MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 11:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 03, 2003 6:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
Czołem. Mam wymieniony silniczek 240 D - niedawno po remoncie i od dwóch dni poznaję go na poważnie - otóż okazało sie że hehehe odkręcając gaz do dechy otwierałem tylko 1/3 przepustnicy - sprężyna czy coś tam nie - teraz to poprawili i nagle okazało sie że moja beczka potrafi ruszać z piskiem opon z miejsca - na 4 z pełnym obciążeniem rozpedza sie pod górę - więc jak mówie od nowa poznaje swoje auto.Ale mam pytanko - rano jak zapalam silnik pracuje bardzo nierówno przez około 2 minuty potemn obroty sie wyrównują niemniej jest to chyba dziwne?? Jakie macie opinie bo w sobotę jade do mechanika i może coś mu zlecę dodatkowo??
Druga sprawa - kiedy skecam na maxa w prawo - słuchać wyraźnie stukot i taki dźwięk trrrrrr niski basowy ktory niknie jak odbiję kierownica - co to może być???


Na górę
Post: śr gru 03, 2003 6:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nebelwerfer pisze:
Druga sprawa - kiedy skecam na maxa w prawo - słuchać wyraźnie stukot i taki dźwięk trrrrrr niski basowy ktory niknie jak odbiję kierownica - co to może być???


Pompa wspomagania?

A jak zapalasz na zimno samochod to uzywasz gazu recznego?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
NIe nie używam gazu ręcznego z prozaicznej przyczyny - kilka dni temy gwint sie schrzanił od tego motylka plastikowego i nie moge obrócić.


Z tym wspomaganiem to nie to - powód nie mam wspomagania jeszxcze załozonego :)) leży w warsztacie.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 6:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 4:57 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
Gratuluję też bym chciał czasami "popiszczeć".
Być może masz za niskie obroty , dlatego zimny nierówno Ci pracuje ,a co do odgłosów przy skręcie to sprawdź poziom płynu wspomagania . Ja miałem to samo .

_________________
Marek
W 123 200D 1978 czarna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 6:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nebelwerfer pisze:
NIe nie używam gazu ręcznego z prozaicznej przyczyny - kilka dni temy gwint sie schrzanił od tego motylka plastikowego i nie moge obrócić.


To zreperuj gaz reczny i wyreguluj go, a przy zapalaniu zimnego silnika podkrec na maxa to nie bedzie telepalo [zlosnik] Poprostu teraz ma za male obroty i jak sie troche pochodzi to zaczyna rowniej chodzic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
Laudan dzięki!!!
Ale hmm podpowiedz proszę jak powinienem wyregulować ten gaz ręczny tzn wobec czega mam mieć odniesienie bo ten mój mechanik ... hmm no tak na 100 % to mu nie ufam a jak będę przy tym ustawianiu to wiesz może coś tam pomogę:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 7:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nebelwerfer pisze:
Laudan dzięki!!!
Ale hmm podpowiedz proszę jak powinienem wyregulować ten gaz ręczny tzn wobec czega mam mieć odniesienie bo ten mój mechanik ... hmm no tak na 100 % to mu nie ufam a jak będę przy tym ustawianiu to wiesz może coś tam pomogę:)


Reguluje sie tak jak linke w motorze [zlosnik] Chodzi o to, zeby w polozeniu zakreconym nie naciagal ciegna gazu, a odkreconym je naciagal. Koncowka linki jest przy ciegle gazu (nad pompa wtryskowa). Odkrecasz kontre i regulujesz sruba.

Chwila jak masz auto palone z chebla i pompe wtrywkowa z regulatorem panumatycznym to nie ma recznego gazu, wtedy obroty na zimnym silniku reguluje podcisnienie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 11:14 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
laudan pisze:

Reguluje sie tak jak linke w motorze [zlosnik] Chodzi o to, zeby w polozeniu zakreconym nie naciagal ciegna gazu, a odkreconym je naciagal. Koncowka linki jest przy ciegle gazu (nad pompa wtryskowa). Odkrecasz kontre i regulujesz sruba.

Moja wiedza jest nieco inna, moze nie mam racji:
Reczny gaz ustawiam tak, zeby na rozgrzanym silniku miec 800rpm.

No i skrecone kola i warkot... Jezeli jestes przekonany, ze masz przekladnie bez wspomagania, a nie przekladnie z rozwalonym czyms, co dobre czek w warsztacie, to wyglada na to, ze przy skreconych kolach cos ci sie opiera o blok i drgania sie transmituja. niech Ci ktos skreci kola a ty popatrz co i jak. Stawiam jednak, ze wspomaganie jest...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2003 12:54 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
Moja wiedza jest nieco inna, moze nie mam racji:
Reczny gaz ustawiam tak, zeby na rozgrzanym silniku miec 800rpm.


Wlansie zajrzalem sobie do ksiazeczki, byly 2 typy pomp z reg. mechnicznymi i chyba mamy rozne typy, albo wiedze od roznych typow:) U mnie obroty biegu jalowego ustawia sie sruba na pompie, a reczny gaz z lekkim luzem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2003 1:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 02, 2003 10:28 am
Posty: 53
Lokalizacja: Tarnów
Ja miałem podobne objawy przy maksymalnym skręcie, ale nie iwem czy słuznie mówię.

Moje rozwiązanie jest z całkiem innej beczki :) (z mojej beczki)
Otóż mialem załozone dosc szerokie gumy na alufelgach i przy maksymlnym skrecie ocieraly one o któryś z drążków, zostawiajac otarte miejsce.

_________________
EX:
MB W123 240 D '79
MB W123 300 TD '82 automat
MB W124 230 TE '86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl