MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 8:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 20, 2002 8:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Czesc,
wczoraj pisalem o W115 ktore moge kupic i oczywiscie nadal jestem nim zainteresowany tylko na razie negocjuje cene. Mam jdnak pare laickich pytan. Czy np nie bede mial problemu z przerejstrowaniem tego auta. Do tej pory przez 35 lat mialo jednego wlasciciela. Czy nie ma teraz jakichs norm, przepisow utrudniajacych rejestracje (np ze musi miec zaglowki, pasy bezwladnosciowe itp itd) Jakie macie z tym doswiadzczenia.
Pytanie drugie: czy takie samochody jak W115, W110, W111, W120 lub 121 pojawiaja sie tylko w ogloszeniach gazetowych czy moze gdzies na gieldzie? Gdzie szukac ogloszen i ewentualnych gield.
Pytanie trzecie: jakie duze sa roznice pomiedzy modelami, tz czy niektore czesci od nowszych pasuja do starszych. Z tego co wiem to duzo ze 123 pasuje do 115. Mnie jedank chodzi o dostepnosc czesci raczej do 110,111,120, lub 121. Nie mam na razie doswiadczenia w odresaturowywaniu takich autek wiec nie chce sie wkopac w jakis kanal, ze samochod bede tylko ogladal w garazu a nigdy na drodze.
Michal


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 20, 2002 9:04 am 
Ad.1: nie ma bólu, tak wiekowe auto możesz dodatkowo zarejestrować jako weterana szos (tu pewne przywileje), warunkiem jest zachowanie auta w postaci oryginalnej tj. jeżeli nie ma zagłówków to ma ich nie być itp. Z tego co mi wiadomo badania techniczne takich aut trzeba robić w stolicy w specjalnej stacji PZMotu.
Ad.2: na giełdzie to rodzynek, trzeba być cierpliwym raz na tydzień kupić gazetę lub polecam internet np. http://www.allegro.pl.
Ad.3: z doświadczenia napisze tak: mechanika to pryszcz można dopasować, z blachą gorzej są do kupienia rózne elementy, ale to ostateczność (moje zdanie), wytłoczki hiszpańskie cieńsze od oryginału. Generalizując proponuje znaleźć na początek DOBREGO i sumiennego blacharza żeby roboty po "turecku" nie wciskał, i wszystko da się zrobić (jak mój twierdzi: "aby był zachowany kształt oryginału i było do czego się przyspawać").
Ogólnie koszty są (ja swoją 116 robie drugi miesiąc i wydałem już ok 5k zł a to dopiero środek roboty), moja rada: “nie mów wszystkiego żonie” a MB1xx będzie cieszył i upiększał nasze brzydkie drogi.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: śr mar 20, 2002 9:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Ad1. Tzn ze samochodow z tamtych lat nie dotycza nowe przepisy? Nawet jesli chce zarejestrowac jako normalne auto? Z ta rejestracja jako zabytek to musze sie jeszcze dowiedziec wiecej szczegolow, ale to chyba najlepiej w wydziale komunikacji. Warto?
Ad2. W jakiej gazecie moga sie pojawiac takie samochody (oprocz Automobilisty ktore juz mam).
Ad3. Z kosztami oczywiscie sie licze. Raczej barkuje mi doswiadczenia. Skorzystam jednak ze wszelkich namiarow na warsztaty i mechanikow, oraz doswaidczen innych osob ktore juz znalzlem na tej stronie.
Co do zony to ona jak najbardziej popiera ten zakup i jest tak samo zainteresowana jak ja. Oboje dostalismy swira na punkcie starych aut odkad wybieralismy jakis zabytek na nasz slub.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 20, 2002 11:35 am 
Ad.1: tak, nie dotyczą. <br> PZU obniża składki OC gdy auto ma min. 25 lat. W wydz. komunikacji powiedzą Ci wszystko gdy będziesz już go rejestrował<br>

Ad.2: nie pamiętam ale jakoś tak: MotoBazar, itp. <br>
Ad.3: powodzenia<br>
<br> zazdroszcze Ci Żony, swoją musze oszukiwać, że mnie to całe g.. kosztuje, ale Ją kocham i to robie z miłości do Niej (i mojego MB)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: czw mar 21, 2002 4:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
. Tzn ze samochodow z tamtych lat nie dotycza nowe przepisy? Nawet jesli chce zarejestrowac jako normalne auto?


Dotyczą i nie dotyczą. Jak masz auto pierwszy raz rejestrowane przed którymś tam 1982 (czy coś w okolicy) to możesz z niego nawet pasy wyjąć i nikt się nie może przypieprzyć. Ważna jest jednak data pierwszej rejestracji w Polsce, (nie data produkcji!) - jeżeli byś przywiózł dzisiaj z niemiec stopietnastkę i chciał ją normalnie pierwszy raz zarejestrować to musi mieć zagłówki na przednich i tylnych siedzeniach, tylne światło przeciwmgielne i całą liste innych pierdów. Do tego musi spełniać dzisiaj obowiązujące normy spalin.
Jeżeli auto jeździ w Polsce od 20 lat to jest luz, musi spełniać swoje normy z czasu kiedy było rejestrowane z małymi tylko wyjątkami. Co do zabytkowych blach to

Cytuj:
Z ta rejestracja jako zabytek to musze sie jeszcze dowiedziec wiecej szczegolow, ale to chyba najlepiej w wydziale komunikacji. Warto?


Poczytaj posta zabytkowe tablice do w115, jest gdzies na dole, całkiem niedaleko.

_________________
komin
<font color=#ADD342>W115 200D '72</font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: airkomin dnia 2002-03-21 16:19 ]</font>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl