MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
brak pracy na dolnym zakresie obrotow [M110] https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4776 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jarzyna [ czw sty 08, 2004 2:32 pm ] |
Tytuł: | brak pracy na dolnym zakresie obrotow [M110] |
pare dni temu wracam sobie eska ze szkolki a tuz przed domem zauwazylem ze niemam hamulca ![]() ![]() ![]() dzis lub jutro bede odlaczal pompe wspomagania i pompe wodna zeby je wykluczyc moze mial juz ktos taki problem ?? albo pomysl co moja eske boli ?? |
Autor: | szdowk [ czw sty 08, 2004 7:38 pm ] |
Tytuł: | Re: brak pracy na dolnym zakresie obrotow [M110] |
Hello Silnik gdzies ciagnie lewe powietrze i to na grande. Byc moze masz padniete servo od hamulcow - nieszczelna membrana, wiec nie ma wspomagania i silnik dziwnie pracuje, bo dostaje lewe powietrze. Ale to tylko jedna z wielu hipotez. Nieszczelnosc nie jest duza, i jak sie go przygazuje, to czesciowo mu to ustepuje (powietrze z przecieku nie jest w stanie zrownowazyc podcisnienia - o ile to zdanie ma sens ![]() Zanim zrobisz cos istotnego, np. wymontujesz serwo, dobrze by bylo sprawdzic dokladnie gdzie leci. Np. odkrec rurke pomiedzy servem a kolektorem ssacym, zatkaj dobrze przy kolektorze i sprawdz co z silnikiem. Jezeli bedzie ok, to znak, ze to serwo. Jezeli nie - trzeba bedie szukac gdzies indziej. (Uwaga - z odlaczona ta rurka na 100% nie bedzie wspomagania hamulcow). W dalszej diagnostyce dobrze jest sie uzbroic w pompke z manometrem, cisnieniomierz do podcisnienia (i jeszcze lepiej mala, reczna pompke prozniowa). Niektorzy proponuja tez wode z mydlem, ale szukamy przeciekow podcisnienia i nie wyobrazam sobie gdzie te banki mialy by sie robic ![]() Jezeli cos wyraznie zaczelo szumiec, to trzeba to miejsce odszukac i mu sie przyjrzec - byc moze to wlasnie to. |
Autor: | jarzyna [ czw sty 08, 2004 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
tak wlasnie mi sie wydawalo dis nic nie zrobilem bo straszne zimnno ale zauwazylem ze korek od zbiorniczka plynu ham jest dosc mocno zassany tam ze niemaszans rekami odkrecic a dziorka w korku niezatkana ![]() |
Autor: | elvis [ sob sty 10, 2004 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
moim zdaniem także jest to wina nieszczelnego serwa. |
Autor: | jarzyna [ sob sty 10, 2004 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
czy ta membrana to jest to cos na przewodzie podcisnieeniowym co idzie do serwa?? |
Autor: | szdowk [ sob sty 10, 2004 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
Hello jarzyna pisze: czy ta membrana to jest to cos na przewodzie podcisnieeniowym co idzie do serwa??
Nie, to jest wewnatrz serwa ![]() Natomiast na przewodach, tu i tam sa zawory "jednokierunkowe", ktore maja zapewniac utrzymanie podcisnienia przy nizszych obrotach silnika, lub gdy silnik jest wylaczony. Tez przy okazji warto je posprawdzac. |
Autor: | jarzyna [ ndz sty 11, 2004 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
hmm ten zaworek do regulowania na wolnych obrotach hmm czyzby jedna z awari?? hehe wlasnie tych obrotow mi brakowalo ![]() |
Autor: | szdowk [ ndz sty 11, 2004 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
Hello jarzyna pisze: hmm ten zaworek do regulowania na wolnych obrotach hmm czyzby jedna z awari?? hehe wlasnie tych obrotow mi brakowalo
![]() Co do zaworka, to watpie aby mial wplyw na wolne obroty, bardziej na hamulce. Co do membrany to jest wewnatrz serwa, ktore jest nierozbieralne i wymienia sie go w calosci (chyba, ze ktos zaraz napisze, ze wie gdzie je regeneruja). Dlatego zanim rozbierzesz pol samochodu, trzeba zdianozowac, co jest zle. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |