| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Jak sie zabrać za wymianę amortyzatorów z tyłu. 300D + ASB https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39164 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | bobasspr [ pn lut 16, 2009 4:35 pm ] |
| Tytuł: | Jak sie zabrać za wymianę amortyzatorów z tyłu. 300D + ASB |
Panowie poprowadźcie mnie proszę "za rączkę jak dziecko" Okazało się że rozleciał mi się całkwicie amorek z tyłu - koło sobie skacze po drodze i przestać nie potrafi. Kupiłem już amorki olejowe ale nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. Proszę napiszcie mi za koleją co robić. Dodam iż obecnie ciężko z kanałem i stąd pytanie czy da się to zrobić "pod domem" Proszę o opis tyłu "sćiągnij koło, odkręć śrubę z wahacza..." Szukałem w szukajcie ale nic nie znalazłem. Pięknie dziekuje. Acha za amortyzatroy dałem 144 zł za 2 sztuki. Nie wiem co to za firma ale napewno Made In Germany i jakiś śmieszny numer. Amorki zwykłe olejowe. |
|
| Autor: | ixes [ pn lut 16, 2009 5:31 pm ] |
| Tytuł: | |
witam Ja jakiś tydzień temu robiłem to pod domem tez cierpię na brak kanału. Są dwie opcje możesz odkęcić cały dyfer i łączniki stabilizatora, podnieść auto i opuścic belkę co bardzo ułatwia prace tyle ze musisz posiadać sporo podnośników itp. Ja zrobiłem to tak podniosłem auto (zwykłym podnośnikiem MB), podlewarowałem wahacz (żabą), odkręciłem śrubę za oparciem kanapy a poźniej na dole w wahaczu. Amortyzator wypadnie na dół jezeli jest zużyty bez problemu go wyjmiesz. Później wkładasz nowy amortyzator (musisz mieć dość wysoko podniesiony wahacz albo ścisnąć nowy amortyzator i szybko włożyć go w sprężynę). Pamiętaj ze mocowanie śrub amora do wahacza jest wyprofilowane i pasuje tylko w jedną stronę. Później trafiasz mocowaniem w otwór za oparciem (ktoś moze zachwycić srubą bardzo to ułatwia) ja jednak robilem sam i podpierałem amortyzator na dole (czymś tam) i szybko zachwycałem mocowanie śrubą tak zeby to "coś" nie zdązyło wypaść. Skręcasz wszystko na nowych śrubach i podkładkach i ot cała filozofia.
|
|
| Autor: | Kamael [ pn lut 16, 2009 6:46 pm ] |
| Tytuł: | |
I jak amorki wymienione? Jeśli nie to mogę wysłać na maila skany książki jak to zrobić, bo dokładnego opisu krok po kroku będzie dużo. |
|
| Autor: | THC [ pn lut 16, 2009 6:47 pm ] |
| Tytuł: | |
Sama wymiana jest prosta jak wymiana żarówki, ale jest pewna pułapka:) Przy odkręcaniu śrub , które trzymają amortyzatory przy wahaczu, łby się ukręcają w 9 na 10. Ja w swoich beczkach zawsze tak miałem, potem wiertarka i nowe śruby z nakrętkami od środka,a tego pod blokiem juz nie zrobisz. Nie każdy amortyzator ma wyprofilowany dół, niektóre są ustawione na prosto i układają się przy dociąganiu wspomnianych wyżej śrub. |
|
| Autor: | ixes [ pn lut 16, 2009 7:12 pm ] |
| Tytuł: | |
hmm... ja zanabyłem bile i były wyprofilowane (cena za sztukę 160zł MADE IN GERMANY). W moim zabytku 1976r. były jeszcze fabryczne i bez problemu sie odkręciły więc bądź dobrej mysli. Walnij WD-40 od zewnątrz i od wewnątrz (od środka sprężyny) i na następny dzień zabieraj sie...
|
|
| Autor: | bobasspr [ pn lut 16, 2009 8:04 pm ] |
| Tytuł: | |
Kolego kamael bardzo proszę o skany na pat.roz@wp.pl. Powiem Wam że w Seicento to jakoś łatwiej "wyglądało" FAKT Seicento to nie MB. Ot takie małe porównanko A tak prawdę mówiąc to też nie wiem jak u mnie te śruby wy3mają... Myślę że się urwą i u mnie będzie trzeba wiercić... |
|
| Autor: | Kamael [ pn lut 16, 2009 8:49 pm ] |
| Tytuł: | |
Poszło. Koniecznie potraktuj te śruby jakimś WD-40 od góry i to kilka razy, kilka godziń przed odkręcaniem. |
|
| Autor: | pablo [ wt lut 17, 2009 12:13 am ] |
| Tytuł: | |
Witam, Kamael mógłbym Cię prosić o przesłanie skanów , bo czeka mnie taka operacja w najbliższym czasie pablo4ster@gmail.com |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|