MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pare pytań odnośnie 123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4278
Strona 1 z 1

Autor:  outsider [ wt lis 11, 2003 2:18 pm ]
Tytuł:  Pare pytań odnośnie 123

Witam i o pare porad pytam ;)

1. Jak naprawić brzęczek od świateł, rok temu przestał działać, a sam nie wiem jak się za to zabrać i gdzie szukać :-?

2. Teraz temat rzeka - podciśnienie, a więc tak centralny nie trzyma, siłowniki są sprawdzone i są dobre, podobno przewody też są dobre, gdzie jeszcze szukać, są jakies sposoby na szybkie znalezienie upierdliwego mankamentu ?

3. Ostatnio odkryłem nigdzie nie podłączony kabelek pod zegarami, a że wisi za zegarem to się zastanawiam czy przypadkiem nie było tam kiedyś obrotomierza, jak to sprawdzić ? ew. do czego może być ten kabelek ? Aha jeszcze jedno skąd obrotomierz brał wskazania z czyjnika na wale czy alternatora, bo już nie wiem, jedni mówią tak, a drudzy tak :-?

4. Macie może zdjęcia zegarów z I, II, III serii, ew. czy dokładnie się różnią.

5. Czy w oryginale beczki z szyberdachem miały owiewki ? Bo widze, że niektórzy mają, a inni nie

Z góry dziękuje za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania

Autor:  laudan [ wt lis 11, 2003 3:27 pm ]
Tytuł:  Re: Pare pytań odnośnie 123

Witam,

outsider pisze:
1. Jak naprawić brzęczek od świateł, rok temu przestał działać, a sam nie wiem jak się za to zabrać i gdzie szukać :-?


Brzeczek znajduje sie z tylu obudowy zegarow, czesto pomaga pukniecie w niego:)

outsider pisze:
2. Teraz temat rzeka - podciśnienie, a więc tak centralny nie trzyma, siłowniki są sprawdzone i są dobre, podobno przewody też są dobre, gdzie jeszcze szukać, są jakies sposoby na szybkie znalezienie upierdliwego mankamentu ?


Sprawdzales silownik bagaznika i klapki wlewu paliwa? U mnie ten ostani byl nieszczelny.

outsider pisze:
3. Ostatnio odkryłem nigdzie nie podłączony kabelek pod zegarami, a że wisi za zegarem to się zastanawiam czy przypadkiem nie było tam kiedyś obrotomierza, jak to sprawdzić ? ew. do czego może być ten kabelek ? Aha jeszcze jedno skąd obrotomierz brał wskazania z czyjnika na wale czy alternatora, bo już nie wiem, jedni mówią tak, a drudzy tak :-?


Do zegarow, oprocz 15 pinowej wtyczki dochodza 2 przewody, jeden +zegarka, drugi jest podlaczony do kontrolki swiec zarowych.

Czujnik byl montowany na wale.

outsider pisze:
4. Macie może zdjęcia zegarów z I, II, III serii, ew. czy dokładnie się różnią.


I Seria- miala chromowane elementy w zegarach (okragle), na wskazniku temp/il. paliwa/ cisnienie nie bylo piktogramow tylko napisy Öl itd

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=10398
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=53931

II seria - tez chromowane elementy, wskanik z piktogramami, bez napisow
III seria - brakchromowanych elementow- wskazowki maja czarne nakladki, inna czciona i piktogramy
fotki II i III serii podesle wieczorem, jak ten opis nie wystarczy:)

outsider pisze:
5. Czy w oryginale beczki z szyberdachem miały owiewki ? Bo widze, że niektórzy mają, a inni nie


Chyba nie wszystkie, ale w kazdym badz razie mozna znalezc orginalna owiewke szyberdachu, ale wiekszosc jest nieorginalna.

Autor:  outsider [ wt lis 11, 2003 3:43 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Brzeczek znajduje sie z tylu obudowy zegarow, czesto pomaga pukniecie w niego:)


Hmm i tu jest problem bo obecnie mam nieoryginalne zegary (od 230E III seria), będe musiał zobaczyć stare zegary, a póki co to czekam na nowe oryginalne zegary, chyba będe musiał się wybrać do serwisu i sypnąć kasą.

laudan pisze:
Do zegarow, oprocz 15 pinowej wtyczki dochodza 2 przewody, jeden +zegarka, drugi jest podlaczony do kontrolki swiec zarowych.


Dobra te kabelki plus jeszcze jeden od awaryjnych mam podłączony, a ten kabelek co wisi to ma wtyczke co wygląda tak: taka mała wtyczka, z jednej strony zaczep i dwa małe wejścia na bolce. Chyba będe musiał zrobić zdjęcie tej wtyczki.

Jeszcze jedno do czego służy tak nakładka z tyłu na prędkościomierz (wyczodzą z niej dwa bolce).

Co do zegaró to czy przypadkiem strzałki kierunkowskazów też się czymśc nie rózniły (w zależności od serii)?

Autor:  laudan [ wt lis 11, 2003 4:28 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Hmm i tu jest problem bo obecnie mam nieoryginalne zegary (od 230E III seria), będe musiał zobaczyć stare zegary, a póki co to czekam na nowe oryginalne zegary, chyba będe musiał się wybrać do serwisu i sypnąć kasą.


Tylko predkosciomierz jest inaczej wyskalowany. Reszta to samo. Zegary mozna kupic na szrocie, w ASO jakos to troche drogo kosztuje [zlosnik]

outsider pisze:
Dobra te kabelki plus jeszcze jeden od awaryjnych mam podłączony, a ten kabelek co wisi to ma wtyczke co wygląda tak: taka mała wtyczka, z jednej strony zaczep i dwa małe wejścia na bolce. Chyba będe musiał zrobić zdjęcie tej wtyczki.


Sprawdz do czego ten kabelek jest podlaczony z 2 stony. Moze to auto mialo kiedys automat?

outsider pisze:
Jeszcze jedno do czego służy tak nakładka z tyłu na prędkościomierz (wyczodzą z niej dwa bolce).


ktora nakladka? Chodzi Ci o ten bialy uchwyt przytrzymujacy wiazke kabli?

outsider pisze:
Co do zegaró to czy przypadkiem strzałki kierunkowskazów też się czymśc nie rózniły (w zależności od serii)?


Wiem, ze w tych licznikach II i III serii, ktore mialem sa strzalki, ale widzialem obodowy tylko z trojkatami. Moze benzyniaki tak mialy? Moze coupe:) Nie wiem:)

Autor:  outsider [ wt lis 11, 2003 5:05 pm ]
Tytuł: 

Będe musiał zrobić zdjęcia tych wtyczek, to może wtedy się wszystko wyjaśni :)

Hmm teraz jestem zdziwiony - można sobie np. założyć prędkościomierz od 280E do 200D i będzie dobrze pokazywał prędkość :roll: przecież miały one różne przełożenia główne :roll:

Autor:  Ocet [ wt lis 11, 2003 6:45 pm ]
Tytuł: 

W pierwszej serii kierunkowskazy byly trojkacikami.
Byly jeszcze serie 0,5 te ponoc mialy chromowane obwodki wokol zegarow, ale o tym tylko slyszalem w niemieckim klubie 123, ponoc nieslychanie zadkie.
Wtyczka, dwubolcowa meska jaka masz z tylu predkosciomierza to czujni Hala, czyta z predkosciomierza predkosc i nadaje do komputerka tempomatu. Pewnie ta 230 miala tempomat. Wtyczka dwubolcowa zenska jaka wisi i ma pomiedzy otworkami, troche z boku, wyciete polkole prowadzace to moze byc wtyczka do obrotomierza. Sprawdz czy masz tez na lewym nadkolu gniazdo diagnostyczne i czujnik na wale silnika. Czujnik jest od gory miedzy kolami pasowymi a blokiem, a kabel od niego idzie bezposrednio do gniazda diagnostycznego. Z tamtad przez skrzynke bezpiecznikow do takiej wlasnie wtyczki jak opisalem.

Autor:  outsider [ wt lis 11, 2003 10:01 pm ]
Tytuł: 

Ocet - o to właśnie mi chodziło :) jutro jade do warsztatu i wszystko sprawdze.

Hmm pierwsze słysze o zegarach z chromowanymi obwódkami, pewnie super to wygląda :) W piątek jak będe odbierał części z serwisu to się o takie zegary zapytam :) już widze ile kasy poczciwa beczka (która jest daleka od oryginału) pochłonie bo jeszcze musze kupić prawy reflektor i pewnie skończy się na zamawianiu przez serwis, na szczęście nową lewą już mam [zlosnik]

[EDIT]

Mam jeszcze jedno pytanko: potrzebuje wiedzieć jaki kolor był w oryginale w tej beczce - 12302012001871

Autor:  Ocet [ wt lis 11, 2003 10:37 pm ]
Tytuł: 

Kolor powinienes miec na tablczce lakierowanej - to te trzy cyferki przed literka H albo G. Nie jest Ci do tego potrzebne EPC. na tej tabliczce powinienes miec tez kody wyposarzenia. Powodzenia i uwazaj, zeby ci kasy jeszcze na wahe starczylo [zlosnik]

Autor:  outsider [ śr lis 12, 2003 1:12 am ]
Tytuł: 

Dobra jutro sobie spisze wszystko z tej tabliczki i zobaczymy co powinno być w samochodzie, a czego nie powinno być ;)

Autor:  outsider [ śr lis 12, 2003 8:38 pm ]
Tytuł: 

Mam jeszcze jedno pytanko:

czym się różnią reflektory (kwadraty z podciśnieniem) Boscha od Helli

Dziś mechanik mi powiedział, że moja beczka nie ma czujnika od obrotomierza, więc ew. jutro zobacze gdzie tennieszczęsny kabelek idzie :)

Ps. Jak wrzuce dane z tabliczki lakierowanej to rozkodujecie je dla mnie ? ;)

Autor:  laudan [ śr lis 12, 2003 10:08 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Mam jeszcze jedno pytanko:

czym się różnią reflektory (kwadraty z podciśnieniem) Boscha od Helli

Dziś mechanik mi powiedział, że moja beczka nie ma czujnika od obrotomierza, więc ew. jutro zobacze gdzie tennieszczęsny kabelek idzie :)

Ps. Jak wrzuce dane z tabliczki lakierowanej to rozkodujecie je dla mnie ? ;)


Reflektory roznia sie nieznacznie, ale ponoc szkiel nie da sie przelozyc z jednego do drugiego, mocowanie takie same.

Wrzuc numery z tabliczki lub VIN

Autor:  outsider [ śr lis 12, 2003 10:36 pm ]
Tytuł: 

Hmm no to czeka mnie wyprawa do serwisu po prawy reflektor BOSCHa :P A już się cieszyłem, że nowy reflektor BOSCHa dostałem za 350 PLN i miałem nadzieje, że drugi też mi się w tej cenie uda zdobyć

A co do tabliczki to jutro wrzuce numerki, bo dzisiaj zapomniałem spisać

Autor:  laudan [ śr lis 12, 2003 10:44 pm ]
Tytuł: 

350PLN to dobra cena za reflektor Bosha. Czesci kupujesz w ASO? Bo ten reflektor to chyba nie tam;)

Autor:  outsider [ śr lis 12, 2003 11:03 pm ]
Tytuł: 

Ogólnie to części kupuje w ASO, a ten reflektor to kupiłem w sklepie gdzie mają części do Merca (nowe i używane), jak coś używanego kupuje to musi być stan prawie idealny i w dobrej cenie, jak narazie to beczka jest w stanie dalekim od oryginału.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/