MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Problem z alternatorem? Z zegarami?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36116
Strona 1 z 1

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw wrz 18, 2008 8:59 pm ]
Tytuł:  Problem z alternatorem? Z zegarami?

Witam!

Problem wygląda nastepująco: kilka dni temu zaczęła mi się żarzyć kontrolka od ładowania akumulatora. Prosta sprawa (przynajmniej tak pomyślałem), padł regulator albo cały alternator - po zmierzeniu prądu ładowania było około 12.3 V na niskich i na wysokich obrotach. Jako, że w garażu mam drugi alternator (przejechane około 5 tys. km od wymiany łożysk i regulatora i generalnego przeglądu przez elektryka) więc w ramach sobotniego relaksu wymieniłem tenże alternator. Ładowanie jest na poziomie 13.8V, początkowo po wymianie kontrolka zgasła, więc spokojnie jechałem dalej, niestety w miarę nagrzewania się silnika kontrolka znów zaczęła żarżyć się, tym razem tylko na wysokich obrotach. Po chwili do żarzenia dołączyła kontrolka obok, czyli czujnik zużytych klocków (ta kontrolka, która zaświeca się przy odpalaniu samochodu). Ciekawe tym bardziej, że mam odłączone kable od klocków i zabezpieczone izolacją, więc odrzucam raczej możliwość zwarcia tego obwodu.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny? Mam pecha i drugi alternator też jest zepsuty? Szukać przebicia na kablach od alternatora lub na wtyczce? A może to zegary mają zwarcie? Nie mam pod ręką niestety drugich zegarów żeby to sprawdzić...

Autor:  bary123ce [ czw wrz 18, 2008 9:16 pm ]
Tytuł: 

Mike ta kontrolka od klocków bardzo często świeci przy awarii alternatora.

Autor:  THC [ czw wrz 18, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

Pociesze Cię , że mam to samo , po wymianie alternatora wróciło ładowanie i zgasła kontrolka.

Druga świeci mimo odłączonych czujników w klockach.
Mam wszystko tak jak być powinno, żadnej rzeźby , ale ta żółta czasem się nie zapali od razu, a czasem gaśnie przy wciśnietym pedale.

Na wertepach tez gaśnie , tak jakby czujnik od płynu w zbiorniczku.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw wrz 18, 2008 11:46 pm ]
Tytuł: 

Rozumiem, że sugerujecie dwa uwalone alternatory, tak ?

Autor:  Mike_THE_GR8 [ śr paź 01, 2008 12:43 pm ]
Tytuł: 

Być może obydwa alternatory nie były uszkodzone, choć na pewno jeden z nich tak. W każdym razie po wymianie łożyska, diód (tak się to odmienia? ;) ) oraz kostki (zarówno w alternatorze jak i tej po stronie instalacji) problemy zniknęły. To tak w ramach informacji dla szukających w późniejszym czasie.

Autor:  Ocet [ czw paź 02, 2008 12:13 am ]
Tytuł: 

Bywa, że w takim alternatorze co mało przejechał nie ma poprostu kontaktu miezy regulatorem a obudową i wtedy tys prondu ni mo. Przeczyścić przed założeniem alterka:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/