MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 12:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: uszczelka
Post: śr sty 07, 2004 12:27 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Cześć .
Wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy w W114 2,8 .Głowica była dopiero co robiona (ok 200km) .I teraz moja wątpliwość :czy byle jak zrobiona ,czy źle przykręcona ,czy też może przygrzałem motor ,a była zasłonięta chłodnica .Może jakieś inne pomysły ?
Za wszystkie z góry dziękuję .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 12:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witaj!
A uszczelka była orginalna. Bo z tego co wiem to jest to jeden z tych elementów w silniku co trzeba dać orginalny bo inne lubią "wylatywać".

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 12:52 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
Witaj!
A uszczelka była orginalna. Bo z tego co wiem to jest to jeden z tych elementów w silniku co trzeba dać orginalny bo inne lubią "wylatywać".


Uszczelka Goetz, czy Reinz tez bedzie dobra.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 1:29 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Nie wiem czy tu to ma znaczenie, ale moze. To jest jedno czy dwuwalkowe 2.8? To dwa rozne silniki. No i mozliwe jest wszystko: zle dokrecona, zle splanowana(wcale), wada uszczelki (mniej prawdopodobne), dales w palnik za duzo (jeszcze mniej)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 9:28 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Uszczelka była oryginalna (oczywiście) ,głowica była planowana i podobno sprawdzana (zresztą robiony był cały remont głowicy),dokręcona była z siłą 14kg (stopniowo) ,kolejność przykręcania też oczywiście zachowana ,niestety nie wymieniłem szpilek .A silnik to jednowałkowe 2,8 . W palnik też oczywiście nie dałem max 100km/h .I co mam o tym myśleć ?!
Skłaniam się do wniosku ,że może może na skutek przegrzania ,ponieważ jechałem z zasłoniętą chłodnicą , było ok +10 stopni a ja jechałem ok 20 km ze stałą prędkością ok80 km/h .Niestety nie sprawdziłem czy temperatura skoczyła .Nagle poczułem spadek mocy i za sobą postawiłem zasłonę z pary .Ciśnienie z cylindrów poszło w układ chłodzenia .I więcej grzechów nie pamiętam . :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 11:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Widzisz ja miałem podobny problem tyle ze z silnikiem M115 (2300). Po fakcie okazało się iż należy dociągnąc głowicę kluczem dynamometrycznym a następnie po nagrzaniu silnika dociągnąć jeszcze raz ale tym razem po prostu "przeciągnąć" zwykłym kluczem o jakieś 90 stopni wszystkie śruby. Magia, ale działa. Póki co ;)
A żeby było miło teraz się dowiedziałem iż praktycznie nie wolno (według procedur serwisowych) stosowac drugi raz starych śrub. Za każdym razem nowy komplecik. I jak to zwykle bywa w życiu, teoria teorią a życie życiem. Moje są już użyte drugi raz [zlosnik] .

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 12:26 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
B-z-y-k pisze:
Witam.
A silnik to jednowałkowe 2,8 .


Rzadka sprawa, chetnie kiedys sobie popatrze. To Qp czy sedan?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 12:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

A powiedz z jakimi siłami dokrecana była głowica??

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 12:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Sedan to jest. Niestety musiałem wybierać trochę patrząc na rodzinke .Żonka to jeszcze luz ,ale dzieciarnia nie podarowała by mi chyba ,że musi wsiadać drzwiami mamusi .A tak naprawdę to szukałem Q-py ,a znalazłem tego ,rozbitego i w stogu siana .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 1:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Głowicę dokręcałem na 14kg ,a po jakimś czasie jeszcze dokręciłem na 19kg i nic się nie zmieniło ,potem jeszcze raz dowaliłem na maxa i znów nic .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 7:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Jutro jadękupić nowa uszczelkę i jak mi się uda to i szpilki i w sobotę jeszcze raz ja założę .Bardzo proszę o pomoc .Z jaką siłą dokręcać ,może jakieś sztuczki :o ,czy trzeba jeszcze raz dokręcać głowicę po nagrzaniu silnia ,jeśli tak to jak mocno ,itd ,itp ...
Za wszelką pomoc serdeczne DZIĘKI !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 10:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 14, 2003 10:49 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Czasami trzeba równać korpus silnika, słyszałem o takich przypadkach. Mój kolega dlugo walczył z uszczelkami a pożądany efekt uzyskał dopiero po splanowaniu bloku. Był to co prawda Opel ale myślę, że silnik to silnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 11:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Dobrze by było sprawdzić głowicę czy jest równa i ewentualnie a nawet na pewno ją "zabielić" czyli delikatnie splanować. Kup dobrą uszczelkę. Victor Reinz, Goetz, Elring. Dobrze jest też delikatnie posmarować uszczelkę specjalnym silikonem (nie tym zwykłym octowym - Jasiu nie bierz tego do siebie [zlosnik] ) w miejscach gdzie fabrycznie uszczelka ma "nalany" silikon (to pomarańczowe dookoła). Tylko pamiętaj żebyś nie pozatykał kanałów w uszczelce! Silikonu tylko troszkę "dla pewności" ;) .Rozmawiałem z kilkoma mechanikami "starej daty" i każdy potwierdził że nie ufa tym "nalewkom" i zawsze dodaje pastę/silikon. Robi np. takie coś firma Elring i nazywa się to Curlit czy jakoś tak - koszt około 30 zł. Śruby nowe - dobry pomysł. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub! O momentach dokręcania niech wypowie się ktoś inny - nie dysponuję taką literaturą.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2004 8:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie . Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcać śruby w głowicy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2004 11:56 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Moze poszukaj na jakichs niemieckich, a lepiej na amerykanskich stronach, bo to strasznie rzadki silnik i glownie byl wysylany na stany. Jesli to rzeczywiscie jest 130.923...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl