MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ile za MB 113?
Post: czw wrz 18, 2003 10:28 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Ile można zapłacić za 113 do remontu, ale "na chodzie"?
Nie to żebym miał takiego na oku, ale oczy mam otwarte :o

pozdrawiam


Na górę
Post: czw wrz 18, 2003 10:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
barthezman pisze:
Ile można zapłacić za 113 do remontu, ale "na chodzie"?
Nie to żebym miał takiego na oku, ale oczy mam otwarte :o

pozdrawiam


Hej

10.000 powinno starczyć oczywiście Euro!!!!! :(

Hej

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Ostatnio zmieniony czw wrz 18, 2003 10:44 am przez sebi, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 10:38 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
W Polsce będzie cięzko. W Niemczech ceny zaczynają się od poniżej 10k Euro (kompletny remont wymagalny) do 40-50k (stan b. dobry)... Lepsze rozeznanie powinien mieć Sebian - w końcu to jego model marzeń ;)

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 11:27 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Nie tak strasznie jak myślałem.
A, że może być modelem marzeń to chyba oczywiste, przecież jest przepiękny, ...czy raczej przepiękna.
Miałem okazję przejechać się tym modelem we Francji (lato, góry, odkryty dach...) i choć tylko jako pasażer, to wydarzenie to zaliczam do NIEZAPOMNIANYCH.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 11:45 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Idzik pisze:
W Polsce będzie cięzko. W Niemczech ceny zaczynają się od poniżej 10k Euro (kompletny remont wymagalny) do 40-50k (stan b. dobry)... Lepsze rozeznanie powinien mieć Sebian - w końcu to jego model marzeń ;)


za 40 - 50 kEu to kupisz samochód w stanie 2+ lub nawet 1, czyli odpowiednik rocznego auta z pełną udokumentowaną historią, bez napraw i renowacji, najczęściej 1-szy właściciel
za 25 - 40 kEu auto w stanie 2 lub 2- czyli po gruntownej renowacji (profesjonalnej na nowych częściach) lub odpowiednik samochodu używanego np. 5 letniego noszącego ślady użytkowania
za 15 - 25 kEu 113 w stanie 3, czyli oldtimer w stanie adekwatnym do wieku, wyraźna patyna, do jazdy, technicznie OK lecz do poprawek, ślady korozji 100%
poniżej 15 kEu auto w stanie 4, czyli bardzo dobra baza do renowacji, (w ogłoszeniach w Polsce figurują jako stan bardzo dobry lub idealny [zlosnik] ), oryginalny, kompletny, może być na chodzie, bez TUV, jeżeli stan lepszy niż 4 (np. 3+) to luki w dokumenacji
poniżej 10 kEu złom do kompletnej renowacji, niestety samochody w tym stanie najczęściej trafiaja do Polski aby po faceliftingu trafić do sprzedaży jako "bardzo dobre ze Szwajcarii".

Ceny na podstawie Oldtimer Markt.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 3:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Dziękuję, tyle mi wystarczy.
Raczej będę się rozglądał :o za jakimś trupem. A potem powolutku, powolutku tchnę w niego życie [zlosliwy]

pozdrawiam

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 4:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Nie zawracałbym sobie głowy rynkiem niemieckim. Takie samochody, jak Pagoda, kupuje się najlepiej w Ameryce. I większy wybór i (generalnie) zamożniejsi byli właściciele. A to wpływa na stan, jak wiadomo.

Moje 3 grosze :-)

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 4:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
PK2 pisze:
Nie zawracałbym sobie głowy rynkiem niemieckim. Takie samochody, jak Pagoda, kupuje się najlepiej w Ameryce. I większy wybór i (generalnie) zamożniejsi byli właściciele. A to wpływa na stan, jak wiadomo.

Moje 3 grosze :-)

Pozdrawiam.


Co racja to racja - wystarczy spojrzeć na Twoją 114 [ok]
Niemniej jednak przy 113 jest trochę inaczej - inne auta, przeważnie 4-ro miejscowe :evil: o zupełnie innej wartości kolekcjonerskiej niż te niemieckie. Niemcy też głupi nie są i importują MB z USA, ale ich ceny są w Niemczech o 20 - 30% niższe.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 4:49 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Bukol pisze:
Co racja to racja - wystarczy spojrzeć na Twoją 114 [ok]
Niemniej jednak przy 113 jest trochę inaczej - inne auta, przeważnie 4-ro miejscowe :evil: o zupełnie innej wartości kolekcjonerskiej niż te niemieckie. Niemcy też głupi nie są i importują MB z USA, ale ich ceny są w Niemczech o 20 - 30% niższe.


Też tak myślałem. Poza tym sprowadzenie ze Stanów jest kosztowniejsze... chyba. Jak to wygląda?

pzdr

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 8:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Piękne autko to trzeba przyznać :)

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2003 12:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

barthezman pisze:
Też tak myślałem. Poza tym sprowadzenie ze Stanów jest kosztowniejsze... chyba. Jak to wygląda?


Z rozmow z ludzmi ktorzy sprowadzali 113 do remontu, to w stanach mozna nabyc je za jakies 2000-3000$, transport ok. 2500$. Do kontenera wchodza 2szt, wiec jak wezmiesz transport z kims na spolke, to bedzie taniej ;-) Remont srednio od 30000tys zl w gore.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2003 9:15 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Nie jest źle [zlosnikz]
Ale chyba będzie ciężko znaleźć chętnego do wspólnego kontenera, co?
Widze, ze ze Stanów i z Niemiec wychodzi podobnie. Różnią się jakoś zasadniczo wersje amerykanska i niemiecka? Któraś jest lepsza?

pozdr

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2003 9:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
barthezman pisze:
Nie jest źle [zlosnikz]
Ale chyba będzie ciężko znaleźć chętnego do wspólnego kontenera, co?
Widze, ze ze Stanów i z Niemiec wychodzi podobnie. Różnią się jakoś zasadniczo wersje amerykanska i niemiecka? Któraś jest lepsza?

pozdr


Znaleść wspólnika nie będzie tak ciężko, jeżeli temat będzie aktualny za 10-15 msc to może ja się podłączę (???????).
W113 na USA, tak jak większość europejskich aut, różni się dość zasadniczo:
- głównie 4-ro miejscowe nadwozia (raczej 2+2), których w Europie nie było, IMO nieporozumienie
- przeważnie silniki 280 z automatem (280SL) - to akurat zaleta ;) , w Europie 280 to rarytas, przeważają 230 i 250 (nie cieszące się specjalnie powodzeniem, zatem najtańsze na ogół) na ogół z manualną skrzynią
- należy pamiętać też o tym, że auto jeżeli jest w Niemczech zarejestrowane i dopuszczone do ruchu (TUV) to będzie o niebo lepsze od odpowiednika z USA - chodzi o przepisy dopuszczające do ruchu. Oczywiście PK-2 ma rację: auto z Californii nie będzie miało rdzy, na ogół pochodzi z "dobrej rodziny", było serwisowane itp.
- inne różnice to detale, lampy (przednie i tylne) ... poszperam w gazetach i odszukam nr Auto Motor und Sport Classik z przed kilku miesięcy, był tam obszerny artykuł o 113 z okazji rocznicy powstania.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2003 1:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Bukol pisze:
Znaleść wspólnika nie będzie tak ciężko, jeżeli temat będzie aktualny za 10-15 msc to może ja się podłączę (???????).


Na dzień dzisiejszy taki termin tez by mi pasowal. Musze jednak dowiedziec sie wiecej na temat am. wersji, bo to 4ro miejscowe nadwozie mi zle pachnie. Nie podobają mi sie am wersje innych MB i cos czuje, ze i ta mi sie nie spodoba.
Zabieram sie do zbierania informacji.[/quote]

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2003 11:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
Bukol pisze:

- należy pamiętać też o tym, że auto jeżeli jest w Niemczech zarejestrowane i dopuszczone do ruchu (TUV) to będzie o niebo lepsze od odpowiednika z USA - chodzi o przepisy dopuszczające do ruchu.


Zalezy kiedy. Na razie, jako auto zabytkowe, nie ma zadnych ograniczen przy rejestracji0, nawet jezeli jest sprowadzane z mongolii ;-)))))))))))))

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl