MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 1:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 03, 2003 12:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Hej,
Czy stosujecie jakieś środki (np. smar miedziany) na gwinty świec zapłonowych po to aby można było je potem bez problemu odkręcić?
Wczoraj odkrecałem świece po miesiącu od przykręcenia i miałem wielki problem choć dokręcane były niezbyt mocno. Nie wiem co by było np. po roku :o

_________________
ex/8 74'


Na górę
Post: pt paź 03, 2003 7:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
damian pisze:
Hej,
Czy stosujecie jakieś środki (np. smar miedziany) na gwinty świec zapłonowych po to aby można było je potem bez problemu odkręcić?
Wczoraj odkrecałem świece po miesiącu od przykręcenia i miałem wielki problem choć dokręcane były niezbyt mocno. Nie wiem co by było np. po roku :o


Cześć!
Pojęcia nie ma czy coś takiego istnieje. Ja jeśli wykręcam świece, żeby np. sprawdzić czy są OK, to dokładnie czyszczę gwint drucianą szczotką i wycieram też gniazdo świecy, żeby wybrać cały syf jaki się tam gromadzi. W M110 to upierdliwe zajęcie, czasem w tym celu stosuje odkurzacz po prostu [zlosnik] . Jak silnik jest ciepły to dokręcam świece bardzo delikatnie. Problemów z wykręcaniem nigdy nie miałem. Problemy czasem występują w silnikach, gdzie świece są uszczelniane na stożek. Tam lubi się to zapiekać, ale to chyba standart [pytanie] .
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 7:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
W mojej głowicy wszystko jest jeszcze świerzutkie i czyściutkie (dopiero po remoncie) a świece są nowe.
O specyfiku o nazwie "smar miedziany" słyszałem już kiedyś a ostatnio znalazłem go na półce w pracy. Jest na nim napisane że stosuje się go do świec, zacisków hamulcowych, śrub przy kolektorze wydechowym itp. czyli tam gdzie może być bardzo gorąco. Czy ktoś z Was stosował coś takiego???

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 7:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
damian pisze:
W mojej głowicy wszystko jest jeszcze świerzutkie i czyściutkie (dopiero po remoncie) a świece są nowe.


Zrobiłeś remont? Gratulacje [ok] .

damian pisze:
O specyfiku o nazwie "smar miedziany" słyszałem już kiedyś a ostatnio znalazłem go na półce w pracy. Jest na nim napisane że stosuje się go do świec, zacisków hamulcowych, śrub przy kolektorze wydechowym itp. czyli tam gdzie może być bardzo gorąco. Czy ktoś z Was stosował coś takiego???


Zgadza się, do zacisków takowy istnieje. Możliwe, że do świec też się przyda, byleby nie szkodził [zlosnik] [oczko] .

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 11:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Osobiście spotkałem się z takowym smarem. Ma on kolor miedziany, nazywa się bodajże Molycote (ale nie pamiętam czy dokładnie tak), jest z zawartością molibdenu i czegoś tam jeszcze, wytrzymuje powyżej 600 st.C. Smar jest po prostu zajeb...y. Powszechnie stosowany jest na statkach, sam go osobiście używałem i gwarantuje, że po nim wszystko się da odkręcić- nawet jeśli pracowało w wysokich temp. Niestety ma też wady- jest podobno strasznie drogi- chief płakał, jak musiał zamawiać [zlosnik] , a drugie to,że nie spotkałem go na lądzie.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2003 11:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Ten co jest u mnie to firma Ravenol, zakres stosowania od -30 do +800 :o
Kolor i konsystencja podobna do smaru grafitowego ale z miedzianym połyskiem ;)
Chyba się skuszę, całe 15 zł.... [zlosnik]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł: smar
Post: ndz paź 05, 2003 4:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
Stosuję ten smar w serwisie do gwintów świec, wtrysków, świec żarowychl. Szczególnie zdaje egzamin przy "pływających"tarczach hamulcowych, i bębnach, bo się nie zapiekają i można łatwo zdjąć bęben lub tarczę a i koło nie zapieka się na piastach.
pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl