MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

niepokojący luz w układzie kierowniczym
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39775
Strona 1 z 1

Autor:  vaderrr6 [ czw mar 12, 2009 8:59 pm ]
Tytuł:  niepokojący luz w układzie kierowniczym

witam w swojej beczce mam dojść duży luz w kierownicy. czy da się to wyregulować czy trzeba wymieniać przekładnie?



przyczepności i szerokości

Autor:  Gab [ czw mar 12, 2009 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: niepokojący luz w układzie kierowniczym

vaderrr6 pisze:
witam w swojej beczce mam dojść duży luz w kierownicy. czy da się to wyregulować czy trzeba wymieniać przekładnie?
przyczepności i szerokości


Tam siedzi chyba podobny ślimak, jak nie taki sam jak w W116. Mi podregulowali, każdego ślimaka można podciągnąć, oczywiście jeśli jeszcze jest z czego. Tylko ryzyko takie, że będzie ciężej chodzić.
U mnie właśnie tak się zrobiło, tylko nie mam porównania z fabrycznym oryginałem, więc nie wiem czy wcześniej z luzem było za lekko i przywykłem, czy teraz jest za ciężko.

Gab

Autor:  NIEBIESKI [ pt mar 13, 2009 1:14 am ]
Tytuł: 

Kasowanie luzu kolumny kierowniczej w W123 to nie taka prosta sprawa. Wyciera się mocniej w położeniu "na wprost". Jeśli przesadzisz z kasowaniem luzu to w pozycji skręconych kół zrobi się za ciasna i bardzo szybko zużyje do końca. Może to Ci coś pomoże http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... wanie+luzu
Użyj też opcji Szukaj. Było o tym wiele razy.
Pozdrawiam

Autor:  zbigniewc47 [ pt mar 13, 2009 4:15 pm ]
Tytuł: 

Skasuj luz przy skręconych kołach .

Autor:  darus [ pt mar 13, 2009 4:36 pm ]
Tytuł: 

Najpierw radze sprawdzić luz na wszystkich drążkach, przegubach itd. Jeżeli są ok. luz na przekładni kasuje sie wykręcając śrubę imbusową, po uprzednim popuszczenu kontry (ze wspomaganiem), lub ją wkręcając (bez wspomagania). Proponuje wykręcić ją z 1/4 obrotu i pojeździć, nie ma co wykręcać zbyt duzo, bo będzie po przekładni.

Autor:  vaderrr6 [ ndz mar 15, 2009 7:36 am ]
Tytuł: 

wykręciłem śrubę w przekłądni, luz się znacznie zmniejszył ale kierownica nie odbija po zakrętach. czy to normalne?

Autor:  darus [ ndz mar 15, 2009 11:55 am ]
Tytuł: 

Obawiam sie, że za dużo wykręciłeś, słychać skrzypienia z przekładni? Proponuje wkręcić troszke śrube i pojeździć moze sie ułoży.

Autor:  vaderrr6 [ ndz mar 15, 2009 6:04 pm ]
Tytuł: 

no włśnie w tym problem że jak wkręciłem to luz się powiększył ale nadal kierownica nie wracała, więc wykręciłem luz się zmiejszył i też pomyślałem że się ułoży

Autor:  Gab [ sob mar 28, 2009 11:48 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Obawiam sie, że za dużo wykręciłeś, słychać skrzypienia z przekładni? Proponuje wkręcić troszke śrube i pojeździć moze sie ułoży.


Mi niedawno podobną operację wykonali mechanicy w W116. Poszedłem na to, bo na moje oko luz był taki, że jeździć niebezpiecznie, przegląd odpada, a przekładnia i tak albo do wymiany albo regeneracji. Ku mojemu zdziwieniu skręcili ją tak, że luz zniknął. Chodzi ciężej, to prawda, ale wraca - chyba że manewruje się bardzo powoli z max skręconymi, trzeba jej wtedy lekko pomóc. To może być jednak wina zwalonej geometrii, która czeka na swoją kolej. Ma też wrażenie, że w prawo kręci minimalnie lżej niż w lewo, ale może to też kwestia kątów. Coś tam było powalone, bo ściąga w prawo, a mechanicy przed przeglądem zakwalifikowali do wymiany prawy górny wahacz a lewego nie.
Trudno jednak określić czy ściąganie jest efektem wymiany wahacza - przed wymianą był duży luz i latał po całej drodze. Teraz po prostu jednostajnie lekko ciągnie w prawo. Prawe przednie koło ma jakiś niewłaściwy skos nawet na oko.

Gab

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/