MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 21, 2003 12:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Hej. No i nie wygląda to dobrze. Mój motor M123.921 przeszedł jakieś 4kkm temu remont obejmujący kompleksowy remont głowicy + wymiana pierścieni (pasowane z tych na 1 szlif z uwagi na nieco progów na cylindrach) + wymiana wszystkich stosownych uszczelek. Po remoncie po jakiś 1500-1700 km zostało wykonane dociągnięcie głowicy i regulacja zapłonu i zaworów oraz pomiar kompresji. Wykonawca zapewniał mnie że pomiar wykazał na wszytkich cylindrach kompresję 10.5 z tolerancją +- 0.5. Jakież było moje zdziwienie gdy po jakiś 4kkm stwierdziłem że silnik jednak dość głośno chodzi (chyba klepią zawory) oraz pomiar kompresji wskazał wyniki od 12 (1 cyl), 11.8 (2 cyl), 11 (3 cyl), 9.3 (4 cyl), 8.8 (5 cyl), 7.2 (6 cyl). Dodam że pomiarów dokonywałem przyrządem ręcznym ze wskazówką (być może niezbyt precyzyjnym) niemniej pozostałe zasady przy pomiarze zachowywałem. Czy według Was jest możliwe aby po takim remoncie i przejechaniu tylko 4kkm był taki zły rezultat? Jeśli to możliwe to jakim sposobem (oprócz tego, że remont ten odbył się czysto wirtualnie a ja wydałem na to jedyną tu rzecz rzeczywistą - kasę)?

Aha. Korzystam z napędu gazowego, niemniej do pomiarów mikser był zdemontowany by ie zakłócał przepływu powietrza.

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2003 12:58 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No nie jest zle, jak rozumiem po tych 4kkm na niektorych cylindrach cisnienie wzroslo...
Cos chyba ktos pomylil przypuszczenia z pomiarami...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2003 3:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Wzrosło, bo doszczelnia się olejem, którego zgarniające nie potrafią już zbierać :lol:
Moim zdanie to taki remont jest do d..py- sprawdza się przy sprzedaży. Wymienił pierścienie,a ranty na tulejach zostały, tłoki też stare- ciekaw jestem jakie mają luzy w rowkach pierścieniowych. Przypomina mi się jak kupiłem jak małolat BMW 316 z silnikiem po remoncie- bardzo podobnie. Facet zrobił szlif tulei, założył nowe pierścienie na stare tłoki, więc miały jakieś 0,2-0,3 "luzu montażowego". Do tego został stary łańcuch rozrządu i napinacz i całośc się rozsypała po 10 tys. km.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl