MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
siwy dym https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4287 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | modoc [ śr lis 12, 2003 11:38 am ] |
Tytuł: | siwy dym |
Witam. Uruchomiłem silnik 115 200 D o którym poprzedni właściciel powiedział mi tyle, że stał nie odpalany ponad trzy lata. Pracuje równo, dość głośno i metalicznie stukają chyba wtryskiwacze ale najbardziej mnie niepokoi dość obficie wydzielający się dym z rury wydechowej. Dym ma kolor jasno siwy może z minimalnym odcieniem niebieskiego, o czym to świadczy i czy można z tym silnikiem wiązać jakieś nadzieje???? Pozdrawiam i proszę o opinie na temat tego zjawiska. |
Autor: | szdowk [ śr lis 12, 2003 1:04 pm ] |
Tytuł: | Re: siwy dym |
Hello Najpierw niech sobie popracuje z pol godziny, aby miec pewnosc, ze odparowala woda z rury wydechowej ![]() ![]() ![]() Wczesniej sprawdzic, czy nie brakuje oleju i plynu chlodzacego lub czy ich jakos masowo nie ubywa. |
Autor: | modoc [ śr lis 12, 2003 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
Popracował sobie dość długo tak, że się dobrze rozgrzał. Pojawił się niewielki wyciek z pompy wodnej. Zabarwienie spalin nie jest granatowe w świetle słonecznym lekko niebieskie. Jeżeli chodzi o pogodę to jest ładny słoneczny dzień. ![]() |
Autor: | szdowk [ śr lis 12, 2003 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
Hello modoc pisze: Popracował sobie dość długo tak, że się dobrze rozgrzał. Pojawił się niewielki wyciek z pompy wodnej. Zabarwienie spalin nie jest granatowe w świetle słonecznym lekko niebieskie. Jeżeli chodzi o pogodę to jest ładny słoneczny dzień.
![]() Jezeli nie zasysa oleju przez uszkodzona membrane pompy prozniowej, to moze byc wszystko. Nie ma problemow z odpalaniem na cieplo? Zrobcie mu badanie komresji - na sucho i po zalaniu olejem - duzo sie rozjasni. Zasadniczo wyglada marnie. |
Autor: | RobGas [ czw lis 13, 2003 8:55 am ] |
Tytuł: | Re: siwy dym |
modoc pisze: Pracuje równo, dość głośno i metalicznie stukają chyba wtryskiwacze ale najbardziej mnie niepokoi dość obficie wydzielający się dym z rury wydechowej. Dym ma kolor jasno siwy
Witaj. 1. sprawdź zabarwienie oleju (wyjmując bagnet) czy nie jest inny niż normalny np spieniony 2. sprawdź stan chłodziwa jw jeżeli powyższe odbiega od normy świadczy to o prawdopodobnej konieczności wymiany uszczelki pod głowica (i towazyszące jej innych prac) lub co gorsze pękniętej głowicy 3. nie martw się tylko ustaw zapłon jak nalezy! przy tej czynności możesz jeszcze sprawdzić stan rozrządu |
Autor: | modoc [ czw lis 13, 2003 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Olej i chłodziwo jest prawidłowe. Po wyjęciu bagnetu lekko dmucha czymś podobnym do spalin, nie wim czy to normalne czy nie. Jeżeli chodzi o uruchamianie silnika to na ciepło zdecydowanie łatwiej niż przy zimnym. |
Autor: | WeebShut [ czw lis 13, 2003 10:18 pm ] |
Tytuł: | Re: siwy dym |
modoc pisze: Witam.
... dość głośno i metalicznie stukają chyba wtryskiwacze ... Dosc glosno i metalicznie to mi kiedys stukalo jak mialem do wymiany pompe podcisnienia, tez wtedy myslalem ze to wtryskiwacze. Takze najlepiej by bylo jakbys pojechal z tym silnikiem do kogos kto sie porzadnei na tym zna ![]() |
Autor: | RobGas [ pt lis 14, 2003 8:14 am ] |
Tytuł: | |
modoc pisze: Po wyjęciu bagnetu lekko dmucha czymś podobnym do spalin, nie wim czy to normalne czy nie.
jest to normalne, poprostu silnik ma już przynajmniej pierścienie do wymiany. Ztąd te przedmuchy w dół silnika a tym samym i siwy dym z rury wydechowej. Jeżeli po wyjęciu bagnetu owe spaliny to tylko "mgiełka" to nic strasznego, pomierz kompresje i sprawa się wyjaśni. Mimo to pozostaje Ci pkt.3 ... ustawienie zapłonu |
Autor: | Irek [ pt lis 14, 2003 1:30 pm ] |
Tytuł: | |
Moze niewiele ci pomoge ale dwa tygodnie temu mechanik wymienil mi silnik na 200D ktory 5 lat stal i ...... doczekal sie pracy w moim autku. Po uruchomieniu bardzo mocno kopcil.Bylem tym zmartwiony ale mechanior mnie uspokajal ze to normalne.Kopcenie zniknelo po 100Km. Teraz silnik zrobil 2600km(Trase do Polski z powrotem do niemiec+ jakies 500 na miejscu)i I chodzi jak zloto a ja martwie sie czy nowy lakier bedzie srebrny czy zloty ![]() |
Autor: | modoc [ wt lis 18, 2003 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
Czy zapieczone lub lejące wtryski mogą mieć z tym coś wspólnego, czy objawia się to zupełnie inaczej. |
Autor: | Nebelwerfer [ śr lis 19, 2003 9:08 am ] |
Tytuł: | Siwe dymy |
Siwe dymy generalnie z mojej wiedzy nic dobrego nie wróża. Jak powiedział jeden mądry "wyjadacz mercowaty" (jest taki gatunek zwierza z rodziny mechanikowatych) lepiej żeby było masę czarnego dymu niżsiwego. ja sam miałem podobny problem - moja 123 200 D w lato paliła jak cię mogę od kopa w zasadzie ale za to dymiła aż miło na siwo z odcieniem moze niebieskawym - do tego jeszcze zwyczajnie te spaliny okropnie śmierdziały wręcz nienaturalnie. Jak mówie to bylo lato.Teraz przyszły przymrozki i okazało sie że odpalenie auta z rana graniczy z cudem.OKAZAŁo sie ze nie ma kompresji na trzech cylindrach - pierścienie do roboty. Już sie zabierałem do generalnego remontu silnika gdy trafił się po ekstra cenie 240 D - wymieniłem.To sie i Tobie może przytrafić ale oczywiście oby NIE. |
Autor: | Krzysztof [ śr lis 19, 2003 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj Extra cena to ile? |
Autor: | Nebelwerfer [ śr lis 19, 2003 2:01 pm ] |
Tytuł: | |
było kilka opcji - najdroższa z niemiec za 4500 zł taka średnia za 2000 ale z kompresją to tak różnie tam było no i całkowity paściak 300 z zatartą szyjką ale za 400 zł ![]() Wtedy nagla pojawił sie na horyzoncie silnik 240 D po generalce za 1500 zł.No i go nabylem - tzn na razie go testuje - wstepnie jestem średnio zadowlony - tzn pali od kopa z rana przy mrozie i tu kłopotów nie ma.Nie dymi i nie smrodzi Są natomiast inne negatywy - zawarlem je w watku osobnym (jak możesz to looknij) i jeszcze do końca nie jestem przekonany co dalej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |