MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W123 - rozruch 240 D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4480
Strona 1 z 1

Autor:  Nebelwerfer [ śr gru 03, 2003 6:25 pm ]
Tytuł:  W123 - rozruch 240 D

Czołem. Mam wymieniony silniczek 240 D - niedawno po remoncie i od dwóch dni poznaję go na poważnie - otóż okazało sie że hehehe odkręcając gaz do dechy otwierałem tylko 1/3 przepustnicy - sprężyna czy coś tam nie - teraz to poprawili i nagle okazało sie że moja beczka potrafi ruszać z piskiem opon z miejsca - na 4 z pełnym obciążeniem rozpedza sie pod górę - więc jak mówie od nowa poznaje swoje auto.Ale mam pytanko - rano jak zapalam silnik pracuje bardzo nierówno przez około 2 minuty potemn obroty sie wyrównują niemniej jest to chyba dziwne?? Jakie macie opinie bo w sobotę jade do mechanika i może coś mu zlecę dodatkowo??
Druga sprawa - kiedy skecam na maxa w prawo - słuchać wyraźnie stukot i taki dźwięk trrrrrr niski basowy ktory niknie jak odbiję kierownica - co to może być???

Autor:  laudan [ śr gru 03, 2003 6:41 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - rozruch 240 D

Nebelwerfer pisze:
Druga sprawa - kiedy skecam na maxa w prawo - słuchać wyraźnie stukot i taki dźwięk trrrrrr niski basowy ktory niknie jak odbiję kierownica - co to może być???


Pompa wspomagania?

A jak zapalasz na zimno samochod to uzywasz gazu recznego?

Autor:  Nebelwerfer [ śr gru 03, 2003 6:43 pm ]
Tytuł: 

NIe nie używam gazu ręcznego z prozaicznej przyczyny - kilka dni temy gwint sie schrzanił od tego motylka plastikowego i nie moge obrócić.


Z tym wspomaganiem to nie to - powód nie mam wspomagania jeszxcze załozonego :)) leży w warsztacie.

Autor:  Mizi [ śr gru 03, 2003 6:48 pm ]
Tytuł: 

Gratuluję też bym chciał czasami "popiszczeć".
Być może masz za niskie obroty , dlatego zimny nierówno Ci pracuje ,a co do odgłosów przy skręcie to sprawdź poziom płynu wspomagania . Ja miałem to samo .

Autor:  laudan [ śr gru 03, 2003 6:50 pm ]
Tytuł: 

Nebelwerfer pisze:
NIe nie używam gazu ręcznego z prozaicznej przyczyny - kilka dni temy gwint sie schrzanił od tego motylka plastikowego i nie moge obrócić.


To zreperuj gaz reczny i wyreguluj go, a przy zapalaniu zimnego silnika podkrec na maxa to nie bedzie telepalo [zlosnik] Poprostu teraz ma za male obroty i jak sie troche pochodzi to zaczyna rowniej chodzic.

Autor:  Nebelwerfer [ śr gru 03, 2003 6:54 pm ]
Tytuł: 

Laudan dzięki!!!
Ale hmm podpowiedz proszę jak powinienem wyregulować ten gaz ręczny tzn wobec czega mam mieć odniesienie bo ten mój mechanik ... hmm no tak na 100 % to mu nie ufam a jak będę przy tym ustawianiu to wiesz może coś tam pomogę:)

Autor:  laudan [ śr gru 03, 2003 7:09 pm ]
Tytuł: 

Nebelwerfer pisze:
Laudan dzięki!!!
Ale hmm podpowiedz proszę jak powinienem wyregulować ten gaz ręczny tzn wobec czega mam mieć odniesienie bo ten mój mechanik ... hmm no tak na 100 % to mu nie ufam a jak będę przy tym ustawianiu to wiesz może coś tam pomogę:)


Reguluje sie tak jak linke w motorze [zlosnik] Chodzi o to, zeby w polozeniu zakreconym nie naciagal ciegna gazu, a odkreconym je naciagal. Koncowka linki jest przy ciegle gazu (nad pompa wtryskowa). Odkrecasz kontre i regulujesz sruba.

Chwila jak masz auto palone z chebla i pompe wtrywkowa z regulatorem panumatycznym to nie ma recznego gazu, wtedy obroty na zimnym silniku reguluje podcisnienie.

Autor:  Ocet [ śr gru 03, 2003 11:14 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:

Reguluje sie tak jak linke w motorze [zlosnik] Chodzi o to, zeby w polozeniu zakreconym nie naciagal ciegna gazu, a odkreconym je naciagal. Koncowka linki jest przy ciegle gazu (nad pompa wtryskowa). Odkrecasz kontre i regulujesz sruba.

Moja wiedza jest nieco inna, moze nie mam racji:
Reczny gaz ustawiam tak, zeby na rozgrzanym silniku miec 800rpm.

No i skrecone kola i warkot... Jezeli jestes przekonany, ze masz przekladnie bez wspomagania, a nie przekladnie z rozwalonym czyms, co dobre czek w warsztacie, to wyglada na to, ze przy skreconych kolach cos ci sie opiera o blok i drgania sie transmituja. niech Ci ktos skreci kola a ty popatrz co i jak. Stawiam jednak, ze wspomaganie jest...

Autor:  laudan [ czw gru 04, 2003 12:54 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Moja wiedza jest nieco inna, moze nie mam racji:
Reczny gaz ustawiam tak, zeby na rozgrzanym silniku miec 800rpm.


Wlansie zajrzalem sobie do ksiazeczki, byly 2 typy pomp z reg. mechnicznymi i chyba mamy rozne typy, albo wiedze od roznych typow:) U mnie obroty biegu jalowego ustawia sie sruba na pompie, a reczny gaz z lekkim luzem.

Autor:  bambuz [ czw gru 04, 2003 1:53 am ]
Tytuł: 

Ja miałem podobne objawy przy maksymalnym skręcie, ale nie iwem czy słuznie mówię.

Moje rozwiązanie jest z całkiem innej beczki :) (z mojej beczki)
Otóż mialem załozone dosc szerokie gumy na alufelgach i przy maksymlnym skrecie ocieraly one o któryś z drążków, zostawiajac otarte miejsce.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/