MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 6:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 10, 2003 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 17, 2003 9:31 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnów
witam
jako ze mam straszny wstret do mechanikow wole wszysttko robic sam tylko niebardzo wiem co lub gdzie :)
napisze to w punktach
1. pompa wspomagania zacina sie przy maksymalnym skrecie dlaczego ??
2. silnik 2,8 jak jest zimny pali od kopa jak sie nagrzeje to trzeba krecicccccc dlaczego ??jak naprawic wyregulowac ??
3. gdzie sie reguluje wolne obroty na benzynce i gdzie na LPG
4. od kogo polecacie kupowac czesci blacharskie i inne drobiazgi

aha wszystkie rysunki mile widziane kazdy na miare zlota
i co myslicie o programie EPC czy pomoze mi w bardziej ambitnych naprawach i regulacjach
z gory dzieki
pozdrawiam

_________________
dlaczego Mercedes?? - bo lubie kobiety z klasą
jarzyna@op.pl
mb 116 280 SE z już bez LPG :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 10, 2003 11:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Wolne obroty reguluje się na nastawniku wolnych obrotów. Jest to śróbka dobrze dostępna, widoczna nad wtryskiem. Na gazie(z tego co słyszałem) nie nastawia się wolnych obrotów tylko wzbogaca mieszankę lub zwiększa dopływ gazu.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
Post: sob paź 11, 2003 12:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
jarzyna pisze:
1. pompa wspomagania zacina sie przy maksymalnym skrecie dlaczego ??

w jaki sposob sie zacina? pompa wspomagania ma krancowy wylacznik, aby nie pompowala dalej oleju jak jest w max skrecie, tylko puszcza olej w innym obiegu, stad takie odglosy
jarzyna pisze:
3. gdzie sie reguluje wolne obroty na benzynce i gdzie na LPG

co do krecenia sruba skladu mieszanki gazu gazu to uwazaj, bo jak wybuchnie w gazniku to nie dosc, ze przestraszy to juz pozniej silnika nie wyregulujesz:(
jarzyna pisze:
4. od kogo polecacie kupowac czesci blacharskie i inne drobiazgi

w dobrych sklepach z MB, mile widziane takie w ktorych mozna graty oddac jak cos nie tak:)
jarzyna pisze:
aha wszystkie rysunki mile widziane kazdy na miare zlota
i co myslicie o programie EPC czy pomoze mi w bardziej ambitnych naprawach i regulacjach
z gory dzieki

EPC to katalog czesci, a nie poradnik serwisowy, czy inny manual, a wiec przy ambitnych naprawach, prawie na nic sie nie przyda, chyba tylko zeby zobaczyc jakie czesci powinny byc:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 12:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 17, 2003 9:31 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnów
1. pompa wspomagania zacina sie przy maksymalnym skrecie dlaczego ??

laudan napisał:
w jaki sposob sie zacina? pompa wspomagania ma krancowy wylacznik, aby nie pompowala dalej oleju jak jest w max skrecie, tylko puszcza olej w innym obiegu, stad takie odglosy

aa zacina sie w taki sposob ze przy max skrecie pompa mi staje w miejscu a pasek sie slizga i to chyba nie jest dobrze ?? bo w 124 ojca slychac tylko takie syczenie delikatne

aha i jak sie cytuje bo tera zrobilem prowizorke :)

_________________
dlaczego Mercedes?? - bo lubie kobiety z klasą

jarzyna@op.pl

mb 116 280 SE z już bez LPG :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 10:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
2. silnik 2,8 jak jest zimny pali od kopa jak sie nagrzeje to trzeba krecicccccc dlaczego ??jak naprawic wyregulowac ??

Albo czeka Cię remoncik, bo takie objawy występują gdy np.: pierścienie są do wymiany. Gdy jest zimny wszystko jest o.k., a na ciepłym wszystko się rozszerza i nie ma już takiego sprężania.
Albo jeżeli wiesz, że twój silnik jest w porządku tzn. nie bierze oleju, nie dymi spod korka itd. to jest jeszcze inna mozliwość, otóż gdy silnik pracuje na gazie paliwo cofa się ( nie wiem czy w 116 jest zawór który to uniemożliwia ), Gdy ponownie go zapalasz podejrzewam, że na benzynie to silnik musi zaciągnąć paliwo, a pompa jest daleko.
Zrób więc taki manewr, przed wyłączeniem przełącz go na benzynę i sprawdź czy pomoże.

Oto są moje rozważania

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl