MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: W108 vs W111
Post: pn wrz 08, 2003 11:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
czym sie rozni W108 od W111 w wersji sedan?
chodzi mi przede wszystkim o czesc wizualna...
W111 jako coupe jest chyba poprostu na bazie W108
a W111 sedan to co to?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 8:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
no co nikt nie wie?
znawcy dajcie glos....
(przyznam sie, ze ja tez nie wiem-stad pytanie [zlosnik] )

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 9:55 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Różnice pomiędzy 111 a 108 są mniej więcej takie jak pomiędzy 115 a 123 [zlosnik] , no może troche przesadzam, ale to zupełnie inne wozy. Po pierwsze 111 to tzw "skrzydlak" a nazwa ta nie jest przypadkowa: auto ma skrzydła podobne do tych ze 110. 108 skrzydeł nie ma. Różnią się przednimi reflektorami, atrapą chłodnicy (111 ma wyższą, stąd Niemcy na 108 lub późniejsze 111 coupe mówią "Flachkuhler" co oznacza "Niskoatrapowiec"). Dość poważne różnice widać w chromowanych detalach: 108 ma ich nieco mniej i do tego bardziej proste. Poza tym inne silniki, inne wnętrze ... inne auta. Mimo że 111 formalnie nie była okreslana jako S klasa to należy ją traktować, jako poprzedniczkę 108, czyli pierwszej oficjalnej S klasy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 10:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dzieki Bukol
ale skoro W111 C bylo bazowane na W108 to skad tyle roznic?
to jest napisane zdaje sie w tych artykulach zamieszczonych na HP "MB przeglad prasy"

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 3:44 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Nieeeee, troche nie tak.
1. Pierwsza oficjalna Sklasa bylo 116.
2. Skrzydla w 110 i 111 sa takie same tylko maja inne chromy
3. Flachkueler to okreslenie na 108/109 z silnikami V8
4. 108 ma otyle wiecej chromow, ze ma listwe na okolo karoserii i szerszy wlotow powietrza pod szyba (chromowany).
5. Zawieszenie w 108/110/111 było takie samo, 108 tylko dostalo hydropneumatycna sprezyne centralna na tylny most zamiast zwyklej drucianej wskrzydlakach.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 3:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Nieeeee, troche nie tak.
1. Pierwsza oficjalna Sklasa bylo 116.
2. Skrzydla w 110 i 111 sa takie same tylko maja inne chromy
3. Flachkueler to okreslenie na 108/109 z silnikami V8
4. 108 ma otyle wiecej chromow, ze ma listwe na okolo karoserii i szerszy wlotow powietrza pod szyba (chromowany).
5. Zawieszenie w 108/110/111 było takie samo, 108 tylko dostalo hydropneumatycna sprezyne centralna na tylny most zamiast zwyklej drucianej wskrzydlakach.


Zaraz, zaraz:
ad1: W108/109 "Die alte S-klasse" , nawet oznaczenia "S", formalnie to była S-klasa
ad2: racja, inne chromy (w111 bardziej "barokowe")
ad3: "Flachkuehler" - tym mianem Niemcy okreslają także 111 coupe późniejszych serii w celu odróżnienia ich od 111 pierwszych (na podstawie ogłoszeń i artykułów z niemieckiej pracy oldtimerowskiej)
ad4 i 5: racja

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 5:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Pszepraszam Panow, ale W111 tez wystepowalo w wersji "S". Powiem wiecej, wystepowalo tylko w wersji "S" ;-)))) - w odroznieniu od W110. To, ze nie uzywalo sie wtedy okeslenia s-klassa, nie jest powodem, ze jej nie bylo ;-)))

Co do coupe: IMHO wszystkie coupe z tego okresu, to byly W111 - w wersji coupe/cabrio nie mialy skrzydel, a takze mialy ladniejsze wskazniki - zblizone lub identyczne jak w 108/109. Malo tego, sporo przezyly sedan'a, bo produkowano je chyba az do 1972r.
Niektore zrodla utrzymuja, ze coupe/cabrio oznaczone jako "280SE" byly konstrukcyjnie oparte o 108/109, ale dopuki takiego nie zobadcze, to nie uwierze ;-)))))

Co do skrzydel w W111 i W110: Byly prawie takie same, czyli inne ;-)))) Ksztalt byl bardzo podobny, ale poniewaz w W111 na gorze byla listwa (w 110 nie), oraz byly inne lampy, wiec blachy od w111 zasadniczo nie pasuja do W110 i odwrotnie, chociaz jak wiemy "Polak potrafi" ;-))))

Szczegoly mozna doczytac na:
http://www.heckflosse.nl/HistoryHome.htm

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 6:44 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bukol pisze:
ad1: W108/109 "Die alte S-klasse" , nawet oznaczenia "S", formalnie to była S-klasa


To znaczy, ze formalnie SSKK to tez była S-klasa? [zlosnik]
Mercedes uzyl sformulowania S-Klasse po raz pierwszy przy prezentacji W116. Die alte S-Klasse, jest oznaczeniem, o czym rowniez pisza na klubowych stronach niemieckich (jesli to wyrocznia) zwyczajowym, a nie poprawnym. I dlatego jest przymiotnik przed rzeczownikiem. Moze nie az tak wiele znaczacy jak w przypadku zwiazkow frazeologicznych typu "kultura fizyczna" badz "demokracja ludowa", ale zawsze znaczy, ze sam rzeczownik nie okresla w pelni dokladnie.


Bukol pisze:
ad3: "Flachkuehler" - tym mianem Niemcy okreslają także 111 coupe późniejszych serii w celu odróżnienia ich od 111 pierwszych (na podstawie ogłoszeń i artykułów z niemieckiej pracy oldtimerowskiej)


V8

Szdowk pisze:
Pszepraszam Panow, ale W111 tez wystepowalo w wersji "S". Powiem wiecej, wystepowalo tylko w wersji "S" ))) - w odroznieniu od W110. To, ze nie uzywalo sie wtedy okeslenia s-klassa, nie jest powodem, ze jej nie bylo ))


Odnosnie S klasy, napisalem wyzej. Odnosnie tylko S, to
1.podstawowym i pierwszym byl model 220, bez S
2. Byly tez modele 220SE, gdzie jest nie tylko S [zlosnik]

Jesli chodzi o wskazniki to byly inne, jesli chodzi o skrzydla to byly takie jak w 110 tylko mialy otworki pod spinki. Inne byly pasy tylne.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 6:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wystarczy trochę namieszać i już Ocet bierze się za pisanie [zlosnik] ;) . POszperałem trochę i niestety masz jak zwykle rację co do S klasy: formalnie W116. Co do Flachkuehler to oficjalnie nic nie ma :cry: . Skoro już piszesz: 111 przez cały okres produkcyjny ulegała zmianom i modyfikacjom - czy gdy w '65 roku wprowadzono 108 to 111 coupe było nadal robione na bazie 111 czy unowocześniono model pozostawiając jedynie oznaczenie?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2003 7:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wow
od nadmiaru informacji (takze sprzecznych [zlosnik] ) juz mnie glowa boli ;)
czyli jak dobrze zrozumialem, to W111 Coupe rozni sie zasadniczo od W111 sedan (nie mam na mysli drzwi [zlosnik] )-tzn. samopoziomujace sie zawieszenie z tylu
coupe nie ma skrzydel jak W108? czy to sie zmienialo?a sedan ma skrzydla (z listwami [zlosnik] )
i wlasnie W111 coupe (bo glownie mi o nia chodzi) bylo na bazie W111 sedan, czy W108?

PS.
W110 w to nie mieszajmy

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2003 12:02 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A co to znaczy "na bazie"? Czy to jakis Hlasko? [zlosnik]
Ok. Jak pisalem zawieszenia byly we wszystkich tych autach mocno zblizone. Oczywiscie wystepowaly roznice, ale nie wiem czy mozna powiedziec ze zawieszenie od 108 bylo bardziej inne od 111 niz zawieszenia 111 od siebie zaleznie od roku produkcji, czy zawieszennia od 108 zaleznie od wersji. Skrzydla jesli jeszcze o takich mozna mowic, to w 111 Cb/Cp byly wieksze niz w 108. Po rozpoczeciu produkcji 108 w 111 zniknely silniki 220 a pojawily sie 250 i 280. reszta w zasadzie nie bardzo. Kola przeszly na 14''

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2003 2:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
thx.
ale co do skrzydel to juz nie wiem, bo znalazlem takie zdjecie(w koncu znalazlem od tylu):
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10631 ... 11-tyl.jpg
to jest 250'ka i skrzydla jakby male...
ale teraz juz mam dobre porownania, wiec sobie poradze (dlugo mi to zajelo)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2003 2:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
lysy2 pisze:
thx.
ale co do skrzydel to juz nie wiem, bo znalazlem takie zdjecie(w koncu znalazlem od tylu):
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10631 ... 11-tyl.jpg
to jest 250'ka i skrzydla jakby male...
ale teraz juz mam dobre porownania, wiec sobie poradze (dlugo mi to zajelo)


Piękny!
111 coupe zawsze miało inne (mniejsze) skrzydła niż 111 sedan.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2003 2:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
fajna stronka niemiecka
www.w111.net

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2003 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
w razie jakis watpliwosci ja bym poradzil najlepszy jaki znalazlem w sieci przewodnik po MB

http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/

co prawda po niemiecku ale i tak bardzo pomocny

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl