MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Skrzynia 5tka W123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3968
Strona 1 z 2

Autor:  _me: how_ [ wt paź 14, 2003 5:41 pm ]
Tytuł:  Skrzynia 5tka W123

Panowie,
ile mozna zapłacić za piątkę?? Rozsypała się i znalazłem już znajomemu, ale sprzedawca udaje Greka i czeka na realną propozycję. Czy częśći do skrzyni są drogie?? Słyszałem, że nie występują w podróbach a w ASO może być niewesoło.

Autor:  Stomek [ wt paź 14, 2003 6:11 pm ]
Tytuł: 

Jakiś czas temu tutaj na forum ktoś chciał za skrzynię 5-tkę 800 zł razem z lewarkiem do tej skrzyni. A słyszałem też, że potrafili wołać i 1500 zł.

Autor:  Stawros [ wt paź 14, 2003 6:34 pm ]
Tytuł: 

Jestem bardzo zainteresowany tematem , bo i moja coś ostatnio ma problemy z II biegiem i chyba Ocet miał rację że na wymianie mechanizmu lewarka się nie skończy... Czy ma ktoś doświadczenia ze zmianą skrzyni z 4 na 5 i co trzeba zmienić oprócz samej skrzyni, lewarka i cięgien? Ma ktoś może namiar na skrzynię 5-cio biegową? No i czy to wogóle dobry pomysł? Mnie się wydaje że tak.
Co do części, to w sklepie na ul.Powstańców Śląskich (mieszkańcy Wa-wy pewnie go znają, facet sprzedaje przedewszystkim oryginały) oferowano mi tylko synchronizatory i jakieś pierdoły, a reszta jest podobno nieopłacałna w zakupie.

Autor:  _me: how_ [ wt paź 14, 2003 7:03 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
oferowano mi tylko synchronizatory i jakieś pierdoły, a reszta jest podobno nieopłacałna w zakupie.


No właśnie. Nie wiem dokładnie co padło w tej skrzyni, ale problem jest tam z wszystkimi pięcioma biegami. Gość chce wymienić, więc uszkodzoną można by "przejąć", tylko czy to ma sens bez dokładnej diagnozy, czyli kot w worku.

1500 zł to mu chyba nie dam. 8 stów też kurde nie mało, ale zdaje sobie sprawę, że to towar deficytowy.

P.s: Jak już skończyłem posta to zadzwonił własciciel z rewelacją, że zrzucili mu skrzynie i wszystkie łożyska są do wywalenia. A jest ich podobno... 7 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] .

Autor:  laudan [ wt paź 14, 2003 9:08 pm ]
Tytuł: 

Diesel, czy benzyna. Od benzyny mozna jeszcze w miare trafic, a od diesla dosc rzadko sie zdarza. Cena w niemczech to 500E, tak na dzien dobry, wiec jak sie trafia taniej, to sprzedajacy nie wie co ma, bo sie sprzedaja na pienku:) W wawie, cena okolo 700, to uszlyszalem rok temu, za sama skrzynie. Co do lozysk, jesli tylko to one, to nie problem dobrac z katalogu FAG, czy SKF (duze lozysko FAG do tylnej piasty trafilem za 40PLN, w podobniej cenie oferowali rozne wynalazki, ale i tak byly najczesciej drozsze:). Jak dobrze poszukasz to kupisz je za nieduze pieniadze. Jak Ty proponujesz cene to nie widze problemu, zeby zaczac nizej i wybadac goscia [zlosnik]

Autor:  _me: how_ [ wt paź 14, 2003 10:08 pm ]
Tytuł: 

To jakiś cienki handlarzyna, ale masz racje, ze wcale nie jest powiedziane, że wie co ma i ile to jest warte.
Co do tej uszkodzonej to myśle sobie, ze jak wszystkie łożyska padły to cała reszta też musi być przecież zjechana. Z drugiej strony jak miałbym robić dla siebie to lepiej kupić tanio padake i wiedzieć dokładnie co&jak się zrobiło.

Autor:  _me: how_ [ wt paź 14, 2003 10:29 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
No i czy to wogóle dobry pomysł? Mnie się wydaje że tak.


Wygląda na to, ze przy piątce obowiązuje zasada, ze im szybciej jedziesz tym mniej spalasz :lol: ( w porównaniu do czwórki oczywiście).
Przy 240D i 120 km/h róznica w spalaniu to więcej niż litr. A w porównaniu z automatem mniej o prawie 2 litry.

No i chyba cichutko na piąteczce.

Autor:  Ocet [ śr paź 15, 2003 3:46 pm ]
Tytuł: 

Moja rekordowa cena jaka uslyszalem to 2500, druga granica to 300 PLN, ale na te sie spoznilem. Obecnie juz poszukuje tylko lewarka jakby kto mial. Jesli chodzi o lozyska to tu jest kolosalna roznica miedzy 4 a 5. Po pierwsze w piatce lozyska sa nietypowe, i calowe i metryczne i ich sie tanio nie kupi.. Po drugie w 4 jak sie jedzie w trasie to jest 1:1 i skrzynia w zasadzie nie pracuje, w piatce jest inaczej...

Autor:  Szydlo [ pt paź 17, 2003 9:24 am ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Jestem bardzo zainteresowany tematem , bo i moja coś ostatnio ma problemy z II biegiem i chyba Ocet miał rację że na wymianie mechanizmu lewarka się nie skończy... .


U mnie był ten sam problem, wymieniłem na inną 4, zapłaciłem za nią 150 zł i już od pół roku bez problemu działa.

Stawros pisze:
Czy ma ktoś doświadczenia ze zmianą skrzyni z 4 na 5 i co trzeba zmienić oprócz samej skrzyni, lewarka i cięgien? Ma ktoś może namiar na skrzynię 5-cio biegową? No i czy to wogóle dobry pomysł? Mnie się wydaje że tak.


Musisz jeszcze mieć część wału napędowego, która łączy się bezpośrednio ze skrzynią. Skrzynia 5 jest dłuższa od 4, dlatego wał jest krótszy.

P.S. Sam bym z chęcią dokonał wymiany w moim bolidzie na 5 biegów, ale jak na razie koszty i brak dobrych egzemplarzy odstrasza mnie od tego tematu.

Autor:  szable [ pt paź 17, 2003 9:41 am ]
Tytuł: 

no ja sie tez nie moge doczekac, jak sie bedzie sprawowac moje 300D po remoncie, ze skrzynia 5 i dla odmiany z dyfrem od 2,4.
Dyfer od 2,4, bo mi z matematyki wyszlo, ze predkosci max rzedu 170 beda realnie. Bo na dyfrze od 300, to wychodzi, ze toto mialoby jechac 190 - a to jest nierealne, wiec na dyfrze 2,4, bedzie rakieta. Ciekawe jak ze spalaniem....
A jeszcze jak sobie wyobrazam ten spokojny klekot przy 100/h, to ech...
wczesniej to bylo zajezdzone 220D, i dyfer najwolniejszy, tak wiec
max predkosc przyjemna to bylo 90. A czulem, ze autko chcialoby jechac tak pow 110, wtedy jakby wszystkie luzy w zawieszeniach sie kasowaly i zaczynalo pieknie prosto jechac.

Autor:  Stawros [ pn paź 27, 2003 4:42 pm ]
Tytuł: 

No i namierzyłem! Skrzynia piątka,lewarek,cięgna,końcówka wału + montaż - 1100zł, tylko że trzeba pojechać ze 400 km. w jedną stronę.
Co Wy na to?

Autor:  Szydlo [ wt paź 28, 2003 8:46 am ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
No i namierzyłem! Skrzynia piątka,lewarek,cięgna,końcówka wału + montaż - 1100zł, tylko że trzeba pojechać ze 400 km. w jedną stronę.
Co Wy na to?


Jak sie nie zdecydujesz powiedz gdzie a ja od razu jade

jaką dostajesz gwarancję na skrzynię?

Autor:  Stawros [ wt paź 28, 2003 3:02 pm ]
Tytuł: 

Szydlo pisze:
jaką dostajesz gwarancję na skrzynię?


Gwarancji niestety brak, poza sprawdzeniem na miejscu. Chyba jednak się zdecyduję.

Autor:  Stawros [ wt paź 28, 2003 5:51 pm ]
Tytuł: 

No i chyba w złą godzinę wypowiedziałem powyższe słowa! Poprzedniego posta pisałem o 16, teraz jest 17.30 a beczka niestety zholowana stoi na podwórku. Objawy: po wrzuceniu biegu samochód stoi w miejscu,kręci się prędkościomierz a wał jest nieruchomy.Być może tylko obcięły się śruby na mocowaniu wału ze skrzynią, tylko że defektowi nie towarzyszył żaden hałas ani zgrzyt. Jestem wściekły , zmarznięty i nie chce mi już się wchodzić do kanału, oględziny zostawiam na jutro , ale stawiam na padniętą do końca skrzynię.
Jak najbardziej aktualny stał się wyjazd po skrzynię 5.Panowie , ile to może ważyć i czy włożę ją do bagażnika mojej coupe a potem przejadę z nią w miarę normalnie 400km?

Autor:  Szydlo [ wt paź 28, 2003 5:53 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Szydlo pisze:
jaką dostajesz gwarancję na skrzynię?


Gwarancji niestety brak, poza sprawdzeniem na miejscu. Chyba jednak się zdecyduję.


Powodzenia przy zakupie
może dwie są na sprzedaż??

P.S. W jakiej części Polski jest urodzaj na "5"?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/