MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pare pytań odnośnie 123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4278 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | outsider [ wt lis 11, 2003 2:18 pm ] |
Tytuł: | Pare pytań odnośnie 123 |
Witam i o pare porad pytam ![]() 1. Jak naprawić brzęczek od świateł, rok temu przestał działać, a sam nie wiem jak się za to zabrać i gdzie szukać ![]() 2. Teraz temat rzeka - podciśnienie, a więc tak centralny nie trzyma, siłowniki są sprawdzone i są dobre, podobno przewody też są dobre, gdzie jeszcze szukać, są jakies sposoby na szybkie znalezienie upierdliwego mankamentu ? 3. Ostatnio odkryłem nigdzie nie podłączony kabelek pod zegarami, a że wisi za zegarem to się zastanawiam czy przypadkiem nie było tam kiedyś obrotomierza, jak to sprawdzić ? ew. do czego może być ten kabelek ? Aha jeszcze jedno skąd obrotomierz brał wskazania z czyjnika na wale czy alternatora, bo już nie wiem, jedni mówią tak, a drudzy tak ![]() 4. Macie może zdjęcia zegarów z I, II, III serii, ew. czy dokładnie się różnią. 5. Czy w oryginale beczki z szyberdachem miały owiewki ? Bo widze, że niektórzy mają, a inni nie Z góry dziękuje za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania |
Autor: | laudan [ wt lis 11, 2003 3:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Pare pytań odnośnie 123 |
Witam, outsider pisze: 1. Jak naprawić brzęczek od świateł, rok temu przestał działać, a sam nie wiem jak się za to zabrać i gdzie szukać ![]() Brzeczek znajduje sie z tylu obudowy zegarow, czesto pomaga pukniecie w niego:) outsider pisze: 2. Teraz temat rzeka - podciśnienie, a więc tak centralny nie trzyma, siłowniki są sprawdzone i są dobre, podobno przewody też są dobre, gdzie jeszcze szukać, są jakies sposoby na szybkie znalezienie upierdliwego mankamentu ? Sprawdzales silownik bagaznika i klapki wlewu paliwa? U mnie ten ostani byl nieszczelny. outsider pisze: 3. Ostatnio odkryłem nigdzie nie podłączony kabelek pod zegarami, a że wisi za zegarem to się zastanawiam czy przypadkiem nie było tam kiedyś obrotomierza, jak to sprawdzić ? ew. do czego może być ten kabelek ? Aha jeszcze jedno skąd obrotomierz brał wskazania z czyjnika na wale czy alternatora, bo już nie wiem, jedni mówią tak, a drudzy tak ![]() Do zegarow, oprocz 15 pinowej wtyczki dochodza 2 przewody, jeden +zegarka, drugi jest podlaczony do kontrolki swiec zarowych. Czujnik byl montowany na wale. outsider pisze: 4. Macie może zdjęcia zegarów z I, II, III serii, ew. czy dokładnie się różnią. I Seria- miala chromowane elementy w zegarach (okragle), na wskazniku temp/il. paliwa/ cisnienie nie bylo piktogramow tylko napisy Öl itd http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=10398 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=53931 II seria - tez chromowane elementy, wskanik z piktogramami, bez napisow III seria - brakchromowanych elementow- wskazowki maja czarne nakladki, inna czciona i piktogramy fotki II i III serii podesle wieczorem, jak ten opis nie wystarczy:) outsider pisze: 5. Czy w oryginale beczki z szyberdachem miały owiewki ? Bo widze, że niektórzy mają, a inni nie
Chyba nie wszystkie, ale w kazdym badz razie mozna znalezc orginalna owiewke szyberdachu, ale wiekszosc jest nieorginalna. |
Autor: | outsider [ wt lis 11, 2003 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Brzeczek znajduje sie z tylu obudowy zegarow, czesto pomaga pukniecie w niego:) Hmm i tu jest problem bo obecnie mam nieoryginalne zegary (od 230E III seria), będe musiał zobaczyć stare zegary, a póki co to czekam na nowe oryginalne zegary, chyba będe musiał się wybrać do serwisu i sypnąć kasą. laudan pisze: Do zegarow, oprocz 15 pinowej wtyczki dochodza 2 przewody, jeden +zegarka, drugi jest podlaczony do kontrolki swiec zarowych.
Dobra te kabelki plus jeszcze jeden od awaryjnych mam podłączony, a ten kabelek co wisi to ma wtyczke co wygląda tak: taka mała wtyczka, z jednej strony zaczep i dwa małe wejścia na bolce. Chyba będe musiał zrobić zdjęcie tej wtyczki. Jeszcze jedno do czego służy tak nakładka z tyłu na prędkościomierz (wyczodzą z niej dwa bolce). Co do zegaró to czy przypadkiem strzałki kierunkowskazów też się czymśc nie rózniły (w zależności od serii)? |
Autor: | laudan [ wt lis 11, 2003 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
outsider pisze: Hmm i tu jest problem bo obecnie mam nieoryginalne zegary (od 230E III seria), będe musiał zobaczyć stare zegary, a póki co to czekam na nowe oryginalne zegary, chyba będe musiał się wybrać do serwisu i sypnąć kasą. Tylko predkosciomierz jest inaczej wyskalowany. Reszta to samo. Zegary mozna kupic na szrocie, w ASO jakos to troche drogo kosztuje ![]() outsider pisze: Dobra te kabelki plus jeszcze jeden od awaryjnych mam podłączony, a ten kabelek co wisi to ma wtyczke co wygląda tak: taka mała wtyczka, z jednej strony zaczep i dwa małe wejścia na bolce. Chyba będe musiał zrobić zdjęcie tej wtyczki. Sprawdz do czego ten kabelek jest podlaczony z 2 stony. Moze to auto mialo kiedys automat? outsider pisze: Jeszcze jedno do czego służy tak nakładka z tyłu na prędkościomierz (wyczodzą z niej dwa bolce). ktora nakladka? Chodzi Ci o ten bialy uchwyt przytrzymujacy wiazke kabli? outsider pisze: Co do zegaró to czy przypadkiem strzałki kierunkowskazów też się czymśc nie rózniły (w zależności od serii)?
Wiem, ze w tych licznikach II i III serii, ktore mialem sa strzalki, ale widzialem obodowy tylko z trojkatami. Moze benzyniaki tak mialy? Moze coupe:) Nie wiem:) |
Autor: | outsider [ wt lis 11, 2003 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
Będe musiał zrobić zdjęcia tych wtyczek, to może wtedy się wszystko wyjaśni ![]() Hmm teraz jestem zdziwiony - można sobie np. założyć prędkościomierz od 280E do 200D i będzie dobrze pokazywał prędkość ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ wt lis 11, 2003 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
W pierwszej serii kierunkowskazy byly trojkacikami. Byly jeszcze serie 0,5 te ponoc mialy chromowane obwodki wokol zegarow, ale o tym tylko slyszalem w niemieckim klubie 123, ponoc nieslychanie zadkie. Wtyczka, dwubolcowa meska jaka masz z tylu predkosciomierza to czujni Hala, czyta z predkosciomierza predkosc i nadaje do komputerka tempomatu. Pewnie ta 230 miala tempomat. Wtyczka dwubolcowa zenska jaka wisi i ma pomiedzy otworkami, troche z boku, wyciete polkole prowadzace to moze byc wtyczka do obrotomierza. Sprawdz czy masz tez na lewym nadkolu gniazdo diagnostyczne i czujnik na wale silnika. Czujnik jest od gory miedzy kolami pasowymi a blokiem, a kabel od niego idzie bezposrednio do gniazda diagnostycznego. Z tamtad przez skrzynke bezpiecznikow do takiej wlasnie wtyczki jak opisalem. |
Autor: | outsider [ wt lis 11, 2003 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet - o to właśnie mi chodziło ![]() Hmm pierwsze słysze o zegarach z chromowanymi obwódkami, pewnie super to wygląda ![]() ![]() ![]() [EDIT] Mam jeszcze jedno pytanko: potrzebuje wiedzieć jaki kolor był w oryginale w tej beczce - 12302012001871 |
Autor: | Ocet [ wt lis 11, 2003 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Kolor powinienes miec na tablczce lakierowanej - to te trzy cyferki przed literka H albo G. Nie jest Ci do tego potrzebne EPC. na tej tabliczce powinienes miec tez kody wyposarzenia. Powodzenia i uwazaj, zeby ci kasy jeszcze na wahe starczylo ![]() |
Autor: | outsider [ śr lis 12, 2003 1:12 am ] |
Tytuł: | |
Dobra jutro sobie spisze wszystko z tej tabliczki i zobaczymy co powinno być w samochodzie, a czego nie powinno być ![]() |
Autor: | outsider [ śr lis 12, 2003 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
Mam jeszcze jedno pytanko: czym się różnią reflektory (kwadraty z podciśnieniem) Boscha od Helli Dziś mechanik mi powiedział, że moja beczka nie ma czujnika od obrotomierza, więc ew. jutro zobacze gdzie tennieszczęsny kabelek idzie ![]() Ps. Jak wrzuce dane z tabliczki lakierowanej to rozkodujecie je dla mnie ? ![]() |
Autor: | laudan [ śr lis 12, 2003 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
outsider pisze: Mam jeszcze jedno pytanko:
czym się różnią reflektory (kwadraty z podciśnieniem) Boscha od Helli Dziś mechanik mi powiedział, że moja beczka nie ma czujnika od obrotomierza, więc ew. jutro zobacze gdzie tennieszczęsny kabelek idzie ![]() Ps. Jak wrzuce dane z tabliczki lakierowanej to rozkodujecie je dla mnie ? ![]() Reflektory roznia sie nieznacznie, ale ponoc szkiel nie da sie przelozyc z jednego do drugiego, mocowanie takie same. Wrzuc numery z tabliczki lub VIN |
Autor: | outsider [ śr lis 12, 2003 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm no to czeka mnie wyprawa do serwisu po prawy reflektor BOSCHa ![]() A co do tabliczki to jutro wrzuce numerki, bo dzisiaj zapomniałem spisać |
Autor: | laudan [ śr lis 12, 2003 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
350PLN to dobra cena za reflektor Bosha. Czesci kupujesz w ASO? Bo ten reflektor to chyba nie tam;) |
Autor: | outsider [ śr lis 12, 2003 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Ogólnie to części kupuje w ASO, a ten reflektor to kupiłem w sklepie gdzie mają części do Merca (nowe i używane), jak coś używanego kupuje to musi być stan prawie idealny i w dobrej cenie, jak narazie to beczka jest w stanie dalekim od oryginału. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |