MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 10:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 15, 2003 6:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
Witam! Jak w temacie - silnik 2.8 6 cyl, rzędowy, wtrysk mechaniczny, zapłon tranzystorowy TZS8. Podczas pracy na goracym silniku, czuje się niespalone paliwo. po dodaniu gazu spora chmura smierdzącego paliwem dymu koloru co prawda białego bo bierze olej(na razie jest w fazie testów ile spala oliwy) ale ewidentnie paliwsko gryzie w oczy. Po podłaczeniu analizatora: producent podaje tylko zawartośc CO więc jest idealnie 0.43 percent a może być max 1.5 plus minus 0.5 o ile mam dobre dane. Natomias HC według obecnych norm dla samochodów z gaznikiem może być 100ppm. Jest niestety 1700ppm! Lambda natomiast czyli stosunek paliwa do powietrza czyli mieszanka stehiometryczna powina być 1 ale to teoria, w dobrym silniku około 1.2. u mnie natomiast jest ponad 2 a czasem spadnie na 1.8, kręcenie składem na mieszalniku nie daje rezultatów, żarzuca natomiast świece, bo bierze olej lecz po wymianie świec i przewodów bo wypadały zapłony było tylko nieznacznie lepiej bo nie dymił na wolnych obrotach. Chodzi na wszystkich garach. Przypuszczam że leją wtryski, chyba że jest jakaś jeszcze regulacja dawki, Mam serwisówkę ale nie jestem kozak w mechanicznym wtrysku i nie moge dojść do niczego. Proszę o jakieś sugestie, to chętnie podyskutuję.
Pozdrawiam
Szymon.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
O ile się orientuję to w 110 na wtrysku niewiele się reguluje, a jedynie wymienia.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2003 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt mar 11, 2003 5:58 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wawa
HC - węglowodory, czyli olej lub niespalone paliwo, lambda > 1 mieszanka uboga, a ile jest tlenu w spalinach ? , może masz dziurawy wydech analiza wtedy nie ma sensu :roll:

_________________
107 450 SLC ' 74
OPEL KADETT A '65
Alfa Romeo Giulia Nouva Super '77
BMW 535iA '90


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2003 9:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
witam! Dziura jest i owszem, ale to nie ma znaczenia, bo kłęby dymu po dodaniu gazu świadcża o usterce. Analize wykonałem tak z ciekawości, bo jak stoi włączony , to co mam się nie podłączyć :-) Paliwo kapie z rury [zlosnik]
Szukam potwierdzenia mojej koncepcji co do wymiany wtrysków, bo musze to zrobić w ciemno bo nie mam czym ich sprawdzić. Moge kupic używane, ale też mogą być jakieś badziewia.
Pozdrawiam.Szymon


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 8:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
A kreciles imbusikiem przy przeplywomierzu??

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 10:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
oczywiscie że kręciłem, ale najpierw go wcisnołem ;) jak wkręciłem, to powinna byc mieszanka bogata, nic sie nie zmieniło(a powinno?!) a jak wykeciłem, to zaczęło go dusić i nie pomagało podkręcenie obrotoof śrubą plastikową pod filtrem pow. Ewidentnie jest coś nie halo i nie uwazam że jest to sprawa regulacji, chyba że wy jako starzy wyjadacze MB znacie ten temat lepiej i dlatego piszę te posty.Więc podsumowując dokonywałem tych regulcji przy podłaczonym analizatorze. Jeszcze jedno: Czy we wtrysku mechanicznym wzbogacając mieszankę czyli wkręcając ampulaka dajemy więcej paliwa czy powietrza? jest tam jakaś dysza powietrzna?
Paliwo czy powietrze?!
Pozdrawiam
Szymon


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2003 1:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt mar 11, 2003 5:58 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wawa
zair pisze:
witam! Dziura jest i owszem, ale to nie ma znaczenia, bo kłęby dymu po dodaniu gazu świadcża o usterce. Analize wykonałem tak z ciekawości, bo jak stoi włączony , to co mam się nie podłączyć :-) Paliwo kapie z rury [zlosnik]
Szukam potwierdzenia mojej koncepcji co do wymiany wtrysków, bo musze to zrobić w ciemno bo nie mam czym ich sprawdzić. Moge kupic używane, ale też mogą być jakieś badziewia.
Pozdrawiam.Szymon
- z analizy spalin nic ciekawego sie niestety nie dowiesz przy dziurawym wydechu, sprawdzałeś regulator na bloku silnika?

_________________
107 450 SLC ' 74

OPEL KADETT A '65

Alfa Romeo Giulia Nouva Super '77

BMW 535iA '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl