MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Rurka i koła pasowe w 123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4655
Strona 1 z 1

Autor:  dobrzan [ pn gru 22, 2003 6:36 pm ]
Tytuł:  Rurka i koła pasowe w 123

witam!!

mam pytanko odnosnie rurki (z tego co slyszalem jest to jakies odpowietrzenie) ktora jest w kształcie litery C i jest zamocowana z przodu silnika, łącząc korpus do ktorego przykreca sie pompe wodna z głowicą....
Czy to cos waznego i czy to musi byc???? nie mam tego u siebie a otwory mam zaslepione srubami z miedzianymi podkaldkami jednak w prawie wszystkich silnikach do tej pory spotkanych to widzialem .... a ze w drugim wsilniku mam cos takiego to nei wiem czy przekaldac to do siebie ...

Druga sprawa odnośnie kół pasowych z ukladu wał - pompa wody -alternator. Czy wielkosc tych koł byla zalezna od silnika tzn. im mocnieszy to mial kola takie a im slabszy to mial takie.... czy moze to bylo tylko ulepszanie ze strony fabryki MB coby uzyskac jak najlepsza sprawnosc pompy wodnej i zeby przy mozliwie najnizszych obrotach silnika (np przy odpaleniu jak jest zimny) nastapilo wzbudzenie alternatora i zgasla kontrolka ladowania???

Autor:  damian [ pn gru 22, 2003 8:08 pm ]
Tytuł:  Re: Rurka i koła pasowe w 123

dobrzan pisze:
mam pytanko odnosnie rurki (z tego co slyszalem jest to jakies odpowietrzenie) ktora jest w kształcie litery C i jest zamocowana z przodu silnika, łącząc korpus do ktorego przykreca sie pompe wodna z głowicą....
Czy to cos waznego i czy to musi byc???? nie mam tego u siebie a otwory mam zaslepione srubami z miedzianymi podkaldkami jednak w prawie wszystkich silnikach do tej pory spotkanych to widzialem .... a ze w drugim wsilniku mam cos takiego to nei wiem czy przekaldac to do siebie ...


Jest to rurka doprowadzająca olej i raczej jest bardzo ważna, chyba rozumiesz dlaczego....
Zamontuj ją jak najszybciej i pamietaj o tym żeby dać nowe pdkładki miedziane oraz o tym aby nie dokręcac śrub "na maxa" - to są specjalne śruby przlotowe i łatwo jest taką urwać. No i oczywiście rurka musi byc "drożna" - w razie czego można to bez problemu kupić - koszt zestawu ze śrubami i podkładkami to około 30 złotych.

dobrzan pisze:
Druga sprawa odnośnie kół pasowych z ukladu wał - pompa wody -alternator. Czy wielkosc tych koł byla zalezna od silnika tzn. im mocnieszy to mial kola takie a im slabszy to mial takie.... czy moze to bylo tylko ulepszanie ze strony fabryki MB coby uzyskac jak najlepsza sprawnosc pompy wodnej i zeby przy mozliwie najnizszych obrotach silnika (np przy odpaleniu jak jest zimny) nastapilo wzbudzenie alternatora i zgasla kontrolka ladowania???


A jaki masz silnik bo w podpisie jakoś nie widać [zlosnik] ??
Tutaj kluczową rolę odgrywa chyba typ silnika diesel / benzyna i generowana prędkość obrotowa wału. Ale nie jestem pewien więc proszę mnie ewentualnie poprawić ;) .

Autor:  marcin280e [ pn gru 22, 2003 8:36 pm ]
Tytuł:  Re: Rurka i koła pasowe w 123

damian pisze:

Jest to rurka doprowadzająca olej i raczej jest bardzo ważna, chyba rozumiesz dlaczego....


jaki olej? do czego? to jest rurka odpowietrzająca pompę wody przy zalewaniu układu chłodzenia plynem.
Ciekł Ci z niej olej? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Pozdrawiam
A to mój 280 post...

Autor:  damian [ pn gru 22, 2003 9:29 pm ]
Tytuł: 

OOOOPPPPSSSSSS :oops: :oops: :oops:

Czegoś nie wiem?? Chyba......
MB cały czas mnie zadziwia.......
Człowiek całe życie się uczy......

Autor:  dobrzan [ pn gru 22, 2003 11:49 pm ]
Tytuł: 

dzieki !! wlasnie o to mi chodzilo co ona odpowietrza... slsyzalem ze jst do odpowietrzenia ale nie zaczailem ze przeciez pompy... a wymieklem jak przecyztalem ze to jest rurka doprowadzajaca olej:)))

Autor:  Pawełek [ pt gru 26, 2003 10:52 pm ]
Tytuł: 

A co do kółek pasowych - ich wielkość jest zależna przede wszystkim od roku produkcji auta i generalnie są dwa rodzaje (przed 1979 i po) i nie można ich zamieniać między sobą. Wielkości mogę podać jutro jak potrzebne...

Autor:  dobrzan [ sob gru 27, 2003 11:29 am ]
Tytuł: 

poprosze... chetnie skorzystam :)))

Autor:  Pawełek [ sob gru 27, 2003 10:51 pm ]
Tytuł: 

To się pochwaliłem z tymi wymiarami kół...

Okazało się, że mam tylko wymiary pasków jakie powinny być. Do 240 D 1978 pasek alternator - pompa - wał powinien być 9,5 x 970 mm. W tym samym silniku po lutym 1979 pasek ma wymiar 12,5 x 1030 mm, czyli koła są szersze o 3 mm.

Autor:  Robert Belzyt [ pn gru 29, 2003 12:25 am ]
Tytuł: 

wczoraj miałem okazję wymieniać rurkę odpowietrzania pompy wodnej, uważajcie na te śruby przelotowe, wydobycie takiej ukręconej zajeło mi kupę czasu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/