MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
gdy zimny silnik 300TD https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=481 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | RobGas [ śr mar 27, 2002 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
w samochodach ja Audi, VV, itd jest coś takiego jak "ssanie", jest to przyśpieszacz powodujący zwiększenie obrotów jałowych silnika (praktyczna sprawa w zimie). W moim Misiu tego nie ma, i wogóle w MB chyba się tego nie spotyka.<br> Mój Miś gdy jest zimny skubany gaśnie, zaczyna pracoać normalnie dopiero gdy temperatura osiągnie ok 50-60C. <br> Rozumiem, że nie należy jeździć na zimnym silniku ale żeba tak zmuszać do trzymania nogi na pedale aż się nagrzeje? Coś jest chyba nie tak! Może coś u mnie z pneumatyką się chromoli <br> silnik M617.950 znaczy 3L TurboD |
Autor: | szdowk [ śr mar 27, 2002 12:48 pm ] |
Tytuł: | |
Hello Ssanie wystepuje teoretycznie w benzynowych silnikach gaznikowych. Praktycznie jest tak nazywane tez w silnikach z wtryskiem, aczkowliek IMHO to pomylka. (Np. W M110 zamiast ssania jest wtryskiwacz rozruchowy - sam sie automatycznie wylaczajacy). W dieslach (szczegolnie starszch) w ogole nie ma czegos takiego. Tam jest tylko regulacja wolnych obrotow. W starszych modelach bylo do tego specjalne pokretlo (115/123), w nowszych jest to robione automatycznie. U Ciebie (116 SD) nie mam pojecia (trzeba sprawdzic w instrukcji na stronie MacKuza). Jezeli nie ma charakterystycznego pokretla, to powinna byc automatyczna. Jezeli jej nie ma, to pewno nie dziala. Biorac pod uwage, ze to 116SD wersja USA, zapewne z klima i automatem, to mozna zalozyc, ze regulacja powinna byc automatyczna (wolne obroty i tak beda "podregulowywane" zaleznie od potrzeby przez uklady zwiazane z klima i automatem). _________________ <b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b> <font size=-2 color=00BB00>W114 200D, W116 280SE</font> <font size=-1>Http <blink><a href=http://www.mb.w.pl>here</a></blink></font> <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-03-27 12:51 ]</font> |
Autor: | Piotreks [ śr mar 27, 2002 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
no oczywiście, w mojej beczce jest takie przyjemne pokrętło na desce rozdzielczej, badzo często używane w zimie ![]() |
Autor: | TROLL [ śr mar 27, 2002 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
jeżeli ci gaśnie zimny to sprawdź pompę wtryskową, to wina pompy na 99% <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: TROLL dnia 2002-03-27 21:13 ]</font> |
Autor: | RobGas [ czw mar 28, 2002 9:50 am ] |
Tytuł: | |
Miś mój to bardzo ciekawe bydle. Rurek podciśnienia jest więcej niż przewodów elektrycznych, może w tym jest problem.<br> Jak bym wiedział tylko co do czego to już połowa sukcesu. <br>Na domiar złego gaszak się spaprał i nie mogę wyłączyć silnika. |
Autor: | TROLL [ czw mar 28, 2002 11:21 am ] |
Tytuł: | |
praktycznie wszystko działa na podciśnienie (centralny zamek,regulacja świateł,gaszenie silnika) Jeżeli nie chce gasnąć to może być jakaś nieszczelność w układzie. |
Autor: | Kowal [ czw mar 28, 2002 11:31 am ] |
Tytuł: | |
Ah gdzie te czasy ja tam w moim 240D miałem "młoteczek" z napisem STOP pod maską i wystarczyło go nadusić a silnik gasł ![]() ![]() ![]() |
Autor: | RobGas [ czw mar 28, 2002 11:51 am ] |
Tytuł: | |
tu też jest STOP,<br> wywlokłem gaszak i ... to jego wina, nie trzyma membrana - szmel, |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |