MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 6:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 11, 2004 10:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Na początek napisze o podciśnieniu (123), a więc tak, jak się naciśnie pare razy na hamulec to światła mi opadają :-? co to może być, vacu-pompa była robiona ostatnio (podobno :evil: ), nie można zgasić samochodu, tzn. gaśnie ale po chwili, po sprawdzeniu gdzie ucieka podciśnie okazoło się, że na pompie paliwowej (pompie wtryskowej :roll: ), czy trzeba całą pompe wymienić, czy dać do regeneracji, czy może coś jeszcze innego. Silnik to 200D bodajże z 82 roku (w samochodzie oryginalnie był silnik 200).

Chce sobie zamontować skrzynie 5'tke, ale przy okazji wymienić silnik na 300D (wiem, wiem powinienem powrócić do oryginału i wstawić 200) i tu jest problem bo w 300D był tylko montowany automat, a wał od 5'tki pasuje do czterocylindrowych dieseli, a do 300D powinien być jeszcze krótszy :roll: co z tym fantem zrobić :roll:

Mam pytanie: czy dużym grzechem jest zrobienie sobie skór w beczce :roll: , ew. skąd załatwić identyczny materiał jaki jest w beczce, w serwisie pewnie jest bardzo drogo :(


Na górę
Post: ndz sty 11, 2004 1:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
outsider pisze:
Chce sobie zamontować skrzynie 5'tke, ale przy okazji wymienić silnik na 300D (wiem, wiem powinienem powrócić do oryginału i wstawić 200) i tu jest problem bo w 300D był tylko montowany automat :(


Ja osobiście jeździłem 300D z manualną piątką, nie wiem czy była wstawiana fabrycznie czy nie ale jeździła bez problemu :)

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
Post: ndz sty 11, 2004 3:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Podstawa w 300D byly skrzynie manualne 4 biegowe, byly montowane tez 5 biegowe manualne.

Kazda jednak ma polowke walu o innej dlugosci - Ocet sprawdzal. Wal do 5 bedzie krotszy niz do 4 cylindrowych diesli. Raz 300D jest dluzesze, 2 skrzynia 5 tez jest dluzsza.

Poza tym jak zawsze przy takich przekladkach most, ciegna sterujace skrzynia, mechanizm lewareka (5 ma inny) itd. W sumie kupa drogiej zabawy i taniej wychodzi kupic 300D.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2004 8:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 09, 2003 1:13 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Warszawa
A co sadzicie o 300D + automatik w 123 ? jak bylo z trwaloscia tych skrzyn ? czy regulacje i naprawy sa problematyczne ?
Dzieki !

_________________
Albert
Honda CRX ED9
Mitsubishi L300 4x4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2004 12:27 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Automat jest tez bardzo trwaly, warunek wymiana oleju i utrzymywanie jego odpowiedniego poziomu. W 20 letniech autach roznie z tym bywa :(

_________________
w123


Na górę
Post: czw sty 15, 2004 10:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 23, 2003 1:32 pm
Posty: 3
Witam wszystkich,
Posiadam W123,200D skrzynia 4 biegowa.
Od dluższego czasu planuję przekladkę na skrzynię 5-kę.
Czy ktoś może mi powiedzieć jakich zmian muszę dokonać czyli konkretnie co muszę dokupić ew. przerobić oprócz skrzyni.
Z tego co wyczytalem w poprzednich postach wynika iż należy zmienić część walu oraz wodziki.
Oraz pytanie najważniejsze jaką skrzynię można zalożyć (numer???).
Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2004 4:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Każda skrzynia od 123 pasuje do 123, a najlepie kupić 5'tke w aluminiowym korpusie, do 5'tki potrzebny jest krótszy wał, ciągła (może coś jeszcze ale nie pamiętam)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2004 5:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
outsider pisze:
Każda skrzynia od 123 pasuje do 123, a najlepie kupić 5'tke w aluminiowym korpusie, do 5'tki potrzebny jest krótszy wał, ciągła (może coś jeszcze ale nie pamiętam)


Nie kazda, np 230 sa rozrusznik po 2 stronie silnika.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2004 10:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
a no właśnie o tym zapomniałem, ale ogólnie z diesel'a do diesel'a powinny pasować bez problemu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl