MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 11:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wibracyje
Post: sob gru 13, 2003 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
witam panów,
chwilę mnie nie było na forum ale wozem się zajmuję cały czas. problem który mnie nurtuje od dłuższego czasu to wibracje przenoszące się na całą budę. próby ich zlikwidowania zacząłem od wymiany tarczy sprzęgła, docisku i łożyska oporowego - efekt zerowy, później wymieniłem skrzynię, gdyż wydawało się że na wyjściu z niej w stronę wału jest znaczny luz, luz był, po wymiane skrzyni problem zniknął na jakiś czas. niestety po miesiącu pojawił się znowu. dodam że miałem założoną nowe sprzęgło gumowe i odważnik na łączeniu skrzyni z wałem. ruszyłem zatem z wałem na wyważarkę tam pan założył krótki odcinek wału na maszynę kręcił i patrzył i knefle pociskał i wyszło, że wałek jest w porządku. długiego odcinka jak stwierdził bez rozłączenia krzyżaka nie jest w stanie wyważyć. wcześniej chwilę idąc tropem napędu zmieniłem most i półośki na swieżuteńkie. i nic. wibracje są
czy ktoś ma jakiś pomysł o co w tym chodzi?

pozdrawiam
kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 8:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wał wyważa sie w calości z sprzęgłami gumowymi,łożyskiem podporowym i oczywiście krzyżakiem jednym slowem tak jak ma pracować w samochodzie.
Pan fachowieć nie ma racji albo nie ma odpowiedniej wyważarki.
Zobacz też stan tulei centrujących na obu końcach wału i jeżeli mają wyczuwalny luz na trzpieniach centrujacych skrzyni i mostu -wymień.
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 9:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
ta wyważarka była do turbin, niestety najbliższy zakład w którym profesjonalnie wyważają wały napędowe znajduje się w Bielsku a to jakieś 100 km. może warto się wybrać, a póki co wymienię te tulejki.
chodzi o te teflonowe? wiesz może jaki mają numer części?
dzięki za sugestie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 10:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A masz przeciwwagę ?

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 10:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Chodzi o te metalowo teflonowe.Nr częsci 115 410 0032 Zentrierbuchse szt 2
Mogę polecić te z firmy Febi są ok.
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 10:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
Wika pisze:
A masz przeciwwagę ?

jeśli chodzi o ten stalowy pierścień na gumie przy wyjściu ze skrzyni to mam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 10:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
marcin280e pisze:
Chodzi o te metalowo teflonowe.Nr częsci 115 410 0032 Zentrierbuchse szt 2
Mogę polecić te z firmy Febi są ok.
Pozdrawiam

dzięki,
pozdrawiam również


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 10:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej
Sprawdź poduszki pod silnikiem bo to jest najczęstszy problem. U mnie tak było i teraz po wymianie jst OK. Zobacz czy na obudowie metalowej poduszki nie widać że ramię (podpora silnika) dotyka do niej (obudowy).

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2003 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
sebi pisze:
Hej
Sprawdź poduszki pod silnikiem bo to jest najczęstszy problem. U mnie tak było i teraz po wymianie jst OK. Zobacz czy na obudowie metalowej poduszki nie widać że ramię (podpora silnika) dotyka do niej (obudowy).

to badałem i nic takiego nie widać. wiesz może jakie mają być poduszki przy tym motorze? bo ja mam założone dwie takie wyższe, w 200D miałem jedną wyższą a drugą niską, taką jak w 123
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2003 12:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
kuba pisze:
wiesz może jakie mają być poduszki przy tym motorze? bo ja mam założone dwie takie wyższe, w 200D miałem jedną wyższą a drugą niską, taką jak w 123
pozdrawiam

Masz orginalny 240D 3.0?
Nie wiem czy maja być niższe czy wyższe ale obie takie same o nr115 241 0813 i tylko 240D 3.0 takowe mieć powinien.
Na moje oko niższe...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl