MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 18, 2009 11:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Witam. Dzisiaj moj staruszek troche zaniemogl. Mianowicie zaobserwowalem problemy z gasnieciem silnika po przekreceniu stacyjki. Za pierwszym razem bylo to minimalnie krotsze gasniecie, tak o sekunde dluzsze niz zazwyczaj. Za drugim razem niestety trwalo to juz kilkanascie sekund, silnik najpierw pracowal normalnie, pozniej coraz nizsze obroty, az zaczal sie telepac i zgasl. Przy trzecim razie wyjalem nawet kluczyk ze stacyjki, ale to nic nie spowodowalo - musialem odczekac chwile, az silnik sam zgasnie.

W czym problem?
Czy moge tak chwile jeszcze jezdzic, czy dojdzie do momentu, kiedy w ogole nie bedzie chcial zgasnac?
Jakie koszta ewentualnej naprawy?

_________________
Kiedys:
Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r

Aktualnie:
Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2009 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
Też mam ten problem i mam zamiar się z tym uporać w najbliższym czasie. A powodem może być zbyt małe podciśnienie "podawane" przez pompę vacum - w tym wypadku może wystarczyć wymiana membrany w pompie. Koszt niezbyt duży.
Polecam najpierw sprawdzić szczelność układu podciśnienia i udrożnienia wszystkich przewodów. Sprawdzić też, czy usterka tkwi tutaj możesz w ten sposób: Zapal zimny silnik i spróbuj zgasić po paru sekundach. Jeśli silnik nie zgaśnie od razu po przekręceniu kluczyka znaczy, że pompa nie daje rady z wytworzeniem odpowiedniego podciśnienia. Łączyć się może to ze słabymi hamulcami...

Drugim powodem może być już wysłużona stacyjka. Koszt "nowej" także nie jest zbyt obciążając dla portfela;)

Jeździć tak możesz, nic nie powinno się poważnego dziać. A jakby przestała wogóle gasnąć, to zawsze jest "gaszak" przy pompie[zlosnik]

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"
W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2009 11:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
oskarh pisze:
Drugim powodem może być już wysłużona stacyjka. Koszt "nowej" także nie jest zbyt obciążając dla portfela;)

komplet z wkładką 1100-1200zł [zlosnik] , sama naba ponad 600pln. -nowe MB, a podróbek do diesla nie robią... Ewidentnie problem leży w nieszczelnym układzie podciśnienia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2009 2:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:36 pm
Posty: 12
witam mialem kiedys taki sam problem w 200d mial opory z gasnieciem po przekreceniu stacyjki okazalo sie ze pompa podcisnienia jest ok jak i stacyjka faktyczna przyczyna byla nieszczelnosc w miszku ktory jest przykreconu do papy wtryskowej (latwo go zlokalizowac idac po rurce podcisnienia) wymienilem go i auto gaslo natychmiast po przekreceniu stacyjki .Milej zabawy pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2009 6:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
To "nowa" była specjalnie w cudzysłów wsadzona:P [zlosnik]

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"

W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 20, 2009 7:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Dzieki za podpowiedzi. na razie sprawdzilem, ze na zimnym silniku gasnie praktycznie normalnie (minimalne opoznienie), a dzisiaj juz na w pelni rozgrzanym opoznienie bylo okolo sekundy, to wyglada tak, jakby wolniej schodzil z obrotow. Poki co nie ma takiego dramatu jak 2 dni temu. O co kaman?

_________________
Kiedys:

Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r



Aktualnie:

Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 21, 2009 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sonik1976 pisze:
O co kaman?


Janfocus pisze:
Ewidentnie problem leży w nieszczelnym układzie podciśnienia...

szczelność układu zależy też od temperatury...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 21, 2009 7:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprawdz gaszak na pompie. Zdejmij z niego przewod i zaciagnij ustami. Jesli silnik nie zgasnie to gaszak. Jesli nie to moze byc stacyjka lub pompa podcisnienia.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Jestem zielony z mechaniki, ale czy uklad podcisnienia jest powiazany z centralnym zamkiem? Dzisiaj zauwazylem, ze centralny nie dziala, pompuje sie dopiero podczas pracy silnika i po zgasnieciu rowniez nie dziala. I kolejne pytanie, byc moze glupie, ale nie znam sie na tym - czy zamek centralny jest nieszczelny i w zwiazku z tym jest problem z ukladem podcisnienia (czyli gasnieciem silnika) czy na odwrot?

_________________
Kiedys:

Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r



Aktualnie:

Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 2:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Tak układ podciśnieniowy jest wspólny.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... alny+zamek

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 23, 2009 4:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Centralny zamek, regulacja swiateł, gaszenie silnika jest zasilane z vacu pompy, ale każde z nich jest rozdzielone zaworkiem zwrotnym. Więc jezeli zaworek jest sprawny jedno nie powinno mieć wpływu na drugie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl