MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Korekcja prędkościomierza
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3806
Strona 1 z 1

Autor:  remi [ pn wrz 29, 2003 1:01 pm ]
Tytuł:  Korekcja prędkościomierza

ahoj
zauważyłem że mój prędkościomierz pokazuje około 10km więcej niż to co wyświetlają radary nad jezdniami (nie chodzi mi o radary policyjne bo te zaaaaaaaaawsze pokazują za dużo [zlosnik] ).
Mam więc pytanko: czy przestawiając wskazówkę prędkościomierza na ośce można dokonać korekcji wskazań prędkości ( na ośce jest włosowa spiralka/sprężynka czyli jak na starcie będzie bardziej naciągnięta to powinna stawiać większy opór przy większym wychyleniu wskazówki)
czy ja to dobrze wykombinowałem???
Czy ktoś z was robił takową korekcję i jak się na to zapatrujecie
właśnie padł mi licznik kilometrów i chciałbym go rozebrać i spróbować usprawnić więc przy okazji przestawiłbym wskazówkę
pozdrawiam

Autor:  damian [ pn wrz 29, 2003 4:37 pm ]
Tytuł: 

A może jest to tylko kwestia rozmiaru opon?

Autor:  wooks [ pn wrz 29, 2003 9:22 pm ]
Tytuł: 

no właśnie jakie masz oponki w swoim "demonie prędkości" ;) ?

Autor:  laudan [ pn wrz 29, 2003 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: Korekcja prędkościomierza

remi pisze:
ahoj
zauważyłem że mój prędkościomierz pokazuje około 10km więcej niż to co wyświetlają radary nad jezdniami (nie chodzi mi o radary policyjne bo te zaaaaaaaaawsze pokazują za dużo [zlosnik] ).


To nie problem Twojego predkosciomierza, a wogole wszystkich europejskich autek, oprocz cienzarowek i autobusow. Moj tez pokazuje srednio okolo 10 km/h wiecej od radarow, nie zaleznie czy jade 40, czy 100 (opony i przelozenia takie jak podaje producent). Stad tez nasze demony mkna z predkoscia wieksza niz podaje producent. Jesli chcesz wyregulowac licznik, to sa specjalistyczne warszaty (zapytaj sie w zakladach legalizujacych tachometry). Raczej nie rob przesuwaj wskazowki, bo efekt moze byc inny od zamierzonego.

Autor:  wooks [ pn wrz 29, 2003 10:36 pm ]
Tytuł: 

co racja to racja, większość prędkościomierzy jest już tak zrobiona że pokazują więcej niż się w rzeczywistości poruszasz, może ma to jakis związek z bezpieczeństwem

Autor:  klucha116 [ wt wrz 30, 2003 8:26 am ]
Tytuł: 

Rozbieralem licznik dwa razy tak, ze kazdy trybik byl oddzielnie i sie udalo!!
Moim zdaniem, jezeli predkosciomierz zawsze przeklamuje o 10km/h, mozna smialo przestawic wskazowke!!
Przestaw wskazowke przez bolczyk ograniczający, zaznacz miejsce w ktorym zatrzymuje sie wskazowka (licznik powinien lezec cyferblatem do góry), zdejmij ostroznie wskazowke, nastepnie zaloz ją przesunieta o wartosc o jaką przeklamywala i po klopocie!!

Autor:  remi [ wt wrz 30, 2003 9:43 am ]
Tytuł: 

Witam
oponki tylne mam raczej poprawne - 175/70 14cali
przy naprawie licznika kilometrów i tak muszę zdjąc wskazówkę i odkręcic cyferblat więc pomyślałem że można by dokonać lekkiej korekcji
podziele się uwagami po złożeniu i przetestowaniu
albo podkręcę wskazówkę w drugą stronę i będę miał najszybszą dwusetkę w całym byłym układzie warszawskim [smiech]
pozdro

Autor:  Tian [ wt wrz 30, 2003 10:20 am ]
Tytuł: 

Oponki masz raczej za małe, według mnie powinieneś mieć 175/R 14 co daje około 658 mm średnicy, a w tej chwili masz 595 mm średnicy. Obwód równa się 2 pi R itd....Proszę o korektę jeżeli pomyliłem się w obliczeniach.

Autor:  Bukol [ wt wrz 30, 2003 10:41 am ]
Tytuł: 

wooks pisze:
co racja to racja, większość prędkościomierzy jest już tak zrobiona że pokazują więcej niż się w rzeczywistości poruszasz, może ma to jakis związek z bezpieczeństwem


Ja słyszałem inną teorię: liczniki kilometrów i prędkościomierze są na ogół przeskalowane w górę po to, aby skrócić okresy międzyprzeglądowe w ASO (wg szanującego się pisma moto w Niemczech które przeprowadziło testy liczników w wielu autach różnych marek) - może kiedyś w MB robili podobnie? Mój SEK też zawyża o 8 - 10km/h (nie 8-10%!!!).

Tian pisze:
Oponki masz raczej za małe, według mnie powinieneś mieć 175/R 14 co daje około 658 mm średnicy, a w tej chwili masz 595 mm średnicy. Obwód równa się 2 pi R itd....Proszę o korektę jeżeli pomyliłem się w obliczeniach.

175 x 70% = 122,5 (profil w mm)
122,5 x 2 = 245 mm (suma profili)
14" x 2,5 = 350 mm (wysokość felgi w mm)
350 + 245 = 595 mm (średnica koła)
Tian - masz rację [zlosnikz]

Autor:  lysy2 [ wt wrz 30, 2003 11:00 am ]
Tytuł: 

tak gwoli scislosci, to wcale nie musisz sciagac cyferblatu ani wskazowki z licznika, aby go naprawic.
ja zrobilem to bez tego i takze w 200D [zlosnik]

Autor:  klucha116 [ wt wrz 30, 2003 11:24 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
tak gwoli scislosci, to wcale nie musisz sciagac cyferblatu ani wskazowki z licznika, aby go naprawic.
ja zrobilem to bez tego i takze w 200D [zlosnik]

Hmm, dwa razy rozbieralem licznik u siebie i raz u georem'a, to zawsze zdejmowalem cyferblat!!
Ale slyszalem o ginekologu, który wymienił panewki w swojej 450 bez rozbierania silnika - przez rurę wydechową [zlosnik] [zlosnik] ;)

Autor:  Wrobel [ wt wrz 30, 2003 12:38 pm ]
Tytuł: 

A mi pokazuje 10-15 za mało!
U mnie fabrycznie Lorinser przystosował licznik do mniejszych opon 225/50/15, a teraz mam 225/60/15 i łobuz kłamie mi jak z nut! [jezyk2]
I ciągle mi sie wydaje, ze za duzo mi pali [hehe]

Autor:  laudan [ wt wrz 30, 2003 2:10 pm ]
Tytuł: 

Wrobel pisze:
I ciągle mi sie wydaje, ze za duzo mi pali [hehe]


Czyli sprytnie klamie [zlosnik]

Autor:  wooks [ wt wrz 30, 2003 8:27 pm ]
Tytuł: 

oto co pokazuje skrypt do przeliczania rozmiaru opon na MacKuzowej stronie

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1064946236_skrypt.jpg

piszesz, że licznik pokazuje za dużo o ok 15% i wszystko jasne 10% to norma fabryczna a te 5% nadrabiają za małe opony

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/