MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W108 vs W111
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3617
Strona 1 z 2

Autor:  lysy2 [ pn wrz 08, 2003 11:31 am ]
Tytuł:  W108 vs W111

hej
czym sie rozni W108 od W111 w wersji sedan?
chodzi mi przede wszystkim o czesc wizualna...
W111 jako coupe jest chyba poprostu na bazie W108
a W111 sedan to co to?

Autor:  lysy2 [ wt wrz 09, 2003 8:44 am ]
Tytuł: 

no co nikt nie wie?
znawcy dajcie glos....
(przyznam sie, ze ja tez nie wiem-stad pytanie [zlosnik] )

Autor:  Bukol [ wt wrz 09, 2003 9:55 am ]
Tytuł: 

Różnice pomiędzy 111 a 108 są mniej więcej takie jak pomiędzy 115 a 123 [zlosnik] , no może troche przesadzam, ale to zupełnie inne wozy. Po pierwsze 111 to tzw "skrzydlak" a nazwa ta nie jest przypadkowa: auto ma skrzydła podobne do tych ze 110. 108 skrzydeł nie ma. Różnią się przednimi reflektorami, atrapą chłodnicy (111 ma wyższą, stąd Niemcy na 108 lub późniejsze 111 coupe mówią "Flachkuhler" co oznacza "Niskoatrapowiec"). Dość poważne różnice widać w chromowanych detalach: 108 ma ich nieco mniej i do tego bardziej proste. Poza tym inne silniki, inne wnętrze ... inne auta. Mimo że 111 formalnie nie była okreslana jako S klasa to należy ją traktować, jako poprzedniczkę 108, czyli pierwszej oficjalnej S klasy.

Autor:  lysy2 [ wt wrz 09, 2003 10:07 am ]
Tytuł: 

dzieki Bukol
ale skoro W111 C bylo bazowane na W108 to skad tyle roznic?
to jest napisane zdaje sie w tych artykulach zamieszczonych na HP "MB przeglad prasy"

Autor:  Ocet [ wt wrz 09, 2003 3:44 pm ]
Tytuł: 

Nieeeee, troche nie tak.
1. Pierwsza oficjalna Sklasa bylo 116.
2. Skrzydla w 110 i 111 sa takie same tylko maja inne chromy
3. Flachkueler to okreslenie na 108/109 z silnikami V8
4. 108 ma otyle wiecej chromow, ze ma listwe na okolo karoserii i szerszy wlotow powietrza pod szyba (chromowany).
5. Zawieszenie w 108/110/111 było takie samo, 108 tylko dostalo hydropneumatycna sprezyne centralna na tylny most zamiast zwyklej drucianej wskrzydlakach.

Autor:  Bukol [ wt wrz 09, 2003 3:58 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Nieeeee, troche nie tak.
1. Pierwsza oficjalna Sklasa bylo 116.
2. Skrzydla w 110 i 111 sa takie same tylko maja inne chromy
3. Flachkueler to okreslenie na 108/109 z silnikami V8
4. 108 ma otyle wiecej chromow, ze ma listwe na okolo karoserii i szerszy wlotow powietrza pod szyba (chromowany).
5. Zawieszenie w 108/110/111 było takie samo, 108 tylko dostalo hydropneumatycna sprezyne centralna na tylny most zamiast zwyklej drucianej wskrzydlakach.


Zaraz, zaraz:
ad1: W108/109 "Die alte S-klasse" , nawet oznaczenia "S", formalnie to była S-klasa
ad2: racja, inne chromy (w111 bardziej "barokowe")
ad3: "Flachkuehler" - tym mianem Niemcy okreslają także 111 coupe późniejszych serii w celu odróżnienia ich od 111 pierwszych (na podstawie ogłoszeń i artykułów z niemieckiej pracy oldtimerowskiej)
ad4 i 5: racja

Autor:  szdowk [ wt wrz 09, 2003 5:47 pm ]
Tytuł: 

Hello

Pszepraszam Panow, ale W111 tez wystepowalo w wersji "S". Powiem wiecej, wystepowalo tylko w wersji "S" ;-)))) - w odroznieniu od W110. To, ze nie uzywalo sie wtedy okeslenia s-klassa, nie jest powodem, ze jej nie bylo ;-)))

Co do coupe: IMHO wszystkie coupe z tego okresu, to byly W111 - w wersji coupe/cabrio nie mialy skrzydel, a takze mialy ladniejsze wskazniki - zblizone lub identyczne jak w 108/109. Malo tego, sporo przezyly sedan'a, bo produkowano je chyba az do 1972r.
Niektore zrodla utrzymuja, ze coupe/cabrio oznaczone jako "280SE" byly konstrukcyjnie oparte o 108/109, ale dopuki takiego nie zobadcze, to nie uwierze ;-)))))

Co do skrzydel w W111 i W110: Byly prawie takie same, czyli inne ;-)))) Ksztalt byl bardzo podobny, ale poniewaz w W111 na gorze byla listwa (w 110 nie), oraz byly inne lampy, wiec blachy od w111 zasadniczo nie pasuja do W110 i odwrotnie, chociaz jak wiemy "Polak potrafi" ;-))))

Szczegoly mozna doczytac na:
http://www.heckflosse.nl/HistoryHome.htm

Autor:  Ocet [ wt wrz 09, 2003 6:44 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
ad1: W108/109 "Die alte S-klasse" , nawet oznaczenia "S", formalnie to była S-klasa


To znaczy, ze formalnie SSKK to tez była S-klasa? [zlosnik]
Mercedes uzyl sformulowania S-Klasse po raz pierwszy przy prezentacji W116. Die alte S-Klasse, jest oznaczeniem, o czym rowniez pisza na klubowych stronach niemieckich (jesli to wyrocznia) zwyczajowym, a nie poprawnym. I dlatego jest przymiotnik przed rzeczownikiem. Moze nie az tak wiele znaczacy jak w przypadku zwiazkow frazeologicznych typu "kultura fizyczna" badz "demokracja ludowa", ale zawsze znaczy, ze sam rzeczownik nie okresla w pelni dokladnie.


Bukol pisze:
ad3: "Flachkuehler" - tym mianem Niemcy okreslają także 111 coupe późniejszych serii w celu odróżnienia ich od 111 pierwszych (na podstawie ogłoszeń i artykułów z niemieckiej pracy oldtimerowskiej)


V8

Szdowk pisze:
Pszepraszam Panow, ale W111 tez wystepowalo w wersji "S". Powiem wiecej, wystepowalo tylko w wersji "S" ))) - w odroznieniu od W110. To, ze nie uzywalo sie wtedy okeslenia s-klassa, nie jest powodem, ze jej nie bylo ))


Odnosnie S klasy, napisalem wyzej. Odnosnie tylko S, to
1.podstawowym i pierwszym byl model 220, bez S
2. Byly tez modele 220SE, gdzie jest nie tylko S [zlosnik]

Jesli chodzi o wskazniki to byly inne, jesli chodzi o skrzydla to byly takie jak w 110 tylko mialy otworki pod spinki. Inne byly pasy tylne.

Autor:  Bukol [ wt wrz 09, 2003 6:59 pm ]
Tytuł: 

Wystarczy trochę namieszać i już Ocet bierze się za pisanie [zlosnik] ;) . POszperałem trochę i niestety masz jak zwykle rację co do S klasy: formalnie W116. Co do Flachkuehler to oficjalnie nic nie ma :cry: . Skoro już piszesz: 111 przez cały okres produkcyjny ulegała zmianom i modyfikacjom - czy gdy w '65 roku wprowadzono 108 to 111 coupe było nadal robione na bazie 111 czy unowocześniono model pozostawiając jedynie oznaczenie?

Autor:  lysy2 [ wt wrz 09, 2003 7:20 pm ]
Tytuł: 

wow
od nadmiaru informacji (takze sprzecznych [zlosnik] ) juz mnie glowa boli ;)
czyli jak dobrze zrozumialem, to W111 Coupe rozni sie zasadniczo od W111 sedan (nie mam na mysli drzwi [zlosnik] )-tzn. samopoziomujace sie zawieszenie z tylu
coupe nie ma skrzydel jak W108? czy to sie zmienialo?a sedan ma skrzydla (z listwami [zlosnik] )
i wlasnie W111 coupe (bo glownie mi o nia chodzi) bylo na bazie W111 sedan, czy W108?

PS.
W110 w to nie mieszajmy

Autor:  Ocet [ śr wrz 10, 2003 12:02 pm ]
Tytuł: 

A co to znaczy "na bazie"? Czy to jakis Hlasko? [zlosnik]
Ok. Jak pisalem zawieszenia byly we wszystkich tych autach mocno zblizone. Oczywiscie wystepowaly roznice, ale nie wiem czy mozna powiedziec ze zawieszenie od 108 bylo bardziej inne od 111 niz zawieszenia 111 od siebie zaleznie od roku produkcji, czy zawieszennia od 108 zaleznie od wersji. Skrzydla jesli jeszcze o takich mozna mowic, to w 111 Cb/Cp byly wieksze niz w 108. Po rozpoczeciu produkcji 108 w 111 zniknely silniki 220 a pojawily sie 250 i 280. reszta w zasadzie nie bardzo. Kola przeszly na 14''

Autor:  lysy2 [ śr wrz 10, 2003 2:07 pm ]
Tytuł: 

thx.
ale co do skrzydel to juz nie wiem, bo znalazlem takie zdjecie(w koncu znalazlem od tylu):
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10631 ... 11-tyl.jpg
to jest 250'ka i skrzydla jakby male...
ale teraz juz mam dobre porownania, wiec sobie poradze (dlugo mi to zajelo)

Autor:  Bukol [ śr wrz 10, 2003 2:31 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
thx.
ale co do skrzydel to juz nie wiem, bo znalazlem takie zdjecie(w koncu znalazlem od tylu):
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10631 ... 11-tyl.jpg
to jest 250'ka i skrzydla jakby male...
ale teraz juz mam dobre porownania, wiec sobie poradze (dlugo mi to zajelo)


Piękny!
111 coupe zawsze miało inne (mniejsze) skrzydła niż 111 sedan.

Autor:  lysy2 [ śr wrz 10, 2003 2:34 pm ]
Tytuł: 

fajna stronka niemiecka
www.w111.net

Autor:  Candy78 [ śr wrz 10, 2003 8:36 pm ]
Tytuł: 

w razie jakis watpliwosci ja bym poradzil najlepszy jaki znalazlem w sieci przewodnik po MB

http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/

co prawda po niemiecku ale i tak bardzo pomocny

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/