MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 09, 2003 12:00 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Chce połozyć nową wykładzine na podłoge i tunel w swoim aucie.

Jak zerwać starą wykładzine z obudowy tunelu wyglada ona jakby była jakoś wtopiona/mocno przyklejona do tego tworzywa z którego zrobiony jest tunel i nie wiem czy uda się niezniszczeniowo(chodzi o tunel) ją zerwać.

Może ktoś z kolegów coś takiego juz robił?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: wt gru 09, 2003 1:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 11, 2003 12:34 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
Chce połozyć nową wykładzine na podłoge i tunel w swoim aucie.

Jak zerwać starą wykładzine z obudowy tunelu wyglada ona jakby była jakoś wtopiona/mocno przyklejona do tego tworzywa z którego zrobiony jest tunel i nie wiem czy uda się niezniszczeniowo(chodzi o tunel) ją zerwać.

Może ktoś z kolegów coś takiego juz robił?


Tez mnie czeka taka praca, niestety nie pomoge, ale dorzuce do twojego pytania jeszcze jedno: Co wlozyc po te wykladzine. kolega proponowal taka pianke, jaka sie wklada pod panele podlogowe, czy to zda egzamin? i czym to wszystko przymocowac, przykleic czyms?

_________________
--------------------------
Kukas
w123 230 1978
http://www.tiger.com.pl/~grzes


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2003 3:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Ja z tym jadę do tapicera. Kładę na podłogę byle co, jakąś izolację i co tam tapicer będzie miał, byle pod kolor. A potem zmieniam dywaniki na tekstylne. Normalne gumowe niezbyt udane.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2003 6:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Ja swoją wykładzinę swego czasu po prostu delikatnie oderwałem. Wszystko poszło gładko.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2003 6:53 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Gdy przeprowadzałem przewody audio to delikatnie i ostrożnie oderwałem tapicerka z tunelu... Również poszło gładko [cool]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2003 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
Ja starą i podle wyglądająca tapicerke - niestety częsciowo orginalna - po prostu oderwałem. W zasadzie poszło gładko choć w paru miejscach trzeba było (własnie koło tunelu) rwać to na przysłowiowego chama ale sie udało.
Co do podkładania czegoś pod wykładzine - moim skromniutkim zdaniem zalezy jaka jest podłoga - jak są gdzireś nie daj boże dziury nawet malutkie i woda sie dostanie to
1.zacznie śmierdzieć wskutek gnicia
2.caly czas będzie mokre (zatem patrz pkt1) bo teraz w zmimie to chyba nie ma szansy wyschnąc.
Ja nic nie podłożyłem pod wykladzinę bo sie bałem takich sytuacji a podwozie mam przed koserwacją więc szkoda było roboty.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 7:34 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 11, 2003 12:34 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Nebelwerfer pisze:
Ja starą i podle wyglądająca tapicerke - niestety częsciowo orginalna - po prostu oderwałem. W zasadzie poszło gładko choć w paru miejscach trzeba było (własnie koło tunelu) rwać to na przysłowiowego chama ale sie udało.
Co do podkładania czegoś pod wykładzine - moim skromniutkim zdaniem zalezy jaka jest podłoga - jak są gdzireś nie daj boże dziury nawet malutkie i woda sie dostanie to
1.zacznie śmierdzieć wskutek gnicia
2.caly czas będzie mokre (zatem patrz pkt1) bo teraz w zmimie to chyba nie ma szansy wyschnąc.
Ja nic nie podłożyłem pod wykladzinę bo sie bałem takich sytuacji a podwozie mam przed koserwacją więc szkoda było roboty.


U mnie dziur nie ma, bo blacha jest po remoncie, a pod starymi i porwanymi dywanikami, jakie mam teraz, czasami jest mokro, bo jak na dworze jest bloto albo snieg (tego 2 jeszcze nie bylo, ale pewnie bedzie), to nie sposob nie nanosic. Dlatego wlasnie chcialbym cos podlozyc, zeby mi od gory nie przesiakalo az do blachy, tylko zatrzymywalo sie na jakims materiale, ktory bylby odporny na wilgoc.

_________________
--------------------------

Kukas

w123 230 1978

http://www.tiger.com.pl/~grzes


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 11:52 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nawet jeśli nie ma dziur w podłodze, to wilgoć będzie osiadać na dywanikach. Przykryte gumowymi nie wyschną szybko nawet w garażu. Pod chmurką co najwyżej przymarznie. Wilgoci nabiera też chętnie płyta, która leży na metalowej podłodze. Jeśli moje obserwacje są dobre, to nie ma jej w I serii W123.

Wilgoć dobrze wchłaniają zwykłe gazety ułożone z obu stron oryginalnych dywaników, wymieniane co jakiś czas.

No a w garażu warto szeroko otwierać drzwi i szyby.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 1:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
O, dzięki za sugestię z gazetami. Natychmiast podłożę.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 2:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie żałuj prasy, musi byś dosyć grubo. Im tańsza i gorszy, makulaturowy prawie papier tym lepiej.

I jeszcze coś. Oryginalne gumowe dywaniki, które u mnie się zachowały mają dosyć wysokie zawinięte marginesy. Tanie wycieraczki są niestety płaskie jak spod drzwi. Niby jasne, ale cały syf przy hamowaniu albo na zakręcie po prostu ścieka. W silnikach 230 i 280 także przy ruszaniu [zlosnik] .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2003 3:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich!

Cytuj:
Oryginalne gumowe dywaniki, które u mnie się zachowały mają dosyć wysokie zawinięte marginesy.


Takie dywaniki o ile mi wiadomo i pamieć nie myli produkuje firma "Polgum"- oczywiście nie oryginalne.

_________________
Pozdrawiam!
Gładki - Szczecin.
MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2003 6:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 07, 2003 6:17 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Cześć.

Też mnie to czeka. Kupiłem taką matę-piankę podobną do tego z czego robi się karimaty do spania. Dobre bo woda nie wsiąka. Na to wykładzinę dywanową. W markecie budowlanym wytną Ci na wymiar i kształt i jeszcze obszyją boki. W tych marketach jest dużo różnych materiałów do tego. Grubsze, cieńsze, z folią alu i bez. POstaram się się tego nie przyklejać do blachy, bo złe się zalęgnie i zoriętuję się jak mi nogi wypadną. A tak zawsze jest dostęp.
Gazety dobra rzecz ale lepiej żeby się nie przydały.

_________________
W115 - 200D '75
W126 - 2,6 SE '88 lpg
Honda CB1000 EX


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2003 8:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 02, 2003 10:28 am
Posty: 53
Lokalizacja: Tarnów
Witam

Ja u siebie myslalem o macie zagrzejkowej, z jednej strony jest warstwa styropianu a z drugiej folia aluminiowa.

Co do dywaników przodu. Nie mozna z calego dywanika zerwac wykladziny, tak aby zostala ta foremka na profile (taka piankowa) ??

A sprawa tunelu u mnie wygladala prosto - mocne pociagniecia.
Nie wiem czy bardziej doswiadczeni koledzy rowniez to zauwazyli, ale wydaje mi sie tunel jest jeszcze pokryty takim tworzywem jak podloga. Takie gumowe chyba. Jesli tak to nie balbym sie ze cos sie uszkodzi podczas odrywania. Bo jak u siebie odrywalem ta gume zeby sie dostac do ognisk korozji, to bezposrdenio przy nich latwo sie ja demontowalo, ale tam gdzie blacha jest zdrowa, dosc ciezko to oderwac. Wiec ciagnij smialo bo ta guma na pewno zostanie na swoim miejscu :)

_________________
EX:
MB W123 240 D '79
MB W123 300 TD '82 automat
MB W124 230 TE '86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl