MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

wibracyje
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4564
Strona 1 z 1

Autor:  kuba [ sob gru 13, 2003 8:20 pm ]
Tytuł:  wibracyje

witam panów,
chwilę mnie nie było na forum ale wozem się zajmuję cały czas. problem który mnie nurtuje od dłuższego czasu to wibracje przenoszące się na całą budę. próby ich zlikwidowania zacząłem od wymiany tarczy sprzęgła, docisku i łożyska oporowego - efekt zerowy, później wymieniłem skrzynię, gdyż wydawało się że na wyjściu z niej w stronę wału jest znaczny luz, luz był, po wymiane skrzyni problem zniknął na jakiś czas. niestety po miesiącu pojawił się znowu. dodam że miałem założoną nowe sprzęgło gumowe i odważnik na łączeniu skrzyni z wałem. ruszyłem zatem z wałem na wyważarkę tam pan założył krótki odcinek wału na maszynę kręcił i patrzył i knefle pociskał i wyszło, że wałek jest w porządku. długiego odcinka jak stwierdził bez rozłączenia krzyżaka nie jest w stanie wyważyć. wcześniej chwilę idąc tropem napędu zmieniłem most i półośki na swieżuteńkie. i nic. wibracje są
czy ktoś ma jakiś pomysł o co w tym chodzi?

pozdrawiam
kuba

Autor:  marcin280e [ sob gru 13, 2003 8:57 pm ]
Tytuł: 

Wał wyważa sie w calości z sprzęgłami gumowymi,łożyskiem podporowym i oczywiście krzyżakiem jednym slowem tak jak ma pracować w samochodzie.
Pan fachowieć nie ma racji albo nie ma odpowiedniej wyważarki.
Zobacz też stan tulei centrujących na obu końcach wału i jeżeli mają wyczuwalny luz na trzpieniach centrujacych skrzyni i mostu -wymień.
Pozdrawiam

Autor:  kuba [ sob gru 13, 2003 9:20 pm ]
Tytuł: 

ta wyważarka była do turbin, niestety najbliższy zakład w którym profesjonalnie wyważają wały napędowe znajduje się w Bielsku a to jakieś 100 km. może warto się wybrać, a póki co wymienię te tulejki.
chodzi o te teflonowe? wiesz może jaki mają numer części?
dzięki za sugestie

Autor:  Wika [ sob gru 13, 2003 10:05 pm ]
Tytuł: 

A masz przeciwwagę ?

Autor:  marcin280e [ sob gru 13, 2003 10:09 pm ]
Tytuł: 

Chodzi o te metalowo teflonowe.Nr częsci 115 410 0032 Zentrierbuchse szt 2
Mogę polecić te z firmy Febi są ok.
Pozdrawiam

Autor:  kuba [ sob gru 13, 2003 10:13 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
A masz przeciwwagę ?

jeśli chodzi o ten stalowy pierścień na gumie przy wyjściu ze skrzyni to mam

Autor:  kuba [ sob gru 13, 2003 10:16 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Chodzi o te metalowo teflonowe.Nr częsci 115 410 0032 Zentrierbuchse szt 2
Mogę polecić te z firmy Febi są ok.
Pozdrawiam

dzięki,
pozdrawiam również

Autor:  sebi [ sob gru 13, 2003 10:16 pm ]
Tytuł: 

Hej
Sprawdź poduszki pod silnikiem bo to jest najczęstszy problem. U mnie tak było i teraz po wymianie jst OK. Zobacz czy na obudowie metalowej poduszki nie widać że ramię (podpora silnika) dotyka do niej (obudowy).

Autor:  kuba [ sob gru 13, 2003 11:17 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Hej
Sprawdź poduszki pod silnikiem bo to jest najczęstszy problem. U mnie tak było i teraz po wymianie jst OK. Zobacz czy na obudowie metalowej poduszki nie widać że ramię (podpora silnika) dotyka do niej (obudowy).

to badałem i nic takiego nie widać. wiesz może jakie mają być poduszki przy tym motorze? bo ja mam założone dwie takie wyższe, w 200D miałem jedną wyższą a drugą niską, taką jak w 123
pozdrawiam

Autor:  marcin280e [ ndz gru 14, 2003 12:45 am ]
Tytuł: 

kuba pisze:
wiesz może jakie mają być poduszki przy tym motorze? bo ja mam założone dwie takie wyższe, w 200D miałem jedną wyższą a drugą niską, taką jak w 123
pozdrawiam

Masz orginalny 240D 3.0?
Nie wiem czy maja być niższe czy wyższe ale obie takie same o nr115 241 0813 i tylko 240D 3.0 takowe mieć powinien.
Na moje oko niższe...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/