MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pokretlo głośniki tył/przód
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4630
Strona 1 z 2

Autor:  Lukasz123 [ ndz gru 21, 2003 10:24 am ]
Tytuł:  Pokretlo głośniki tył/przód

Witam,

mam w swoim 123 pokretlo do przelaczania miedzy dzwikiem z glosnikow tylnich i przednich, z tym ze nie jest do niczego podlaczone.

Jak kupowalem auto sprzedawca powiedzial ze wystarczy podlaczyc kabelek ktory znajduje sie pod plastikowa obudowa. Rzeczywiscie jest tam jeden cienki czarny kabelek.

Czy to ten ktory powinienem podlaczyc? I w ktore miejsce dokladnie go przylutowac ?
Czy ktos moze sprawdzic jak u niego to wyglada...
Aha, i czy wazne jakie mam radio czy wystarczy podlaczyc i bedzie dzialac ?

Chce to podlaczyc poniewaz mam teraz ustawione z tylu bardzo glosno a z przodu bardzo cicho, i chcialbym to po prostu miec mozliwosc zmieniac :)

Autor:  szdowk [ ndz gru 21, 2003 2:17 pm ]
Tytuł:  Re: Pokretlo głośniki tył/przód

Lukasz123 pisze:
mam w swoim 123 pokretlo do przelaczania miedzy dzwikiem z glosnikow tylnich i przednich, z tym ze nie jest do niczego podlaczone.


Jezeli nic nie jest do niego podlaczone, to musisz kable od glosnikow podlaczyc do tego pokretla (chyba cztery skajne styki), a potem kable od radia podlaczyc do srodkowych stykow pokretla.
Masa jak pamietam jest wspolna. Ale niech ktos to jeszcze potwierdzi zanim spalisz koncowke mocy w radiu [zlosnik] Grzebalem w tym bardzo dawno i nie pamietam, czy pokretlo mialo 6 stykow czy 12. IMHO 6, ale palca sobie uciac za to nie dam.

Autor:  Ocet [ ndz gru 21, 2003 2:59 pm ]
Tytuł: 

Masy ida sobie poza tym pokretlem.
Do pokretla podlacza sie plusy z radia na srodek (prawy i lewy), a na glosniki wychodzi sie jak pan Bog przykazal: przodem do przodu i tylem do tylu. W sumie wyszlo mi o 5 wecej niz jeden kabelek [oczko]

Autor:  robertpremium [ ndz gru 21, 2003 4:18 pm ]
Tytuł: 

witam
mam takie pokrętło w 124 orygimalnie montowane
i steruje ono coś w rodzaju zwrotnicy elektrycznej

jestem raczej pewny zejeżeli podłączysz to tak jak
proponują ci koledzy w poprzednich postach to
z twojego porętła zostanie tylko smód spalenizny
(oczywiście jeżeli odkręcisz głośniej radio)
nie wiem jak stare radio posiadasz
te pokrętła były pzreznaczone do radii
które miały na wyjściu tylko dwa kanały
i faktycznie miały na wyjściach masę i gorący

jeżeli posiadasz nowsze radio to napewno posiada
cztery wzmacniacze i regulację przód tył
jeśli mimo wszystko chcesz wykorzystać tylko
dwa kanały i swoje wspaniałe pokrętł to masz
następujący problemy zabraknie ci końcówek
przy tym pokrętle ponieważ od dawna radia
posiadają końcówki wzmacniające budowane
w układach mostkowych ,na wyjściach których nie
znajdziesz czegoś takiego jak tzw, MASA
i nie bedziesz mógł połączyć połowy
kabli dochodzących od głośników razem ze sobą

pozdrawiam

Autor:  Ocet [ ndz gru 21, 2003 4:24 pm ]
Tytuł: 

robertpremium pisze:
jestem raczej pewny zejeżeli podłączysz to tak jak proponują ci koledzy w poprzednich postach to
z twojego porętła zostanie tylko smód spalenizny


:roll:
U mnie dziala.
Kolega ma 123.

Autor:  szdowk [ ndz gru 21, 2003 4:38 pm ]
Tytuł: 

Hello
robertpremium pisze:
jestem raczej pewny zejeżeli podłączysz to tak jak
proponują ci koledzy w poprzednich postach to
z twojego porętła zostanie tylko smód spalenizny
(oczywiście jeżeli odkręcisz głośniej radio)
nie wiem jak stare radio posiadasz
te pokrętła były pzreznaczone do radii
które miały na wyjściu tylko dwa kanały
i faktycznie miały na wyjściach masę i gorący


Tzn. ze jak kolega podlaczy stare radio, to zostanie smrod spalenizny? Nie rozumiem.

Autor:  Marcin S [ ndz gru 28, 2003 9:11 am ]
Tytuł: 

dobrze gada [zlosnikz]
Współczesne radia mają końcówke mocy w układzi emostowym, tzn na jednym przewodzie jest dodatnia połówka sygnały w tym samym czasie na drugim jest ujemna połówna sygnały- czyli sygnał biegnie zarówno "+" jak i "-" - (co zreztą jest błędną nazwą ale obrazowo można napisać). I jak podłączysz tylko jeden przewód od np lewego tylniego kanału to zmnijszysz wartość napięcia na tym przewodzie a na drugikm dalej masz napięcie takie jak w radiu....!! Następnei radio w mostku na 22W ( i więcej radia niemają!! bo mieć nie mogą) a taki potencjometr jak tam jest to się zaraz spali .
Jest to potencjomet do starych radii , gdzie była faktycznie masa i sygnał , ale one mają ok 4W, i takie radio możesz sobie pod to podłączyć - i dopiero w takim starym radio to ma sens ( w nowych w opcjach jest ustawaianie przód tył - nawet w najprostrzych modelach, i taki potencjometr tylko przeszkadza)

Nei wiem po co chcecie podłącząć to coś, do nowych radi się nei nadaje, co już kolega wyżej napisał i dlaczego, więc nie będe się powtarzał,

do starych radio gdzie są dwa kanały ( o ile są, bo znając życie to jest jeden sygnał, tyle że idacy przez 2 wzm L iP) lewy daje sie na przód, prawy poprzez opisany potencjometr ( pokrętło obok lewarka biegów) i na tył, moc 2 X 4W, głośniki są przednie są se sobą połączone równolegle ( mają zaewne po 8Ohm) tylne tak samo, i w radiu nei ma żadnej opcji regulacji natężenia dzwięku w kanałach, tylko głośność ogólna - to mopżna się pobawić ale nei zapominajcie że taki potencjometr będzi ewnoił zakłócenia - ale to zależy w jakim jest stania.

Osoboście radze ominąć to coś, bo po co lutować jak o niebo leprze parametry są w radiu i można sobie juz cyfrowo to ustawić, a podłącyzć tam coś innego, lub wsadzić jakiś pstryczek-elektryczek [zlosnik] chromowany w stylu NOS ze stylową przykryweczką - co by nam NOSa nikt nei załączył [smiech]

Autor:  Lukasz123 [ ndz gru 28, 2003 10:25 am ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
dobrze gada [zlosnikz]


Nei wiem po co chcecie podłącząć to coś, do nowych radi się nei nadaje, co już kolega wyżej napisał i dlaczego, więc nie będe się powtarzał,

[smiech]



Problem w tym ze radio jest wlasnie stare, nawet bez kasety :)

Autor:  Ocet [ ndz gru 28, 2003 1:19 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
dobrze gada [zlosnikz]
(...)

A wogole stare samochody sa do bani i nic nie maja oprocz spalania... Najlepiej kupic sobi Civica, wsadzic sprzet i jechane. Jedzie zwawo, gra glosno, a i pali malo!

Autor:  WeebShut [ ndz gru 28, 2003 1:27 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Marcin S pisze:
dobrze gada [zlosnikz]
(...)

A wogole stare samochody sa do bani i nic nie maja oprocz spalania... Najlepiej kupic sobi Civica, wsadzic sprzet i jechane. Jedzie zwawo, gra glosno, a i pali malo!



Tak sobie wpadlem bo dluzszej nieobecnosci, i widze ze Pan Panie Occie juz na zawsze pozostanie przy ironicznej intnacji swoich wypowiedzi :D:D:D Ale musze przyznac, ze co racja to racja, chyba sprzedam swoja MB 123 i kupie jakiegos nowego Opla Astre ;)

Autor:  Marcin S [ ndz gru 28, 2003 1:56 pm ]
Tytuł: 

Lukasz123 pisze:
Marcin S pisze:
dobrze gada [zlosnikz]


Nei wiem po co chcecie podłącząć to coś, do nowych radi się nei nadaje, co już kolega wyżej napisał i dlaczego, więc nie będe się powtarzał,

[smiech]



Problem w tym ze radio jest wlasnie stare, nawet bez kasety :)

A to juz co innego, nie pisałeś o tym wcześniej więc założyłem ( w kontekście poprzedniej wypowiedzi) że masz nowe radio
Jesli stare to spokojnei podłączaj, ale pamiętajk że jest prawdopodobieństwo że ten potencjometr jest zabrudzony i może wprowadzać zakłucenia.
Cytuj:

Marcin S napisał:
dobrze gada
(...)

A wogole stare samochody sa do bani i nic nie maja oprocz spalania... Najlepiej kupic sobi Civica, wsadzic sprzet i jechane. Jedzie zwawo, gra glosno, a i pali malo!


co ty gadasz...... Civica mi proponujesz?? Coś chyba Ci się pomieszało.... [zlosnik] MB na takie japońskie gówno - :evil: oj nie ładnie

Autor:  Ocet [ ndz gru 28, 2003 2:33 pm ]
Tytuł: 

No dobra sorki. Troche sie rozpedzilem. Poprostu rozwazania mi sie skojarzylyz tymi tunami jakie robia, a potem co raz to pojawiaja sie jakies rozpaczliwce na HydeParku. Wielki spojler do 200D itd. A nowoczesne radio do beczki jakos mi nie pasuje. Ponadto jakby rozmowa byla o wspolczesym radio, to jak ktos juz zauwazyl, ma taki potencjometr wbudowany, co za tym idzie daleki bylem od podpuszczania kogokolwiek do puszczenia sobie, nawet nowego, radia z dymem.

A tak wracajac do tematu glownego: Jezeli jest problem, ze przod gra inaczej niz tyl, to moze sprawdzic opornosci zamontowanych glosnikow, ewentualnie porownac ich jakosci...

Autor:  Robert Belzyt [ ndz gru 28, 2003 11:40 pm ]
Tytuł: 

A ja radia wogóle nie używam silniczki w moich autkach sa najlepszą muzyką [zlosnikz] No może czasami,

Autor:  Antoni Janikowski [ sob lut 07, 2004 3:22 pm ]
Tytuł: 

Daj sobie spokój z tym potencjometrem.Rozebrałem kiedys takowy.To zwykły szajs.Załóz lepiej zaślepke a instalacje głośnikwą wykonaj nowym przewodem OFC

Autor:  SławeK [ wt lut 10, 2004 3:19 am ]
Tytuł: 

Zrobiłem mały rysunek poglądowy. Wyszlo to marnie bo malarzem nie jestem. Ale widac tutaj ze podłączenie do nowego radia tego potencjometru spowoduje podłaczenie jednej końcowki do masy i uszkodzenie radia. W większości oryginalnych radii Mercedesa jednym biegunem głośnika jest masa i najczęsciej są tylko wyjscia na dw głosniki.
Podobnie było w VW i Fordzie z lat 80-90 Nowsze radia już mają wyjścia na 4 glośniki i albo wbudowany taki potencjometr (w gałce) lub regulowany elektronicznie.


http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... 39_Pot.jpg

A taka regulacja przydaje się. Ja wolę słuchać tylnych ( z reguły większych i lepszych głośników) ale jeśli ktoś siedzi na tylnej kanapie to dostaje po uszach i żeby sobie posłuchać przesuwam na przód.

Mam nadzieję że wyjasni to wątpliwości i nie pozwoli na uszkodznie radia.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/