MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skrzynia 5tka W123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3968 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | _me: how_ [ wt paź 14, 2003 5:41 pm ] |
Tytuł: | Skrzynia 5tka W123 |
Panowie, ile mozna zapłacić za piątkę?? Rozsypała się i znalazłem już znajomemu, ale sprzedawca udaje Greka i czeka na realną propozycję. Czy częśći do skrzyni są drogie?? Słyszałem, że nie występują w podróbach a w ASO może być niewesoło. |
Autor: | Stomek [ wt paź 14, 2003 6:11 pm ] |
Tytuł: | |
Jakiś czas temu tutaj na forum ktoś chciał za skrzynię 5-tkę 800 zł razem z lewarkiem do tej skrzyni. A słyszałem też, że potrafili wołać i 1500 zł. |
Autor: | Stawros [ wt paź 14, 2003 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
Jestem bardzo zainteresowany tematem , bo i moja coś ostatnio ma problemy z II biegiem i chyba Ocet miał rację że na wymianie mechanizmu lewarka się nie skończy... Czy ma ktoś doświadczenia ze zmianą skrzyni z 4 na 5 i co trzeba zmienić oprócz samej skrzyni, lewarka i cięgien? Ma ktoś może namiar na skrzynię 5-cio biegową? No i czy to wogóle dobry pomysł? Mnie się wydaje że tak. Co do części, to w sklepie na ul.Powstańców Śląskich (mieszkańcy Wa-wy pewnie go znają, facet sprzedaje przedewszystkim oryginały) oferowano mi tylko synchronizatory i jakieś pierdoły, a reszta jest podobno nieopłacałna w zakupie. |
Autor: | _me: how_ [ wt paź 14, 2003 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: oferowano mi tylko synchronizatory i jakieś pierdoły, a reszta jest podobno nieopłacałna w zakupie.
No właśnie. Nie wiem dokładnie co padło w tej skrzyni, ale problem jest tam z wszystkimi pięcioma biegami. Gość chce wymienić, więc uszkodzoną można by "przejąć", tylko czy to ma sens bez dokładnej diagnozy, czyli kot w worku. 1500 zł to mu chyba nie dam. 8 stów też kurde nie mało, ale zdaje sobie sprawę, że to towar deficytowy. P.s: Jak już skończyłem posta to zadzwonił własciciel z rewelacją, że zrzucili mu skrzynie i wszystkie łożyska są do wywalenia. A jest ich podobno... 7 ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ wt paź 14, 2003 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
Diesel, czy benzyna. Od benzyny mozna jeszcze w miare trafic, a od diesla dosc rzadko sie zdarza. Cena w niemczech to 500E, tak na dzien dobry, wiec jak sie trafia taniej, to sprzedajacy nie wie co ma, bo sie sprzedaja na pienku:) W wawie, cena okolo 700, to uszlyszalem rok temu, za sama skrzynie. Co do lozysk, jesli tylko to one, to nie problem dobrac z katalogu FAG, czy SKF (duze lozysko FAG do tylnej piasty trafilem za 40PLN, w podobniej cenie oferowali rozne wynalazki, ale i tak byly najczesciej drozsze:). Jak dobrze poszukasz to kupisz je za nieduze pieniadze. Jak Ty proponujesz cene to nie widze problemu, zeby zaczac nizej i wybadac goscia ![]() |
Autor: | _me: how_ [ wt paź 14, 2003 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
To jakiś cienki handlarzyna, ale masz racje, ze wcale nie jest powiedziane, że wie co ma i ile to jest warte. Co do tej uszkodzonej to myśle sobie, ze jak wszystkie łożyska padły to cała reszta też musi być przecież zjechana. Z drugiej strony jak miałbym robić dla siebie to lepiej kupić tanio padake i wiedzieć dokładnie co&jak się zrobiło. |
Autor: | _me: how_ [ wt paź 14, 2003 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: No i czy to wogóle dobry pomysł? Mnie się wydaje że tak.
Wygląda na to, ze przy piątce obowiązuje zasada, ze im szybciej jedziesz tym mniej spalasz ![]() Przy 240D i 120 km/h róznica w spalaniu to więcej niż litr. A w porównaniu z automatem mniej o prawie 2 litry. No i chyba cichutko na piąteczce. |
Autor: | Ocet [ śr paź 15, 2003 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
Moja rekordowa cena jaka uslyszalem to 2500, druga granica to 300 PLN, ale na te sie spoznilem. Obecnie juz poszukuje tylko lewarka jakby kto mial. Jesli chodzi o lozyska to tu jest kolosalna roznica miedzy 4 a 5. Po pierwsze w piatce lozyska sa nietypowe, i calowe i metryczne i ich sie tanio nie kupi.. Po drugie w 4 jak sie jedzie w trasie to jest 1:1 i skrzynia w zasadzie nie pracuje, w piatce jest inaczej... |
Autor: | Szydlo [ pt paź 17, 2003 9:24 am ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Jestem bardzo zainteresowany tematem , bo i moja coś ostatnio ma problemy z II biegiem i chyba Ocet miał rację że na wymianie mechanizmu lewarka się nie skończy... . U mnie był ten sam problem, wymieniłem na inną 4, zapłaciłem za nią 150 zł i już od pół roku bez problemu działa. Stawros pisze: Czy ma ktoś doświadczenia ze zmianą skrzyni z 4 na 5 i co trzeba zmienić oprócz samej skrzyni, lewarka i cięgien? Ma ktoś może namiar na skrzynię 5-cio biegową? No i czy to wogóle dobry pomysł? Mnie się wydaje że tak.
Musisz jeszcze mieć część wału napędowego, która łączy się bezpośrednio ze skrzynią. Skrzynia 5 jest dłuższa od 4, dlatego wał jest krótszy. P.S. Sam bym z chęcią dokonał wymiany w moim bolidzie na 5 biegów, ale jak na razie koszty i brak dobrych egzemplarzy odstrasza mnie od tego tematu. |
Autor: | szable [ pt paź 17, 2003 9:41 am ] |
Tytuł: | |
no ja sie tez nie moge doczekac, jak sie bedzie sprawowac moje 300D po remoncie, ze skrzynia 5 i dla odmiany z dyfrem od 2,4. Dyfer od 2,4, bo mi z matematyki wyszlo, ze predkosci max rzedu 170 beda realnie. Bo na dyfrze od 300, to wychodzi, ze toto mialoby jechac 190 - a to jest nierealne, wiec na dyfrze 2,4, bedzie rakieta. Ciekawe jak ze spalaniem.... A jeszcze jak sobie wyobrazam ten spokojny klekot przy 100/h, to ech... wczesniej to bylo zajezdzone 220D, i dyfer najwolniejszy, tak wiec max predkosc przyjemna to bylo 90. A czulem, ze autko chcialoby jechac tak pow 110, wtedy jakby wszystkie luzy w zawieszeniach sie kasowaly i zaczynalo pieknie prosto jechac. |
Autor: | Stawros [ pn paź 27, 2003 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
No i namierzyłem! Skrzynia piątka,lewarek,cięgna,końcówka wału + montaż - 1100zł, tylko że trzeba pojechać ze 400 km. w jedną stronę. Co Wy na to? |
Autor: | Szydlo [ wt paź 28, 2003 8:46 am ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: No i namierzyłem! Skrzynia piątka,lewarek,cięgna,końcówka wału + montaż - 1100zł, tylko że trzeba pojechać ze 400 km. w jedną stronę.
Co Wy na to? Jak sie nie zdecydujesz powiedz gdzie a ja od razu jade jaką dostajesz gwarancję na skrzynię? |
Autor: | Stawros [ wt paź 28, 2003 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
Szydlo pisze: jaką dostajesz gwarancję na skrzynię?
Gwarancji niestety brak, poza sprawdzeniem na miejscu. Chyba jednak się zdecyduję. |
Autor: | Stawros [ wt paź 28, 2003 5:51 pm ] |
Tytuł: | |
No i chyba w złą godzinę wypowiedziałem powyższe słowa! Poprzedniego posta pisałem o 16, teraz jest 17.30 a beczka niestety zholowana stoi na podwórku. Objawy: po wrzuceniu biegu samochód stoi w miejscu,kręci się prędkościomierz a wał jest nieruchomy.Być może tylko obcięły się śruby na mocowaniu wału ze skrzynią, tylko że defektowi nie towarzyszył żaden hałas ani zgrzyt. Jestem wściekły , zmarznięty i nie chce mi już się wchodzić do kanału, oględziny zostawiam na jutro , ale stawiam na padniętą do końca skrzynię. Jak najbardziej aktualny stał się wyjazd po skrzynię 5.Panowie , ile to może ważyć i czy włożę ją do bagażnika mojej coupe a potem przejadę z nią w miarę normalnie 400km? |
Autor: | Szydlo [ wt paź 28, 2003 5:53 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Szydlo pisze: jaką dostajesz gwarancję na skrzynię? Gwarancji niestety brak, poza sprawdzeniem na miejscu. Chyba jednak się zdecyduję. Powodzenia przy zakupie może dwie są na sprzedaż?? P.S. W jakiej części Polski jest urodzaj na "5"? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |