| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| [W123] zmiana wisco na zwykły wiatrak https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=40649 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | darus [ pt kwie 17, 2009 5:16 pm ] |
| Tytuł: | [W123] zmiana wisco na zwykły wiatrak |
Mam pytanko, w 300D, czy wymiana wiatraka z wisco na zwykły wiatrak kryje jakieś wieksze niespodzianki. Na moje oko dłuższe śruby i wiatrak wraz zkółkiem pasowym (oczywiscie wszystko od 2.0 lub 2.4D) i powinno być ok. |
|
| Autor: | jackie01 [ pt kwie 17, 2009 6:54 pm ] |
| Tytuł: | |
No i niezbedny bedzie termowlacznik. |
|
| Autor: | darus [ pt kwie 17, 2009 9:34 pm ] |
| Tytuł: | |
Musze Cie wyprowadzic z błędu kolego, ponieważ we wszystkich 123 oprócz 3.0D i 2.8B wiatrak napędzany jest na stałe od silnika i nie jest elektryczny. |
|
| Autor: | marcin280e [ pt kwie 17, 2009 11:56 pm ] |
| Tytuł: | |
darus pisze: Musze Cie wyprowadzic z błędu kolego, ponieważ we wszystkich 123 oprócz 3.0D i 2.8B wiatrak napędzany jest na stałe od silnika i nie jest elektryczny.
300D i 280 też jest napędzany od silnika w zasadzie stale.... |
|
| Autor: | NIEBIESKI [ sob kwie 18, 2009 12:43 am ] |
| Tytuł: | |
Zapomnieliście o M102 Tam napędzany jest przez sprzęgło sterowane czujnikiem temperatury. Przynajmniej w moim. Ale już kilka takich widziałem. Jak nie zapięte wiatrak obraca się luźno. Jak za ciepło łączy go na sztywno Co do Twojego 300D to jeśli koło pasowe pasuje (po zamontowaniu do pasek nadal będzie w jednej płaszczyźnie) to nie powinno być problemu. Najwyżej będzie głośniejszy od pracującego na stałe wiatraka
U mnie (230ce) padł kiedyś czujnik od wentylatora i był zapięty na stałe. Zauważyłem, że oprócz większego hałasu pracującego silnika nieznacznie wzrosło zużycie paliwa (ok. 0,5-1 lita). Po naprawie o tyle samo spadło. Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa |
|
| Autor: | Janfocus [ sob kwie 18, 2009 10:51 am ] |
| Tytuł: | |
NIEBIESKI pisze: Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa ?
w końcu to całkiem ładne śmigło...
|
|
| Autor: | KamilKamil [ sob kwie 18, 2009 5:16 pm ] |
| Tytuł: | |
wszystko to obciążenie alternatora... |
|
| Autor: | Janfocus [ sob kwie 18, 2009 5:40 pm ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: wszystko to obciążenie alternatora...
akurat altek nic tu nie ma do rzeczy... Wiatraki te nie są ani napędzane ani sterowane/załączane elektryką... |
|
| Autor: | wsk125ccm [ sob kwie 18, 2009 7:36 pm ] |
| Tytuł: | |
NIEBIESKI pisze: Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa
Niedogrzany silnik ma większe opory (tarcie itp.) i się szybciej zużywa, szczególnie w dieslu, a w benzynie często zanim nagrzeje się silnik jest załączone ssanie, a wiadomo na ssaniu pali więcej. Nie znam dokładnie budowy twojego silnika, ale zapewne miało to jakiś wpływ na spalanie. |
|
| Autor: | KamilKamil [ ndz kwie 19, 2009 1:07 am ] |
| Tytuł: | |
No tak, przepraszam pomyliłem z poczciwym poldkiem |
|
| Autor: | jackie01 [ pn kwie 20, 2009 12:09 am ] |
| Tytuł: | |
darus dzieki za info |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|