MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

brak pracy na dolnym zakresie obrotow [M110]
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4776
Strona 1 z 1

Autor:  jarzyna [ czw sty 08, 2004 2:32 pm ]
Tytuł:  brak pracy na dolnym zakresie obrotow [M110]

pare dni temu wracam sobie eska ze szkolki a tuz przed domem zauwazylem ze niemam hamulca :) tzn jest ale spada na dol i na dole dopiero hamuje... ale to nic ... sprawdzam plyn i stwierdzam je jest go ciut malo wiec dolalem zeby popatrzyc gdzie ucieka ale jakois nigdzie nie ucieka :) i pedal spada dalej na dol po przegazowaniu czasem urosnie i usztywnieje (ale na chwilke) aha jak mocniej wdepna to i tak pedal zejdzie na dol . ale mniejsza o to 2 sprawa to sos mi szumi gdzies kolo silnika takie glosnie szzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...jakby sie cos zacieralo (napewno nie jest to silnik sam w sobie no na 99% :) ) ale wydaje mi sie ze cos po stronie filtra powietrza, na gazie i benzynce to samo w tym ze jak przelacze na gaz to podrafi mi cos strzelic w filtrze powietrza ale generalnie silik odmawia wspolpracy na biegu jalowym jak mu dam troche wiecej gazu to pracuje tzn nagle sie zrywa (ozywa:))
dzis lub jutro bede odlaczal pompe wspomagania i pompe wodna zeby je wykluczyc
moze mial juz ktos taki problem ?? albo pomysl co moja eske boli ??

Autor:  szdowk [ czw sty 08, 2004 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: brak pracy na dolnym zakresie obrotow [M110]

Hello

Silnik gdzies ciagnie lewe powietrze i to na grande.

Byc moze masz padniete servo od hamulcow - nieszczelna membrana, wiec nie ma wspomagania i silnik dziwnie pracuje, bo dostaje lewe powietrze. Ale to tylko jedna z wielu hipotez.

Nieszczelnosc nie jest duza, i jak sie go przygazuje, to czesciowo mu to ustepuje (powietrze z przecieku nie jest w stanie zrownowazyc podcisnienia - o ile to zdanie ma sens [zlosnik] ).

Zanim zrobisz cos istotnego, np. wymontujesz serwo, dobrze by bylo sprawdzic dokladnie gdzie leci. Np. odkrec rurke pomiedzy servem a kolektorem ssacym, zatkaj dobrze przy kolektorze i sprawdz co z silnikiem. Jezeli bedzie ok, to znak, ze to serwo. Jezeli nie - trzeba bedie szukac gdzies indziej. (Uwaga - z odlaczona ta rurka na 100% nie bedzie wspomagania hamulcow). W dalszej diagnostyce dobrze jest sie uzbroic w pompke z manometrem, cisnieniomierz do podcisnienia (i jeszcze lepiej mala, reczna pompke prozniowa). Niektorzy proponuja tez wode z mydlem, ale szukamy przeciekow podcisnienia i nie wyobrazam sobie gdzie te banki mialy by sie robic :lol:

Jezeli cos wyraznie zaczelo szumiec, to trzeba to miejsce odszukac i mu sie przyjrzec - byc moze to wlasnie to.

Autor:  jarzyna [ czw sty 08, 2004 7:59 pm ]
Tytuł: 

tak wlasnie mi sie wydawalo dis nic nie zrobilem bo straszne zimnno ale zauwazylem ze korek od zbiorniczka plynu ham jest dosc mocno zassany tam ze niemaszans rekami odkrecic a dziorka w korku niezatkana :) wiem moze zimno i dlatego ale plastik by tak reagowal na -10 ?? hmm ... bede kombinowal jak kawalek cieplego miejsca znajde:)

Autor:  elvis [ sob sty 10, 2004 7:50 pm ]
Tytuł: 

moim zdaniem także jest to wina nieszczelnego serwa.

Autor:  jarzyna [ sob sty 10, 2004 8:50 pm ]
Tytuł: 

czy ta membrana to jest to cos na przewodzie podcisnieeniowym co idzie do serwa??

Autor:  szdowk [ sob sty 10, 2004 10:44 pm ]
Tytuł: 

Hello

jarzyna pisze:
czy ta membrana to jest to cos na przewodzie podcisnieeniowym co idzie do serwa??


Nie, to jest wewnatrz serwa [zlosnik]

Natomiast na przewodach, tu i tam sa zawory "jednokierunkowe", ktore maja zapewniac utrzymanie podcisnienia przy nizszych obrotach silnika, lub gdy silnik jest wylaczony. Tez przy okazji warto je posprawdzac.

Autor:  jarzyna [ ndz sty 11, 2004 8:30 pm ]
Tytuł: 

hmm ten zaworek do regulowania na wolnych obrotach hmm czyzby jedna z awari?? hehe wlasnie tych obrotow mi brakowalo :) ale co do serwa idzie jakos latwo sie dobrac do tej membrany?? czy musze rozkrecac to wszystko??

Autor:  szdowk [ ndz sty 11, 2004 8:44 pm ]
Tytuł: 

Hello
jarzyna pisze:
hmm ten zaworek do regulowania na wolnych obrotach hmm czyzby jedna z awari?? hehe wlasnie tych obrotow mi brakowalo :) ale co do serwa idzie jakos latwo sie dobrac do tej membrany?? czy musze rozkrecac to wszystko??


Co do zaworka, to watpie aby mial wplyw na wolne obroty, bardziej na hamulce. Co do membrany to jest wewnatrz serwa, ktore jest nierozbieralne i wymienia sie go w calosci (chyba, ze ktos zaraz napisze, ze wie gdzie je regeneruja).
Dlatego zanim rozbierzesz pol samochodu, trzeba zdianozowac, co jest zle.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/