MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Podciśnie i skrzynia w 123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4799
Strona 1 z 1

Autor:  outsider [ ndz sty 11, 2004 10:20 am ]
Tytuł:  Podciśnie i skrzynia w 123

Na początek napisze o podciśnieniu (123), a więc tak, jak się naciśnie pare razy na hamulec to światła mi opadają :-? co to może być, vacu-pompa była robiona ostatnio (podobno :evil: ), nie można zgasić samochodu, tzn. gaśnie ale po chwili, po sprawdzeniu gdzie ucieka podciśnie okazoło się, że na pompie paliwowej (pompie wtryskowej :roll: ), czy trzeba całą pompe wymienić, czy dać do regeneracji, czy może coś jeszcze innego. Silnik to 200D bodajże z 82 roku (w samochodzie oryginalnie był silnik 200).

Chce sobie zamontować skrzynie 5'tke, ale przy okazji wymienić silnik na 300D (wiem, wiem powinienem powrócić do oryginału i wstawić 200) i tu jest problem bo w 300D był tylko montowany automat, a wał od 5'tki pasuje do czterocylindrowych dieseli, a do 300D powinien być jeszcze krótszy :roll: co z tym fantem zrobić :roll:

Mam pytanie: czy dużym grzechem jest zrobienie sobie skór w beczce :roll: , ew. skąd załatwić identyczny materiał jaki jest w beczce, w serwisie pewnie jest bardzo drogo :(

Autor:  Kowal [ ndz sty 11, 2004 1:44 pm ]
Tytuł:  Re: Podciśnie i skrzynia w 123

outsider pisze:
Chce sobie zamontować skrzynie 5'tke, ale przy okazji wymienić silnik na 300D (wiem, wiem powinienem powrócić do oryginału i wstawić 200) i tu jest problem bo w 300D był tylko montowany automat :(


Ja osobiście jeździłem 300D z manualną piątką, nie wiem czy była wstawiana fabrycznie czy nie ale jeździła bez problemu :)

Autor:  laudan [ ndz sty 11, 2004 3:54 pm ]
Tytuł:  Re: Podciśnie i skrzynia w 123

Podstawa w 300D byly skrzynie manualne 4 biegowe, byly montowane tez 5 biegowe manualne.

Kazda jednak ma polowke walu o innej dlugosci - Ocet sprawdzal. Wal do 5 bedzie krotszy niz do 4 cylindrowych diesli. Raz 300D jest dluzesze, 2 skrzynia 5 tez jest dluzsza.

Poza tym jak zawsze przy takich przekladkach most, ciegna sterujace skrzynia, mechanizm lewareka (5 ma inny) itd. W sumie kupa drogiej zabawy i taniej wychodzi kupic 300D.

Autor:  Albert [ ndz sty 11, 2004 8:45 pm ]
Tytuł: 

A co sadzicie o 300D + automatik w 123 ? jak bylo z trwaloscia tych skrzyn ? czy regulacje i naprawy sa problematyczne ?
Dzieki !

Autor:  laudan [ pn sty 12, 2004 12:27 am ]
Tytuł: 

Automat jest tez bardzo trwaly, warunek wymiana oleju i utrzymywanie jego odpowiedniego poziomu. W 20 letniech autach roznie z tym bywa :(

Autor:  md86 [ czw sty 15, 2004 10:12 am ]
Tytuł:  W123, 200D i Skrzynia 5-tka

Witam wszystkich,
Posiadam W123,200D skrzynia 4 biegowa.
Od dluższego czasu planuję przekladkę na skrzynię 5-kę.
Czy ktoś może mi powiedzieć jakich zmian muszę dokonać czyli konkretnie co muszę dokupić ew. przerobić oprócz skrzyni.
Z tego co wyczytalem w poprzednich postach wynika iż należy zmienić część walu oraz wodziki.
Oraz pytanie najważniejsze jaką skrzynię można zalożyć (numer???).
Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Marek

Autor:  outsider [ czw sty 15, 2004 4:26 pm ]
Tytuł: 

Każda skrzynia od 123 pasuje do 123, a najlepie kupić 5'tke w aluminiowym korpusie, do 5'tki potrzebny jest krótszy wał, ciągła (może coś jeszcze ale nie pamiętam)

Autor:  laudan [ czw sty 15, 2004 5:53 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Każda skrzynia od 123 pasuje do 123, a najlepie kupić 5'tke w aluminiowym korpusie, do 5'tki potrzebny jest krótszy wał, ciągła (może coś jeszcze ale nie pamiętam)


Nie kazda, np 230 sa rozrusznik po 2 stronie silnika.

Autor:  outsider [ czw sty 15, 2004 10:10 pm ]
Tytuł: 

a no właśnie o tym zapomniałem, ale ogólnie z diesel'a do diesel'a powinny pasować bez problemu

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/