uogulniając:
1. pora roku nie ma wpływu na prace lakiernicze (abstachując od warunków jakie panują w takim warsztacie)
2. zima jest bardzo dobrym okresem na sprawdzenie roboty lakierniczej za którą zapłaciłeś, jeżeli u jej schyłku zaczną się pojawiać "parchy" to relkamacja,
3. hamerite jest dobre tylko dla naiwnych majsterkowiczów, aby pomalowali sobie karmik dla ptaszków.
4. dobry lakiernik nie powinien kończyć swojej pracy tylko na polakierowaniu. Auto jest rozbrojone i to bardzo pomaga w jego zakonserwowaniu - to obowiązkowo.
5. do Jarzyny
pomijając warunki (wentylacja i temperatura) szybkość schnięcia lakieru zależy od zastosowanych rozpuszczalników i utwardzaczy tzw expes, są droższe ale osobiście nie polecam na cały samochód. Jest to dobre do niewielkich prac typu jeden element i na giełdę
6. co do jakości, na tym punkcie uczulić należy lakiernika aby nie wcisnął Ci zamiast akrylu jakiegoś silikatu. Ja to sprawdzam na nos.
jeszcze bardziej ogólnie:
dawaj do lakierowania bo inaczej zardzewieje.