MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 4:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 10, 2003 12:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Regularnie przeglądam jedno z for dyskusyjnych, podobne do "naszego", tyle, że dla posiadaczy starych Mercedesów w USA. Natrafiłem tam ostatnio na wymianę postów na temat jednego z nielicznych (podobno)stwierdzonych błędów konstrukcyjnych w samochodach Mercedes, do których to błędów MB się przyznał i wzywał posiadaczy na bezpłatną naprawę/wymianę.

Otóż sprawa dotyczy, wg dyskutantów, następujących modeli:

107.023, 043, 024, 044 (w USA to oznacza wszystkie 350SL and 450SL i 450SLC) - powtarzam za forum.

Problem dotyczy przedniego mostu i punktu jego łączenia z dolnym wahaczem. Stwierdzono błąd w projekcie mostu, który prowadzi do pękania mostu na połączeniu z dolnym wahaczem. Problem ten, podobno, był dość szybko wykryty i Mercedes bezpłatnie bądź wzmacniał most, wspawując w odpowiednie miejsca wzmocnienia, bądź, w przypadku istniejących pęknięć mostu, po prostu go wymieniał. Ciekawostką jest to, że w przypadku posiadania jednego z ww. modeli, w którym nie dokonano jeszcze tej naprawy (MB USA prowadzi dokładną statystykę), można i dziś, po wielu, wielu, wielu latach dokonać tej naprawy w swoim oldtimerze - na koszt Mercedesa.

Ciekawe, co? :-)

Nauwają mi się następujące pytania:

1. Czy ktoś słyszał o tej sprawie?
2. Czy dotyczyło (dotyczy) to też europejskich modeli?
3. Jak to się ma do naszych 114/115? Czy nie mają one podobnych konstrukcji przedniego zawieszenia, tzn. most + 2 wahacze?

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 10, 2003 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt mar 11, 2003 5:58 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wawa
Cze !
W mojej 107 jest takie wzmocnienie, które wygląda tak jak by ktos je wykonał po jakimś czasie, są to wspawane trójkąty na wysokości dolnego wachacza.

_________________
107 450 SLC ' 74
OPEL KADETT A '65
Alfa Romeo Giulia Nouva Super '77
BMW 535iA '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2003 9:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Czesc,
o ile wiem to pierwsze 115ki miały coś żle z pierscieniami tłoków. I też wzywano do warsztatów. O innych ciekawsotkach nie słyszałem, a wiedziałbym z pierwszej ręki ;)
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl