MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

uszczelka
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4762
Strona 1 z 2

Autor:  B-z-y-k [ śr sty 07, 2004 12:27 am ]
Tytuł:  uszczelka

Cześć .
Wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy w W114 2,8 .Głowica była dopiero co robiona (ok 200km) .I teraz moja wątpliwość :czy byle jak zrobiona ,czy źle przykręcona ,czy też może przygrzałem motor ,a była zasłonięta chłodnica .Może jakieś inne pomysły ?
Za wszystkie z góry dziękuję .

Autor:  Maniek [ śr sty 07, 2004 12:45 am ]
Tytuł: 

Witaj!
A uszczelka była orginalna. Bo z tego co wiem to jest to jeden z tych elementów w silniku co trzeba dać orginalny bo inne lubią "wylatywać".

Autor:  laudan [ śr sty 07, 2004 12:52 am ]
Tytuł: 

Maniek pisze:
Witaj!
A uszczelka była orginalna. Bo z tego co wiem to jest to jeden z tych elementów w silniku co trzeba dać orginalny bo inne lubią "wylatywać".


Uszczelka Goetz, czy Reinz tez bedzie dobra.

Autor:  Ocet [ śr sty 07, 2004 1:29 am ]
Tytuł: 

Nie wiem czy tu to ma znaczenie, ale moze. To jest jedno czy dwuwalkowe 2.8? To dwa rozne silniki. No i mozliwe jest wszystko: zle dokrecona, zle splanowana(wcale), wada uszczelki (mniej prawdopodobne), dales w palnik za duzo (jeszcze mniej)

Autor:  B-z-y-k [ śr sty 07, 2004 9:28 am ]
Tytuł: 

Witam.
Uszczelka była oryginalna (oczywiście) ,głowica była planowana i podobno sprawdzana (zresztą robiony był cały remont głowicy),dokręcona była z siłą 14kg (stopniowo) ,kolejność przykręcania też oczywiście zachowana ,niestety nie wymieniłem szpilek .A silnik to jednowałkowe 2,8 . W palnik też oczywiście nie dałem max 100km/h .I co mam o tym myśleć ?!
Skłaniam się do wniosku ,że może może na skutek przegrzania ,ponieważ jechałem z zasłoniętą chłodnicą , było ok +10 stopni a ja jechałem ok 20 km ze stałą prędkością ok80 km/h .Niestety nie sprawdziłem czy temperatura skoczyła .Nagle poczułem spadek mocy i za sobą postawiłem zasłonę z pary .Ciśnienie z cylindrów poszło w układ chłodzenia .I więcej grzechów nie pamiętam . :oops:

Autor:  damian [ śr sty 07, 2004 11:34 am ]
Tytuł: 

Widzisz ja miałem podobny problem tyle ze z silnikiem M115 (2300). Po fakcie okazało się iż należy dociągnąc głowicę kluczem dynamometrycznym a następnie po nagrzaniu silnika dociągnąć jeszcze raz ale tym razem po prostu "przeciągnąć" zwykłym kluczem o jakieś 90 stopni wszystkie śruby. Magia, ale działa. Póki co ;)
A żeby było miło teraz się dowiedziałem iż praktycznie nie wolno (według procedur serwisowych) stosowac drugi raz starych śrub. Za każdym razem nowy komplecik. I jak to zwykle bywa w życiu, teoria teorią a życie życiem. Moje są już użyte drugi raz [zlosnik] .

Autor:  Ocet [ śr sty 07, 2004 12:26 pm ]
Tytuł: 

B-z-y-k pisze:
Witam.
A silnik to jednowałkowe 2,8 .


Rzadka sprawa, chetnie kiedys sobie popatrze. To Qp czy sedan?

Autor:  sebi [ śr sty 07, 2004 12:47 pm ]
Tytuł: 

Witam

A powiedz z jakimi siłami dokrecana była głowica??

Autor:  B-z-y-k [ śr sty 07, 2004 12:47 pm ]
Tytuł: 

Sedan to jest. Niestety musiałem wybierać trochę patrząc na rodzinke .Żonka to jeszcze luz ,ale dzieciarnia nie podarowała by mi chyba ,że musi wsiadać drzwiami mamusi .A tak naprawdę to szukałem Q-py ,a znalazłem tego ,rozbitego i w stogu siana .

Autor:  B-z-y-k [ śr sty 07, 2004 1:13 pm ]
Tytuł: 

Głowicę dokręcałem na 14kg ,a po jakimś czasie jeszcze dokręciłem na 19kg i nic się nie zmieniło ,potem jeszcze raz dowaliłem na maxa i znów nic .

Autor:  B-z-y-k [ śr sty 07, 2004 7:44 pm ]
Tytuł: 

Jutro jadękupić nowa uszczelkę i jak mi się uda to i szpilki i w sobotę jeszcze raz ja założę .Bardzo proszę o pomoc .Z jaką siłą dokręcać ,może jakieś sztuczki :o ,czy trzeba jeszcze raz dokręcać głowicę po nagrzaniu silnia ,jeśli tak to jak mocno ,itd ,itp ...
Za wszelką pomoc serdeczne DZIĘKI !!!

Autor:  modoc [ śr sty 07, 2004 10:11 pm ]
Tytuł: 

Czasami trzeba równać korpus silnika, słyszałem o takich przypadkach. Mój kolega dlugo walczył z uszczelkami a pożądany efekt uzyskał dopiero po splanowaniu bloku. Był to co prawda Opel ale myślę, że silnik to silnik.

Autor:  damian [ śr sty 07, 2004 11:00 pm ]
Tytuł: 

Dobrze by było sprawdzić głowicę czy jest równa i ewentualnie a nawet na pewno ją "zabielić" czyli delikatnie splanować. Kup dobrą uszczelkę. Victor Reinz, Goetz, Elring. Dobrze jest też delikatnie posmarować uszczelkę specjalnym silikonem (nie tym zwykłym octowym - Jasiu nie bierz tego do siebie [zlosnik] ) w miejscach gdzie fabrycznie uszczelka ma "nalany" silikon (to pomarańczowe dookoła). Tylko pamiętaj żebyś nie pozatykał kanałów w uszczelce! Silikonu tylko troszkę "dla pewności" ;) .Rozmawiałem z kilkoma mechanikami "starej daty" i każdy potwierdził że nie ufa tym "nalewkom" i zawsze dodaje pastę/silikon. Robi np. takie coś firma Elring i nazywa się to Curlit czy jakoś tak - koszt około 30 zł. Śruby nowe - dobry pomysł. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub! O momentach dokręcania niech wypowie się ktoś inny - nie dysponuję taką literaturą.

Autor:  B-z-y-k [ czw sty 08, 2004 8:38 pm ]
Tytuł: 

No właśnie . Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcać śruby w głowicy ?

Autor:  Ocet [ czw sty 08, 2004 11:56 pm ]
Tytuł: 

Moze poszukaj na jakichs niemieckich, a lepiej na amerykanskich stronach, bo to strasznie rzadki silnik i glownie byl wysylany na stany. Jesli to rzeczywiscie jest 130.923...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/