MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

RATUNKU!!!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4051
Strona 1 z 3

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 2:19 pm ]
Tytuł:  RATUNKU!!!!

Witam was mam W123 240D ktory nie chce zapalic a wlasnie jest w swojej ojczyznie i az boje sie pojsc z nim do mechanika.Objawy siwy dym z rury i brak reakcji na prace rozrusznika.
Gdybym byl w kraju to mechanik poratowal by mnie w kazdej chwili a tu tj.w Duisburgu nawet na szrotach czesci nie maja.Widzialem ze jest chyba dziurawy przewod przelewowy (byl mokry) wiec wyszarpalem drania z wtryskiwacza (a ciezko bylo bo to ten pod tymi wszystkimi dzwigienkami gazu) wcisnalem nowy odpowietrzylem (tak mi sie zdaje bo machalem ta mala pompa az mi krew uderzyla).Naladowalem akumulator. I to wszystko na nic.Teraz laduje drugi raz akumulator i czekam na ......
Moze ktos z was wie jak mi pomoc.Wieczorem w czwartek dzialal a rano w piatek juz nie.Zazdroscilem wam fascynacji tym autem dzisiaj juz tylko zal ....Pozdrawiam.

Autor:  laudan [ wt paź 21, 2003 4:31 pm ]
Tytuł:  Re: RATUNKU!!!!

Niedaleko od Ciebie jest olbrzymi szrot w Kerpen, tam jest duzo dawcow, czesci znajdziesz tez na ebay.

Napisz jakie sa dokladnie objawy.

Na poczatek sprawdz paliwko, czy jest, bo jak machasz pompa, a juz nie zasywa powietrza, to mocno chlapie ropa.

Autor:  Stawros [ wt paź 21, 2003 4:34 pm ]
Tytuł: 

Tylko spokojnie [zlosnikz] ,nerwy nic nie pomogą!
Po wymianie przew. przelewowego nic nie musisz odpowietrzać, ale jeżeli już to zrób to tak:

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1066746298_od.jpg

Sprawdź świece żarowe, przekaźnik i bezpiecznik (plastikowa puszka na lewym nadkolu w komorze silnika).
Sprawdź czy dochodzi paliwo (między innymi filtry paliwa) ale chyba dochodzi , bo dymi.
:lol: Melduj na bieżąco, będziemy starali się ci pomóc na odległość

P.S
nie mogę wkleić obrazka, więc ty wklej adres do pola przeglądarki
Guzik widać , więć wejdź pod ten adres:
http://republika.pl/dentysta102/strona.htm

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 4:55 pm ]
Tytuł:  Dzieki serdeczne

Paliwo dochodzi bo jak machalem pompka to odkrecilem zawor na filtrze i chlapalo z niego.Po wymianie przewodu przelewowego nic sie nie zmienilo.Swiece zarowe chyba grzeja bo kontrolka sie swieci ale nie wiem jak inaczej moge sprawdzic.Jak go prubuje zapalic najpierw go ze trzy razy zapalam na samych swiecach.Co ciekawe to mam wrazenie ze ma taki moment kiedy chce zalpalic jak dluzej przytrzymam go na rozruszniku.Prostownik mam na 5A a aku 92Ah. ladowalem tylko 12 godzin wiec moze to za malo?
Paliwa jest pelen zbiornik bo nalalem mu do pelna dwa albo trzy dni przed awaria.Jakies 2 tyg temu zabraklo mi paliwa i stopna mi na drodze wiec teraz leje caly czas.

UWAGA Nie mam tu zadnych narzedzi(dwa klucze :) jak kupowalem to mi facet powiedzial z duma cyt.kluczy nie potrzebujesz to jest beczka auto nie do zajechania :(

Autor:  laudan [ wt paź 21, 2003 5:03 pm ]
Tytuł:  Re: Dzieki serdeczne

Swiece mozna sprawdzic, ale trzeba miec do tego probnik - moze byc polowy - zarowka + 2 przwody.

Jak dlugo masz to auto?

Ktory jest to rok produkcji? Gaszone na kluczyk, czy chebel? Rozrusznik dobrze kreci? Nie ma teraz mrozow, a wiec nie powinno byc najmniejszch problemow z zapaleniem. Odkrec filtr powietrza i zobacz w jakim jest stanie. Przyjrzyj sie filtra paliwa, jak masz klucz 17 to odkrec jeden z przewodow wysokiego cisnienia przy wtryskiwaczu i zobacz, czy dochodzi paliwo.

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 5:09 pm ]
Tytuł:  Re: Dzieki serdeczne

Auto mam trzy miesiace(zrobilo w tym czasie 4500km).Rozruch z kluczyka.kreci chyba dobrze chociaz tuz przed awaria potrzebowal dwa razy krecic rozrusznikiem zanim zapalil ale przyzwyczailem sie.Rocznik 1981.Filtr paliwa (ten plastikowy przezroczysty jest czysty) ten drugi sprawdze wieczorem.Mam jakas inna pompe wtryskowa bo nie ma sruby do odpowietrzenia.Wszystkie filtry byly wymieniane przed wyjazdem tutaj.

Autor:  Szydlo [ wt paź 21, 2003 5:19 pm ]
Tytuł:  Re: Dzieki serdeczne

Irek pisze:
Auto mam trzy miesiace(zrobilo w tym czasie 4500km).Rozruch z kluczyka.kreci chyba dobrze chociaz tuz przed awaria potrzebowal dwa razy krecic rozrusznikiem zanim zapalil ale przyzwyczailem sie.Rocznik 1981.Filtr paliwa (ten plastikowy przezroczysty jest czysty) ten drugi sprawdze wieczorem.Mam jakas inna pompe wtryskowa bo nie ma sruby do odpowietrzenia.Wszystkie filtry byly wymieniane przed wyjazdem tutaj.

Miałem podobny problem zeszłej zimy: paliwo dochodziło, świece grzały, akumulator naładowany. Kręcił i kręcił, dym leciał, juz prawie łapał, ale zawsze prawie. Okazało się że to rozrusznik - coś mu się rozsypało w środku w taki sposób, że ledwo kręcił, za wolno. Po wymianie wszystko cacy:)

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 5:19 pm ]
Tytuł:  Re: Dzieki serdeczne

wywalilem ta powtorke

Autor:  laudan [ wt paź 21, 2003 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: Dzieki serdeczne

Masz nowsza pompe wtryskowa i ja odpowietrzasz ta reczna pompa. Sprawdz, czy dochodzi paliwo do wtryskow. W sumie to jestes niedaleko ode mnie [zlosnik]

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 5:27 pm ]
Tytuł:  Re: Dzieki serdeczne

Wieczorem jak wroce z pracy sprawdze odkrecajac po kolei wszystkie przewody do wtryskiwaczy.Dam cynk rano dzieki wraca mi wiara w to auto jesli tylu ludzi mi pomaga.

Autor:  Stawros [ wt paź 21, 2003 5:34 pm ]
Tytuł: 

Zgadza się , masz pompę M/RSF, musisz tak długo pompować aż paliwo samo zacznie wypływać z zaworu przelewowego na pompie.
Sprawdzenie świec umieściłem tu:
http://republika.pl/dentysta102/strona.htm

Autor:  RobGas [ wt paź 21, 2003 5:41 pm ]
Tytuł: 

1. sprawdź dokładnie świece. Nalepiej je wykręć i na kródko przyłuz do klem akumulatora. Powinna każda z nich sie ładnie zarzazyć. Może być tak że nie wszystkie świece grzeją a ten silnik lubi ciepełko.
2. przestawił Ci się zapłon. Poruszaj pompą wtryskową, czy się przypadkiem nie poluzowała.
3. inne, ale onich później gdy sprawdzisz powyzsze.

I niech moc gwiazdy Cie nie opuszcza

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 5:50 pm ]
Tytuł: 

Moze dzieki wam pojade do domu na Wsz.Sw.
Dzieeki .
Usystematyzuje co zrobie dzis wieczorem:
1.Sprawdze filtr paliwa(za bardzo nie wiem jak bo jest chyba nie rozbieralny)2.Wykrece swiece Zarowe i na krotko wepne do aku.
3.Po kolei bede wykrecal przewody wys.cisnienia i sprawdzal czy bije pompa.
4.Poruszam pompa wtryskowa.
5.Sprawdze bezpieczniki.

Autor:  Irek [ wt paź 21, 2003 6:02 pm ]
Tytuł: 

Acha jakby to kogos interesowalo to tu stoi calkiem stary merc na szrocie.Chyba go nazywacie Adenauer (nie znam sie ) wiem ze sa tacy co poszukuja tych informacji.Moge mu zrobic fotke jak tam bede.

Autor:  lysy2 [ wt paź 21, 2003 10:48 pm ]
Tytuł: 

hej
moze to glupio zabrzmi, ale sprobuj na pych (w razie niepowodzenia)
moze to pomoze ,bo jak zacznie pracowac silnik, to wiele rzeczy sie moze udroznic itp.
a ten moment "jakby mial zapalic" to moze oznaczac akumulator(lub rozrusznik-mniej prawdopodobne)-za slabo kreci. ja kiedys w 200D mialem tak, ze krecil, krecil, a zapalal jak puszczalem (dziwne, bo objaw pasuje raczej do benzyny)
powodzenia!!
PS.
MB to auto, ktore Cie dowiezie tam gdzie chcesz, ale potem to roznie bywa [zlosnik]

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/