| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| jak sprawdzic stan tylnego mostu?? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=48230 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | stivenh [ czw kwie 15, 2010 7:24 pm ] |
| Tytuł: | jak sprawdzic stan tylnego mostu?? |
Jakie sa sposoby na zdiagnozowanie stanu przydatnosci mostu, połosiek itp??? |
|
| Autor: | optymizer [ czw kwie 15, 2010 7:43 pm ] |
| Tytuł: | |
przejechać się dobry most nie wyje, nie huczy i nie szumi, przy ruszaniu nie powinno być żadnych stuków ani luzów (jak dodajesz gazu to kola od razu się powinny kręcić a nie najpierw wal i dopiero po chwili kola, wtedy słychać takie łupniecie z tylu) natomiast półośki to samo, ruszasz i kola się kręcą, jak półosie są niedobre to słychać łupniecie z tylu, a drugim sposobem na sprawdzenie półosiek jest podniesienie auta ( na podnośniku jednego boku) i na luzie i bez hamulca ręcznego ruszanie kołem, kolo nie powinno mieć luzów, jak ma to można jeszcze wejść pod auto i próbować obracać wal napędowy a druga osoba patrzy i wyczuwa czy półośka się obraca czy nie( czy obraca się cala czy np tylko cześć wychodząca z walu, wtedy luz jest na przegubie przy piaście). Jeżeli natomiast masz wyjęta półośkę to jeden koniec ładujesz w imadło a drugim kręcisz, nie powinno być luzów, następnie koniec który wchodzi do piasty (to nim kręcisz) delikatnie wykrzywiasz do kąta pod którym półośka pracuje w aucie, powinno się to obyć prosto i bez przeskoków, i pod tym katem tez kręcisz, również nie może być luzów, poza tym obejrzyj manszety (sprawdź czy maja oryginalne zapinki czy tez są zaciśnięte zwykłymi opaskami na śrubkę, może to oznaczać ze było już coś przy nich kombinowane a takie potrafią paść po krótkim czasie, jeżeli są oryginalne lub były regenerowane w profesjonalnym zakładzie to na pewno zaciski nie będą na na śrubkę) czy są cale, acha, półośka tez może huczeć jeżeli jest zużyta, ale wtedy huk będziesz słyszał wyraźnie z boku a nie ze środka. auta
|
|
| Autor: | DJ MAKU [ czw kwie 15, 2010 9:36 pm ] |
| Tytuł: | |
optymizer to powiedz mi jeszcze gdzie takie używane półośki sprzedają... |
|
| Autor: | optymizer [ czw kwie 15, 2010 10:11 pm ] |
| Tytuł: | |
w Łodzi na Wioślanej
polecam temat Skowrona z półosiami http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight= co do cen to półosie uszkodzone nie powinny być drogie, ostatnio widziałem most do 300D z dwiema półosiami (oczywiście podobno sprawny |
|
| Autor: | stivenh [ pt kwie 16, 2010 10:37 am ] |
| Tytuł: | |
u mnie w takim razie caly mst kwalifikuje sie do wyminay bo w czaise jazdy huczy a na zakretach slychac jak cos stuka, podczas jazdy na wprost tylko huczy:) A gdzie szukac onzaczen mostu i jakie ono powinno byc do silnka 240d bo w przyszlym tygodniu bede u jednego znjaomego taxowkarza ogladal jego czesci a on ma kilka mostow w grazu i moze cos podpasuje. |
|
| Autor: | grabekk [ sob kwie 17, 2010 1:26 pm ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: A gdzie szukac onzaczen mostu i jakie ono powinno byc do silnka 240d
Oznaczenie jest wybite podchodząc od bagażnika w prawym dolnym rogu mostu przełożenie 3,69 z tego co pamiętam |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|