MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

najszybszy most w123?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4062
Strona 1 z 1

Autor:  szable [ śr paź 22, 2003 2:06 pm ]
Tytuł:  najszybszy most w123?

Witam
Przejrzalem sobie forum i strone Mackuza i wychodzi mi na to, ze najszybszym mostem w 123 byl 3,46 - ten od 300D, czy mam racje, czy byl szybszy most?

Autor:  lysy2 [ śr paź 22, 2003 2:32 pm ]
Tytuł: 

rekordu szybkosci i tak nie pobijesz [zlosnik]
skoro tak wyczytales to pewnie tak jest
ale zdaje sie, ze mosty z W116 tez pasuja i moze sa szybsze(sprawdzilbym , ale mi strona nie chodzi)

Autor:  szable [ czw paź 23, 2003 5:21 pm ]
Tytuł: 

Niesmiala prosba...
to jakie maja przelozenia mosty w116, bo nie znalazlem nigdzie....

Autor:  PK2 [ czw paź 23, 2003 5:28 pm ]
Tytuł: 

Według mojej książki, w W116 były montowane następujące mosty (lista może być niepełna!!!):

2.65
3.06
3.07
3.46
3.69
3.92

Pozdrawiam!

Autor:  elvis [ czw paź 23, 2003 5:31 pm ]
Tytuł: 

280 3,69 lub 3,92 w zależności od skrzyni
350 3,46
450 3,07
450 6.9 2,65
300 sd 3,07

Okazało się, że się spóźniłem

Autor:  szable [ czw paź 23, 2003 5:56 pm ]
Tytuł: 

dzieki wielkie

Autor:  laudan [ czw paź 23, 2003 6:08 pm ]
Tytuł: 

szable pisze:
dzieki wielkie


uwazaj na przekladki mostu:
http://autokacik.pl/showthreaded.php?Ca ... =5&o=&vc=1

Autor:  szable [ czw paź 23, 2003 6:14 pm ]
Tytuł: 

No to wychodzi mi na to, ze do 300D, zamiast wrzucac skrzynie 5,
to lepiej jest dac dyfer 3.07 i skrzynie 4.
Bo skrzynia 5 jest ponoc slabsza od 4.
Jak to ktos ladnie tu powiedzial, skrzynia czworka na biegu bezposrednim tak jakby nie pracuje,
a piatka pracuje caly czas.
Oczywiscie jest to pomysl dla tych, ktorzy nie depcza zbytnio swoich wymeczonych diesli.
Takie auto mialoby dluuuuuugie biegi....
Przyznaje sie, ze to sa rozwazania teoretyczne, bo jeszcze 3seta nie jezdzilem, dopiero mi sie sklada,
to bede weryfikowal moje pomysly.
Moze sie okazac ze taka wyremontowana 300D ledwo ciagnie na 3,46.

No ale teraz bedzie to uklad 300D/skrzynia 5/dyfer 3.69, ktory teoretycznie
pozwoli autku jechac 175 (przy zalozeniu, ze na skrzyni 4/3.46 jedzie 155).
Ta sama predkosc uzyskaloby, znow teoretycznie, autko na ukaldzie wlasnie 4/3.07.

Ma ktos doswiadczenia? moze glupio kombinuje?

A kombinuje nie dla tego, ze chce sie scigac, tylko chcialbym aby obroty przy 120km/h byly takie przyjemnie niewysokie.

Autor:  laudan [ czw paź 23, 2003 6:50 pm ]
Tytuł: 

Doswiadczenia z mostem 3,46 i 200D sa pod linkiem wyzej:) 5 bieg w skrzyni 5 biegowej ma przelozenie ponizej 1, natomiast na 4 ma przelozenie bezsporednie, czyli tak samo jak 4 w 4 biegowej:)

dokladne przelozenia dla skrzyn z w123 diesla:

I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66

Max predkosc auto bedzie uzyskiwano w obu przypadkach na 4 biegu, 5 sluzy do ekonomicznej jazdy, czyli nizsze obroty np przy 120 (a nie 150 [zlosnik], bo to bedzie dla niej max).

Jak zmienisz przelozenie mostu na most o nizszej warosci przelozenia, to stracisz na przyspieszeniach, choc autko powinno byc szybsze, czyli tez nizsze obroty przy 120, o ile silnik bedzie mial odpowiednia moc i moment, aby sobie poradzic z tymi przelozeniami. Reasumujac to to mniej spalisz w trasie, oddasz w miescie na jego rozpedzanie:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/