| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| jak dziala grzałka https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38240 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | karolmar [ wt sty 06, 2009 5:04 pm ] |
| Tytuł: | jak dziala grzałka |
Witam mam w swojej 300d grzalke w bloku silnika. jak sie tego uzywa? (tzn np podlaczyc na 30min czy cala noc?) nigdy jeszcze tego nie uzywalem a przy takich mrozach sie przyda jak juz jest. |
|
| Autor: | Grakoz [ wt sty 06, 2009 7:14 pm ] |
| Tytuł: | |
hej jeśli masz tą grzałkę sprawną to po prostu podłączasz ją do sieci (230V) na powiedzmy 15-30 min. po tym czasie silnik powinien ładnie odpalić o ile masz sprawny akumulator itp. miałem kiedyś coś takiego w drugiej w123. super sprawa, ja dla własnej wygody miałem podłączone to przez włącznik czasowy, ustawiałem 30 min przed wyjściem do pracy i nie miałem kłopotu. po ostatnich mrozach razem z ojcem zamierzamy kupić taką grzałkę do aktualnej w123, jak w tym roku się już nie przyda to w przyszłości napewno. pozdrawiam |
|
| Autor: | Qudlaty [ wt gru 29, 2009 8:30 pm ] |
| Tytuł: | |
Jak sprawdzić czy taka grzałka działa?? Czy to sie włącza jakimś przyciskiem?, mam taki nad pokrętłami od grzania poprawej stronie (po lewej jest do ustawiania świateł) z symbolem podobnym jak na kontrolce od świec żarowych i nie wiem do czego służy Czy ktoś wie jaki tam płynie prąd? mogłbym podłaczyć miernik ale boje sie że mogę spalić zakres mam do 10A |
|
| Autor: | hecto [ wt gru 29, 2009 8:44 pm ] |
| Tytuł: | |
grzałka to toporne urzadzenie przypominające komunistyczne grzałki do gotowania wody w szklance -zadnych włacznikow tylko kabel na 220V przycisk z symbolem swiec-moze być reczne dogrzewanie świec-wymuszone-chociaż ja miałem też taki symbol niewiedzieć czemu na przycisku szyberdachu |
|
| Autor: | Gajowy [ wt gru 29, 2009 9:28 pm ] |
| Tytuł: | Re: jak dziala grzałka |
karolmar pisze: Witam mam w swojej 300d grzalke w bloku silnika. jak sie tego uzywa? (tzn np podlaczyc na 30min czy cala noc?) nigdy jeszcze tego nie uzywalem a przy takich mrozach sie przyda jak juz jest.
Grzałka taka ,to spirala w rurce,jak stare grałki do gotowania wody,miał taka w W114 ojciec mojego przyjaciela tak zwany pakiet skandynawski po włączeniu bezpośredni do 230V po jakimś czasie powinień chyba wskaźnik temperatury wody ruszyć. możesz sprawdzić też przejście w grzałce miernikiem z dzwonkiem. |
|
| Autor: | REKIN-M5 [ śr gru 30, 2009 4:40 pm ] |
| Tytuł: | |
Dokładnie jak napisał Gajowy grzałki te głównie szły w silnikach diesla ale i słyszałem też że również w benzyniakach montowano na Skandynawię .miałem nawet taka w busie mercedesie 207 z silnikiem od 115 2,4D pamiętam przy -35 samochód odpalał jak złoto.Właśnie przy zastosowaniu takiej grzałki wystarczyło podłączyć wtyczkę do gniazdka na jakieś 20-30 min obserwować tylko wskaźnik temperatury wody gdy ten podskoczył na 40 stopni ;silnik po 1 grzaniu świec odpalał jak w lecie.Co ciekawe urządzenie było oryginalne wkręcone pod kolektorem wydechowym.jedyny warunek to mieć blisko gdzieś prąd,i odpalamy silniczek bez zbędnych obciążeń,czy katowania rozrusznika i baterii. Widziałem taką grzałkę na Allegro tylko że nie była wkręcana w blok a montowana na przewód wodny łączący chłodnice z silnikiem. Lecz sam osobiście poluję na taka właśnie wkręcaną w blok bo to zajefajne urzadzonko
|
|
| Autor: | Xytras [ śr gru 30, 2009 4:48 pm ] |
| Tytuł: | |
Brzmi przynajmniej jak jakiś super rarytas |
|
| Autor: | Waciak [ śr gru 30, 2009 4:49 pm ] |
| Tytuł: | |
Od razu mówię, że montaż tej grzałki to tragedia. Klucz ampulowy 19. Dostęp jest tak paskudny, że najlepiej zdjąć kolektory Wtedy można na klucz założyć jakąś przedłużkę. Ciężko też dostać miedzianą podkładkę, której to producent nie był łaskaw dołożyć do kompletu. |
|
| Autor: | REKIN-M5 [ śr gru 30, 2009 5:05 pm ] |
| Tytuł: | |
Montaż faktycznie nie jest łatwy troszku trzeba się napocić. Ale wydaje mi się że na pewno jest to opłacalna inwestycja choć czasochłonna i musi być zrobione to jak należy,żeby nie było żadnych wycieków,bo można uszkodzić poważnie silnik,Ja osobiście nie montowałem ,bo już była zamontowana ,ale wykręcałem ją,wiec pamiętam nie było lekko. |
|
| Autor: | Gajowy [ śr gru 30, 2009 6:08 pm ] |
| Tytuł: | |
E tam odpalanie ,najważniejsze że jak się ogrzewanie włączy to natychmiast grzeje i to jest BEZCENNE |
|
| Autor: | holyfido [ ndz sty 17, 2010 8:50 pm ] |
| Tytuł: | |
Od razu mówię, że montaż tej grzałki to tragedia. Nie pamiętam, żebym w 200D miał jakieś problemy z instalacją. Lecz sam osobiście poluję na taka właśnie wkręcaną w blok bo to zajefajne urzadzonko E tam. Jak silnik zdrowy, to i przy -35 zapali. Jak silnik padaka, to grzałka nie pomoże. JA, mimo, że mam wkręconą od początku (przy remoncie wkręciłem) praktycznie nie korzystam z tego rozwiązania. Jak mi padły świece i ledwo zipał rozrusznik, to i grzanie świecami nie pomogło. Moim zdaniem jest to zbędne urządzenie. |
|
| Autor: | Waciak [ wt sty 19, 2010 7:57 pm ] |
| Tytuł: | |
A ja się idę pochlastać Właśnie siedzę w pracy i testuję urządzenie... Po 2h grzania i wydaniu 150pln na grzałkę, 180pln za montaż.......nic. Albo grzałka jest spalona, albo rozwalili ją przy montażu Jeszcze sprawdzę omomierzem jak wrócę do domu. Ja pie@%#@*&ę
|
|
| Autor: | ROBHEN [ wt sty 19, 2010 9:28 pm ] |
| Tytuł: | |
Teraz "to już po ptokach" jak żwykł mawiać pilot opylający las. Ale trzeba było przed montażem włożyć ją do naczynia z wodą i załączyć. Było by wiadomo "co i jak". |
|
| Autor: | Ziutek_143 [ wt sty 26, 2010 12:10 am ] |
| Tytuł: | |
Proponuję zostawić ją na dłuższy czas. Przy takich mrozach grzanie przez 30min-1h w moim przypadku niewiele dało. Z niedzieli na poniedziałek grzałkę włączyłem o 1:30, a odłączyłem o 7:10. Płyn podgrzany był do ok. 40 stopni i samochód odpalił od pierwszego obrotu. |
|
| Autor: | Frytejro [ wt sty 26, 2010 7:25 am ] |
| Tytuł: | |
6 godzin 500W - to jakby zelazko chodzilo przez 1,5 godziny - 3kW |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|