MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
nowe tloki nadwymiarowe do diesla https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3663 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 12:20 pm ] |
Tytuł: | nowe tloki nadwymiarowe do diesla |
Witam jak w temacie - remontuje OM617 i chcialbym zachowac oryginalne stare tuleje. Do tego potrzebowalbym tlokow nadwymiarowych, oczywiscie niemieckich. Czy obilo sie wam o uszy, ze gdzies za Odra cos takiego robia? W necie jakos nic nie moge znalezc :(( |
Autor: | kruszyn [ pt wrz 12, 2003 12:23 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm nie wiem ile w tym prawdy ale jak poszukiwalem nadwymiarow do siebie to dowiedzialem sie od jednego ( niby siedzacego w tych sprawach czlowieka ) ze tloki nadwymiarowe dla niemcow robia polacy ...... postaram sie zapytac swojego mechanika gdzie kupowal moje ( tez niemieckie) |
Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
bede zobowiazany. |
Autor: | laudan [ pt wrz 12, 2003 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: hmmm nie wiem ile w tym prawdy ale jak poszukiwalem nadwymiarow do siebie to dowiedzialem sie od jednego ( niby siedzacego w tych sprawach czlowieka ) ze tloki nadwymiarowe dla niemcow robia polacy ...... postaram sie zapytac swojego mechanika gdzie kupowal moje ( tez niemieckie)
Nadywmiarowe tloki to nie powinnien byc problem, bo w ten sposob normalnie robi sie remont silnika, a nie nowe tuleje i stare tloki ![]() W Gorzyczach odlewaja tloki, ktore ida do VW, ale pod producentow dostarczajacych pod MB to raczej nie. |
Autor: | szdowk [ pt wrz 12, 2003 7:44 pm ] |
Tytuł: | Re: nowe tloki nadwymiarowe do diesla |
Hello szable pisze: Witam
jak w temacie - remontuje OM617 i chcialbym zachowac oryginalne stare tuleje. Do tego potrzebowalbym tlokow nadwymiarowych, oczywiscie niemieckich. Czy obilo sie wam o uszy, ze gdzies za Odra cos takiego robia? W necie jakos nic nie moge znalezc ![]() Napewno zaden z wymiarow naprawczych nie bedzie pasowal?? |
Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 8:28 pm ] |
Tytuł: | Re: nowe tloki nadwymiarowe do diesla |
szdowk pisze: Napewno zaden z wymiarow naprawczych nie bedzie pasowal?? Nie mam pojecia - mnie chodzi o tloki o srednicy rzedu 91,5 (nominal 91) a nie spotkalem sie z ofertami sprzedazy tlokow nadwymiarowych. W kserowce z tej dwutomowej ksiazki o MB tez nie ma nic o nadwymiarach, sa tylko grupy, ale to co innego. |
Autor: | wiedzmin [ pt wrz 12, 2003 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
kolego szable co jak co ale zostawianie starych tulei to raczej kiepski pomysł ..... Mierzyleś je ?Nie sa one baryłkowate stozkowe ????? to raczej mija sie z celem wymiana tłoków, zrób tuleje i pierscionki nowe i masz po problemie- no chyba że tłoki sa uszkodzone wypalone itd. |
Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
tloki - zlom, sa przegrzane. A chce zostawic tuleje, oczywiscie szlif etc, a to dla tego chce zostawic, bo wydaje mi sie, ze tamte materialy byly po prostu lepsze niz dzis, a tuleje szybciej leca w mesiu niz tloki, zreszta tloki latwiej wymienic. |
Autor: | szdowk [ sob wrz 13, 2003 3:18 am ] |
Tytuł: | |
Hello wiedzmin pisze: kolego szable co jak co ale zostawianie starych tulei to raczej kiepski pomysł .....
Mierzyleś je ?Nie sa one baryłkowate stozkowe ????? to raczej mija sie z celem wymiana tłoków, zrób tuleje i pierscionki nowe i masz po problemie- no chyba że tłoki sa uszkodzone wypalone itd. Kolego wiedzminie, jezeli sie zrobi tuleje, to wymiana tlokow BEDZIE OBOWIAZKIEM!!!!!!! Wymiana pierscionkow, jezeli w ogolee ma sens, to tylko wtedy, gdy zarowno tloki, jak i tuleje sa calkowicie OK, a tylko pierscienie nosz slady zurzycia!!!!!!!!!!!! Ale zostawianie tlokow po szlifowaniu lub roztaczani tulei to poprostu jakies nieporozumienie. |
Autor: | szdowk [ sob wrz 13, 2003 3:26 am ] |
Tytuł: | |
Hello szable pisze: tloki - zlom, sa przegrzane.
A chce zostawic tuleje, oczywiscie szlif etc, a to dla tego chce zostawic, bo wydaje mi sie, ze tamte materialy byly po prostu lepsze niz dzis, a tuleje szybciej leca w mesiu niz tloki, zreszta tloki latwiej wymienic. Wymiana tlokow, po szlifowaniu tulei jest jak najbardziej prawidlowa procedura naprawcza. Pozatym tloki i tuleje leca mniej wiecej w tym samym czasie. inne spostrzezenia w tym temacie sa subiektywne ![]() Dodatkowo w OM617 nominal to 90,9 (jezeli jakis szpenio twierdzi inaczej, to jest to znak, ze nalezy go zmienic ![]() ![]() ![]() Co do wymiarow potrzebnych tlokow, to trzeba dokladnie zmierzyc na ile jest konieczne slifowanie gladzi - jaka maja geometrie (barylkowatosc itp) i co sie da z tym zrobic. Dopiero jak pogadasz z facetem co bedzie to szlifowal, to on Ci powie, jakich potrzeba tlokow. |
Autor: | szable [ sob wrz 13, 2003 9:28 am ] |
Tytuł: | |
o tych barylkowatosciych etc wiem , tylko nie chcialem tu robic wykladow w temacie szlifow, luzow, honowania, barylkowatosci, stozkowatosci etc - jako hobbysta siedze w silnikach juz z 15 lat, i ja tylko sie prosto zapytalem: gdzie kupic wieksze tloki? :((( Jak ktos wie to prosze o odpowiedz:) |
Autor: | szdowk [ sob wrz 13, 2003 10:44 am ] |
Tytuł: | |
Hello szable pisze: Jak ktos wie to prosze o odpowiedz:)
Gdybys ujawnil gdzie mieszkasz, na pewno bylo by prosciej ![]() |
Autor: | szable [ sob wrz 13, 2003 11:30 am ] |
Tytuł: | |
Ja zyje okrakiem pomiedzy Swinoujsciem, Szczecinem i zaglebiem Ruhry :)) Trudno mi sie zdecydowac gdzie tak na prawde mieszkam :) |
Autor: | szable [ śr wrz 17, 2003 9:18 am ] |
Tytuł: | |
JAKBY KTOS TEZ SZUKAL TLOKOW NADWYMIAROWYCH: "Szanowny Panie, oczywiście , że firma Mahle posiada te tłoki w programie, , bo od lat była i jest głównym, często jedynym dostawcą tłoków na oryginalne wyposażenie do mercedesa. Jeżeli chodzi o zapytywany przez Pana silnik: OM 617.912/913/919 - 5 cyl. / 3,0 l Diesel rocznik 79- 85 , nadwozie W 123: Tłoki idące do tego silnika to: Mahle-Nr. Opis tłoka/średnica 002 49 00 90,90 mm / standard 002 49 01 91,25 mm 002 49 02 91,50 mm 002 49 03 91,70 mm Nasza propozycja remontu silnika: Mahle -Nr. 001 WV 04 - tuleja cylindrowa standard + Mahle - Nr. 002 49 00 - tłoki standard Tłoki Mahle 002 49 00 oraz tuleje 001 WV 04 są obecnie dostepne na magazynie naszego dystrybutora, firmy Inter Cars tel. 0-22 7141958 / www.intercars.com.pl Życzymy udanego remontu silnika, bo tylko wysoka jakość części Mahle daje gwarancję zadowolenia z naprawy silnika Pozdrawiam Marek Koło Mahle GmbH, ElringKlinger AG - biuro przedstawicielskie w Polsce; przedstawiciel mgr Marek Koło, tel. +48 22 762 69 60, fax. +48 22 762 69 70, e-mail: mkolo@ipgate.pl ; www.mahle.com, www.elring.de" |
Autor: | 380se [ śr wrz 24, 2003 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie jeśli chodzi o tłoki to do MB to produkuje je firma kiedyś WSK PZL GORZYCE a obecnie FEDERAL MOGUL GORZYCE wiem bo kiedyś tam pracowałem jak miałem praktyki to robiłem tam tłoki z napisem "zdjełano w cccp" a jak kończyłem tam prace to robiłem tłoki z napisem "made in w. germany". Niemcy przywiezli całą linie technologczną od odlewu po kontrolę jakości. Wniosek jest taki - tak Wasze jak i moje auto może mieć wiecej polskich akcetów niż się tego spodziewacie. jeśli jesteś zainteresowany to zadzwoń do działu sprzedaży http://www.fmgorzyce.pl jeśli nie przesyłają pocztą to zadzwoń na mój nr 694 83 72 90 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |