewrzemy styki (zmasyjemy) wskaznik - mamy full .Styk musi byc czysty i pewny po sprawdzeniu tego jesli usterka wystepuje nadal znaczy ze jest to wina samego wsaznika lub uszkodzenia przewodow polaczeniowych.Najprosciej wyjac plywak, podlaczyc styki plywaka do omomierza najlepiej wskazowkowego (wtedy dziala identycznia jak nasz wskaznik paliwa) poruszac plywakiem w pelnym zakresie jego pracy i obserwowac wskazowke,jesli wskazania zanikaja tak jak na desce rozdzielczej to wina potencjometru jesli jest wszystko ok (czyli wsazowka plynnie odzwierciedla zmiany polozenia plywaka) to szukamy dalej Pozdrawiam Pawel!

Autor:  Jarek Cz. [ sob sty 24, 2004 9:52 pm ]
Tytuł:  Podobny problem

Mam podobny problem. Tyle, ze sam wskaznik dziala ok, natomiast zarowka rezerwy zapala sie kiedy chce. Znacznie czesciej mruga wtedy, kiedy zbiornik jest pelny. Ktos rozgryzal podobny problem?
Jarek

Autor:  Mizi [ ndz sty 25, 2004 12:37 am ]
Tytuł:  Re: Podobny problem

Jarek Cz. pisze:
Mam podobny problem. Tyle, ze sam wskaznik dziala ok, natomiast zarowka rezerwy zapala sie kiedy chce. Znacznie czesciej mruga wtedy, kiedy zbiornik jest pelny. Ktos rozgryzal podobny problem?
Jarek



Mam dokładnie to samo i nie wiem gdzie tkwi przyczyna.

Autor:  Paolo [ ndz sty 25, 2004 12:28 pm ]
Tytuł:  Mryga Rezerwa!

Z ta kontrolka to juz nie pamietam jak jest dokladnie ale zagladne do schematu i moze mi sie cos rozjasni,bo nie chce mi sie wyjmowac plywaka, ale sprawa nie jest z tego co pamietam skomplikowana odezwe sie Pozdrawiam Pawel!

Autor:  outsider [ ndz sty 25, 2004 12:33 pm ]
Tytuł: 

Może dość głupie pytanie, ale jak dojść do pływaka i go wyjąć :roll:

EDIT: zapomniałem dodać, że chodzi o W123

Autor:  Stawros [ ndz sty 25, 2004 12:39 pm ]
Tytuł: 

Mam identyczny problem co Kowal (W123 240TD) + paląca się bez przerwy kontrolka rezerwy, podejrzewam że oznaczenia na wtyczce mam takie jak opisał Bartfoot (kombi)? Czy pływak jest taki sam jak w sedanie?

Autor:  Paolo [ ndz sty 25, 2004 12:43 pm ]
Tytuł:  Plywak?

Ja nawet nie wiem gdzie jest bak, bo mercedesa mam od tygodnia a co dopiero jak wyjac plywak? Dzisiaj ide go umyc bo jest ladna pogoda Tu w Turynie to poszukam obydwu!Dam znac jak sie cos dowiem niestety w ksiazce do merca nie ma nic o baku tylko schemat.Wiem gdzie mam za to butle z gazem bo jak sie pakowalem do Wloch to mi bagaze nie weszly!Pozdrowienia Pawel

Autor:  Ja_cek [ ndz sty 25, 2004 1:33 pm ]
Tytuł:  Re: Plywak?

[quote="Paolo"]Ja nawet nie wiem gdzie jest bak,

CHe che, moja piewrsza przygoda z Mercedesem była, jak wziąłem 115 od zanjomego na jazdę próbną (miałem od niego go kupić) i pojechalem na wycieczkę, zajechaliśmy na stację, obeszliśmy dookoła i nie mogliśmy znaleźć wlewu paliwa...
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Ocet [ ndz sty 25, 2004 3:02 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Czy pływak jest taki sam jak w sedanie?

Poziomka w Kombi jest inna, bo bak jest "lezacy". Ta w sedanie jest ze trzy raz dluzsza. W kombi nalezy wyjac podloge z kufra (ew. trzeci rzad siedzen), wyjac wykladzine pod nia, i wykrecic poziomke kluczem od grzalki w bloku. Poziomke nalezy rozbierac arcy delikatnie, bo dryty oporowa sa wlasnie delikatne, a od nich duzo pozniej zalezy. Jeszcze jedno: Zanim wyjmiecie poziomke (czujnik poziomu) dajcie jej jakis czas aby poliwko wyplynelo ze srodka przez labiryncik - im pelniejszy macie bak tym dluzej. Powodzenia.

Autor:  Paolo [ pn sty 26, 2004 10:07 am ]
Tytuł:  Bak!

No wlasnie trzeba zrobic tak jak polecil przedmowca bo ja baku nie namierzylem i plywaka (pozimki) z reszta tez.Ale zagladalem do schematu i zeznaje co sie dowiedzialem:Dane pobralem z ksiazki do w124 wiec trzeda wziasc poprawke na ewentualne zmiany-powinny byc trzy kabelki brazowy ktory idzie do masy , niebiesko/zielony do lampki rezerwy i niebiesko/czarny do wskaznika paliwa istotnie wskaznik jest sterowany przez potencjometr ktory zmasowany jest do karoseri przez brazowy kabelek(pierwsze spostrzezenie jesli by odlaczyc brazowy to ani wskaznik ani lampka nie powinny dzialac jesli lampka mimo to miga to znaczy ze gdzies po drodze jest zwarcie i to samo dotyczy wskaznika) dalej ze schematu widac ze wlaczenie lampki wynika z danego polozenia plywaka czyli potencjometru nie wiem jak to jest technicznie rozwiazane ale niebiesko/zielony powinien dostac mase przy okreslonym stanie paliwa.Jesli miga wczesniej ma niechciane zwarcie do masy jesli nie zapala sie w trakcie rezerwy to brak mu styku przy mechanizmie plywaka.Przewody te mozna odszukac na kostce lampy tylnej tak przynajmniej jest w 124 i nie trzeba zagladac do baku zeby wykonac pierwsze pomiary.Powodzenia Pawel!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/