MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[w123] Przeniesienie napędu - jest problem...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37230
Strona 1 z 1

Autor:  Kamael [ pt lis 14, 2008 9:13 pm ]
Tytuł:  [w123] Przeniesienie napędu - jest problem...

Witam.

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mercedesa w123 300D. Silnik od kapitalnego profesjonalnego remontu przejechał 70tyś km. Pracuje, pali, spala na odpowiednim poziomie. Widać, że niczego mu nie brakuje. Skrzynia biegów jak to w Mercedesie bez zarzutów. Na dyferencjale wybite nr 3.46, czyli oryginał.

Problem polega na tym, że auto nie rozpędza się na prostej do większej prędkości, niż 120km/h :o .

Patrząc na to nagranie (mam nadzieję, że autor nie ma nic przeciwko):

http://www.wrzuta.pl/film/jbKrSLMjdH/me ... d_0-100kmh

Okazuje się, w mojej 300D przy zupełnie innych prędkościach zmienia się biegi. Nie ma mowy by na 3 rozpędzić się do 100km/h. Maksymalnie dochodzi do 80km/h. Dodam również, że rozpędzanie się od 50 km/h na 4 biegu również nie sprawia mu problemu. :o

Co może być nie tak??

Dyferencjał wyje gdy przenosi moment na koła... ale nawet na "luzie" się nie ucisza...

Jedyne co mi do głowy przychodzi to to że flaki dyfra są od 200D :-?
Czy to jest możliwe? Można zrobić taką przekładkę? Jakie mogą być inne przyczyny tego, że auto zachowuje się jakby miało za krótkie przełożenia?

Autor:  Maniek [ pt lis 14, 2008 10:25 pm ]
Tytuł: 

Cześć!
Jest bardzo prawdopodobne że bebechy dyfra są o innym przełożeniu niż wybite na obudowie 3,46. Nie pamietam jak i gdzie ale są z tego co pamiętam oznaczenia wewnątrz dyfra na kołach zębatych i tam już żadnego oszustwa nie spotkasz. POszukaj na forum bo było o tym pisane względnie poczekaj aż ktoś coś napisze.
Ale szukając rozwiązania problemu z drógiej strony ..,.czy masz szybkościomierz od 300D? A jak z kołami i oponami, masz normalne czy jakieś "wyjechane" ?
pozdrawiam

Autor:  Przemcio [ pt lis 14, 2008 10:27 pm ]
Tytuł: 

Przyczyna może być zabrudzony filtr paliwa i wstępny filterek paliwa,obydwa wymień na nowe i zobacz różnice

Autor:  Kamael [ pt lis 14, 2008 10:55 pm ]
Tytuł: 

Aaaaa właśnie! Zapomniałem... Licznik jest wyskalowany do 160km/h :-?

Do ilu powinien być wyskalowany dla 300D? 180 czy 200?
Myślałem, że to jak jest wyskalowany licznik nie odbija się na prędkości jaką pokazuje... Poprostu zdawało mi się, że są tak skonstruowane, by jadąc 50km/h zarówno ten 200 jak i ten 180 pokazywały 50km/h... Jest inaczej?

Opony mają odpowiedni rozmiar.

Wstępny filtr paliwa (ten na przewodzie przed pompką) jest nowy, niewiem jak ten główny. Jednak silnik nie zachowuje się jakby miał zbyt mało paliwa. Wchodzi na bardzo wysokie obroty.

Autor:  Przemcio [ pt lis 14, 2008 11:03 pm ]
Tytuł: 

Licznik powinien być wyskalowany do 180 dla 300D,u mnie były podobne objawy,wchodził na wysokie obroty a w czasie jazdy,nie miał siły rozpędzić się

Autor:  mojojojo13 [ pt lis 14, 2008 11:38 pm ]
Tytuł: 

może lewe powietrze? ale skoro pisze ze moc ma prawidłową

Autor:  bary123ce [ sob lis 15, 2008 12:12 am ]
Tytuł: 

Czy Twoja skrzynia to automat, czy manual? Zmień filtr główny paliwa, wymień filtr powietrza.

Autor:  Kamael [ sob lis 15, 2008 8:31 am ]
Tytuł: 

Dzisiaj zakładam licznik wyskalowany do 180. Zobaczę co to zmieni.
Jeśli nie będzie efektów, to ajmę się filtrem paliwa. Filtr powietrza jest nowy.
Skrzynia manual.

Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.

Autor:  bary123ce [ sob lis 15, 2008 9:15 am ]
Tytuł: 

Skoro nie wiesz w jakim stanie jest filtr główny paliwa, to sugeruję tak czy inaczej wydać 18zł i go wymienić [oczko]

Autor:  Kamael [ sob lis 15, 2008 12:48 pm ]
Tytuł: 

Wymiana licznika nic nie zmieniła... Pozostaje mieć nadzieję, że filtr jest brudny :-?

Autor:  marcinMB123200D [ sob lis 15, 2008 8:29 pm ]
Tytuł: 

Warto zobaczyć czy z cięgno pedału gazu jest OK.

Miałem podobne objawy samochód MB 116 "300D" zamulony . Jeździłem po mechanikach , kiwali głowami i nic z tego nie było .

Sam ustawiłem cięgło do gazu, przeciąłem i pospawałem pod innym kątem, i samochód zaczął jeździć jak "rakieta" .
Bez problemów osiąga 160 km/h , niestety po takiej jeździe wizyta na stacji benzynowej nie należy od przyjemnych . Ale coś za coś.

Jak potrzeba to mogę wrzucić fotki.
pozdro.

Autor:  darus [ ndz lis 16, 2008 3:39 pm ]
Tytuł: 

Teoretycznie mimo wybitego przełożenia, dyfer moze być jak w 200. Tak jak kolega wczesniej wspomniał, zobaczy, czy po wciśnieciu gazu dżwignia na pompie dotyka zderzaka, bo może cos własnie z cięgnami jest nie tak.

Autor:  Kamael [ ndz lis 16, 2008 8:03 pm ]
Tytuł: 

Dźwignia na pompie dotyka tego ogranicznika :-?

Może jest on za mocno wykręcony? Postaram się wrzucić fotkę w jakim
on położeniu się znajduje.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/