MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jakie zużycie LPG ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3712
Strona 1 z 2

Autor:  Miron [ pt wrz 19, 2003 12:16 am ]
Tytuł:  Jakie zużycie LPG ?

Mam pytanie , ile powinien zużyć gazu MB123 z silnikiem 2300 ? mi spala około 20l na 100km po mieście a jeżdze naprawde spokojnie .

Autor:  Pszczola [ pt wrz 19, 2003 12:25 am ]
Tytuł:  Re: Jakie zużycie LPG ?

Miro pisze:
Mam pytanie , ile powinien zużyć gazu MB123 z silnikiem 2300 ? mi spala około 20l na 100km po mieście a jeżdze naprawde spokojnie .


to duzo za duzo. mi spalal taki model ok 15l po miesice

Autor:  wooks [ pt wrz 19, 2003 1:04 am ]
Tytuł: 

ojojojoj to stanowczo za dużo, moj palił po mieście max 15 litrów lpg i 13 PB95, a nóżkę mam ciężką [zlosnik] [oczko] , proponuję wyregulować instalację, bo przy spokojnej jeździe o jakiej wspominasz powinien ci palić ok 12 litrów

Autor:  Miron [ pt wrz 19, 2003 8:29 am ]
Tytuł: 

Dziękuje za uwagi , bede walczył , dodam tylko ze regulowałem autko u mechanika na spalanie i wykazało że jest ok , może podpowiecie mi na co jeszcze zwrócić uwage ? z góry dziękuje .

Autor:  Sobiecha [ pt wrz 19, 2003 9:55 am ]
Tytuł: 

A filtr gazu zmieniales kiedys?
Znajomy zmienil (namowielm go) w mazdzie po ok 50 tys. km :) (wygladal jak kadlub tytanica, taki oblepiony opilkami i syfem) to zuzycie mu spadlo z 13.5 do 8 l/100km. Silnik 1.6.
A druga sprawa to filtr powietrza...

Autor:  wooks [ pt wrz 19, 2003 1:13 pm ]
Tytuł: 

Sobiecha pisze:
A filtr gazu zmieniales kiedys?
Znajomy zmienil (namowielm go) w mazdzie po ok 50 tys. km :) (wygladal jak kadlub tytanica, taki oblepiony opilkami i syfem) to zuzycie mu spadlo z 13.5 do 8 l/100km. Silnik 1.6.
A druga sprawa to filtr powietrza...




tak jest filtr powietrza i gazu jest piekielnie ważny, proponuję zajrzeć i tam

Autor:  Miron [ pt wrz 19, 2003 3:38 pm ]
Tytuł: 

Na pewno to wszystko posprawdzam , filt powietrza jest OK ale nie zaglądałem jeszcze do filtru gazu , wcześniej jeżdziłem Polonezem na benzynie więc gaz dla mnie to nowość , bardzo dziękuję za pomoc.

Autor:  Sobiecha [ pt wrz 19, 2003 5:59 pm ]
Tytuł: 

Miro pisze:
Na pewno to wszystko posprawdzam , filt powietrza jest OK ale nie zaglądałem jeszcze do filtru gazu , wcześniej jeżdziłem Polonezem na benzynie więc gaz dla mnie to nowość , bardzo dziękuję za pomoc.


Filtr powinien byc pod zaworem elektromagnetycznym od gazu.
A i spusc sobie mazut z reduktora, na jego samym dole powinna byc srubka...

Autor:  Miron [ ndz wrz 21, 2003 12:57 am ]
Tytuł: 

Wymieniłem filterek gazu , jest lepiej , bo ładniej się zbiera a filtr był faktycznie brudny , podpowiedzcie do jakiego momentu mogę zmniejszyc mieszankę gazu , jak to wyrególować , jak ktoś regulował to poproszę o rady , z góry bardzo dziękuje .

Autor:  Miron [ ndz wrz 21, 2003 12:59 am ]
Tytuł: 

Sobiecha podpowiedz proszę która to śróbka żeby spuścić ten mazut??

Autor:  Sobiecha [ ndz wrz 21, 2003 1:17 am ]
Tytuł: 

Ciezko tak bez zdjecia. Powinna byc ta ktora jest najnizej. Moze byc tak troche ponacinana jaky miala sugerowac reczne odkrecenie, a czasem jest plastikowy korek. Napisz jakiej firmy masz reduktor i instalke.
Co do regulacji to na razie nie regoluj az sposcisz ten mazut i pojezdzisz troche po wymianie filtra.
Jak koniecznie chcesz regulowac to: na tyle zmniejsz dawke gazu az ci bedzie zdychal i wtedy troszke wyzej az ci beda obroty odpowiadac tzn. bedzie rowno chodzil i nie beda za niskie. Regulujesz to sruba na glownym wezu doprowadzajacym gaz do silnika. Aby troche podwyzszyc obroty (mowa nie o tej srubie na wezu) masz do dyspozycji jeszcze jedna srube regulacyjna na reduktorze (z mosiadzu), powinna sie obracac reka. Bodajze wykrecajac podbijasz obroty.
Ale najpierw pojezdzij na tym nowym :) filtrze i zobacz ile ci pali.
Jak skopiesz regulacje to nic sie nie stanie - pojedziesz do gazownikow i ci ustawia.
Ja robilem jeszcze tak ze zaznaczalem na srubie strzalke i najpierw wkrecalem do konca liczac obroty, cwiartki i polowki, zapisywalem to i bralem sie za kombinowanie.
Jak sie nie rabniesz w liczeniu to masz po kombinowaniu mozliwosc powrotu do starej regulacji.
Powodzenia.
Napisz co ci wyszlo z tego wszystkiego i ile pali po wymianie filtra i po regulacjach.

Autor:  Miron [ ndz wrz 21, 2003 10:06 am ]
Tytuł: 

Dziękuje za uwagi , zrobie tak jak piszesz , został mi tylko jeszcze ten mazut ale i tak jest naprawde spora poprawa po wymianie filtra. Jeżeli chodzi o instalacje to jest firmy "BRC AT90"

Autor:  Sobiecha [ ndz wrz 21, 2003 11:01 am ]
Tytuł: 

Mialem w Vw, bardzo dobre instalki. To musi byc mosiezna srubka taka wystajaca na ok.1,5-2,0 cm na samym dole reduktora, przy krawedzi i jest ona w poziomie (nie tak jak spust oleju w silniku).
Moze ci ciezko sie odkrecac . Wez jakies obcegi hydrauliczne (nie zaba) albo cos w tym stylu.

Autor:  Miron [ ndz wrz 21, 2003 8:51 pm ]
Tytuł: 

Rozmawiałem z kolegą od którego kupiłem MB , mówił mi że w zeszłym roku wymieniał całą zawartość reduktora na nową ale mazutu od tej pory nie spuszczał , zobacze jak to wygląda po roku .

Autor:  _me: how_ [ ndz wrz 21, 2003 9:28 pm ]
Tytuł: 

Miro pisze:
Rozmawiałem z kolegą od którego kupiłem MB , mówił mi że w zeszłym roku wymieniał całą zawartość reduktora na nową ale mazutu od tej pory nie spuszczał , zobacze jak to wygląda po roku .



Nie gniewajcie się Panowie Gazownicy, ale juz nie wytrzymałem. Po montowaniu ANTYWYBUCHU teraz SPUSZCZANIE MAZUTU........


O Jeeeezuuu...!!! :lol: :lol: :lol:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/