MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak kupic dobrego automata?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4484
Strona 1 z 1

Autor:  CIPSTER [ czw gru 04, 2003 1:00 am ]
Tytuł:  Jak kupic dobrego automata?

Witam

Na dniach wybieram sie na ogledziny samochodu (bycmoze mojego przyszlego nabytku). Jest to W123 300D Automat. Moze ktos z szanownych forumowiczow udzieli mi wskazowek jak sprawdzic sprawnosc skrzyni automatycznej, bym nie wpakowal sie w zbedne koszty, gdyz nigdy dotad nie mialem stycznosci z automatem.

Pozdrawiam
CIPSTER

Autor:  barto [ czw gru 04, 2003 7:52 am ]
Tytuł: 

Podstawa to sprawdzic stan oleju w skrzyni, przez bagnet, powinien byc czerwony i nie smierdziec spalenizną, po drugie stan oleju czyli jego ilość czy nie jest zamało czy zaduzo( bo to moze zle swiadczyc ). Zejść pod samochod i sprawdzic czy nie cieknie, bo nawet uszczelnienie automata są dosc drogie. No a potem sie przejechac i sprawdzic czy jazda automatem sprawia przyjemność. Nie powinno byc zadnych gwałtownych szarpnięć lub tez tzn luzów - wzrostów obrotów miedzy zmianą biegów. No a na samym koncu pojechac do dobrego serwisu ktory robi automaty i sprawdzic skrzynie.
Po tej procedurze raczej nie kupisz zlego automata, chyba ze wada jest ukryta i ujawnia sie w konkretnej sytyuacji np niskie, wysokie temperatury itp. Potem jak kupisz to zalecam zapoznanie sie z technika jazdy automaten, wskazówki i spostrzezenia na stronce http://www.nadarzyn.com.pl/body/index.html, dzisiaj cos nie działa, ale pewnie to jakas mała usterka.
Zycze dobrego zakupu

Autor:  klucha116 [ czw gru 04, 2003 9:11 am ]
Tytuł: 

Dodam tylko, ze poziom oleju sprawdza sie na pracującym silniku w pozycji skrzyni "P".

Autor:  barto [ czw gru 04, 2003 10:11 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dodam tylko, ze poziom oleju sprawdza sie na pracującym silniku w pozycji skrzyni "P".
No tak zapomniałem, a to wazna wskazówka

Autor:  _me: how_ [ czw gru 04, 2003 10:43 am ]
Tytuł: 

To ja dodam jeszcze, że na zimnym silniku ok. 30 st. i będzie git.

Autor:  Oczek [ czw gru 04, 2003 6:18 pm ]
Tytuł: 

To ja dodam, że na zimnym i na ciepłym, tylko wartości oczekiwane są różne dla obu warunków...

Autor:  wiedzmin [ czw gru 04, 2003 7:28 pm ]
Tytuł: 

to ja połącze siły wyciagne esencje i powiem
sprawdzasz olej na rozgrzanej skrzyni ... rozszerzalnosc tem.
skrzynia ma byc na P albo na N

a potem wsiadasz i jedziesz









jedziesz














jedziesz


czasem trzeba sie zatrzymac i zatankowac


a potem znowu jedziesz



i jedziesz

to są uroki jazdy automatem [zlosnikz]

Autor:  Bukol [ czw gru 04, 2003 10:35 pm ]
Tytuł: 

Dobrym testem jest podjazd (powoli!!!) pod wysoki krawężnik.

Autor:  damian [ czw gru 04, 2003 10:39 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Dobrym testem jest podjazd (powoli!!!) pod wysoki krawężnik.


Chyba że jest to auto służbowe - a takie to potrafi na taki krawężnik wjechac przy prędkości 100 km/h. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Bukol [ czw gru 04, 2003 10:41 pm ]
Tytuł: 

damian pisze:
Bukol pisze:
Dobrym testem jest podjazd (powoli!!!) pod wysoki krawężnik.


Chyba że jest to auto służbowe - a takie to potrafi na taki krawężnik wjechac przy prędkości 100 km/h. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


na półmetrowy krawężnik [zlosnik]

Autor:  _me: how_ [ pt gru 05, 2003 12:31 am ]
Tytuł: 

Oczek pisze:
To ja dodam, że na zimnym i na ciepłym, tylko wartości oczekiwane są różne dla obu warunków...


Tylko, że jak ktoś był do tej pory manualny, to zawsze wychodzi mu za dużo... Po za tym tylko na zimno da się okresłić stan precyzyjnie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/