MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
300D Autoamt 78 rok KSIAŻKA NAPRAW - problem z automatem. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36111 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bobasspr [ czw wrz 18, 2008 7:21 pm ] |
Tytuł: | 300D Autoamt 78 rok KSIAŻKA NAPRAW - problem z automatem. |
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Potrzebuje ksiazke napraw do MB w123 78 rok 300Diesel automat. Bardzo prosze o podeslanie na email poniewaz mieszkam w Norwegii i nie moge w zaden sposob tutaj dostac takiej ksiazki. Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie ustawienia linek i ciegien "gazu" z mojej beczce, cos mam "poplatane" - blizej podszybia pracuje jedna linka ktora rusza czyms przy skrzyni - niestety nie wiem po co to bo obojetnie czy linka pracuje czy to skrzynia chodzi tak samo. Czy ktos z was wie co to za ustrojstwo?? Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich. |
Autor: | kondrix123 [ czw wrz 18, 2008 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, czyli jak pracuje, szarpie, przeciąga, wyciąga, ślizga się. U góry jest opcja szukaj sam to jej raczej nie naprawisz możesz trochę wyregulować, Może olej jest stary a może go nie ma a może jest za dużo. Generalnie linka steruje w którym momencie zmienia bieg możesz sobie zrobić że np 40km/h wbije ci 4 albo przy 120km/h zależy od twojej fantazji ![]() ![]() |
Autor: | bobasspr [ czw wrz 18, 2008 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
Problem dokladnie taki ze: auto ma niby 4 biegi ale wrzuca tylko 3, pomija "jedynke" , "jedynka" dziala tylko jak zblokuje "L" potem na d i wszyctkei 4 do gory zmienia. Co do skrzyni do podejrzewam ze slizgaja sie tarczki 3 i 4 biegu. Podczas zmiany biegu baaardzo dlugo "wysprzegla" jak juz bieg zmieni to mozna dac pedal w podloge i NIE SLIZGA, slizga tylko podczas zmiany biegu. Olej - no coz, skrzynia ma zrobione 550 000 km wiec jak wymilem olej to po ok 10 tys. zrobil sie juz ciemny, NIE SPALONY. Oleju na cieplym silniku i jest dokladnie polowa tzn. miedzy dwoma znaczkami, sprawa jest o tyle dziwna iz na zimnym silniku olej siega do PIERWSZEGO ZAGIECIA NA BAGNECIE - na zimnym silniku jest go poprsotu za duzo. Jak odciagne wiecejniz 2 setki to wtedy auta nei da sie eksploatowac bo nie wrzuca biegu ( czasem tylko wsteczny) Mam tez jakies ustrojstwo na deklu ze zaworwo i do tego ida takei 3 rurki i element od ciegna gazu. Potrzebuje ksiazke jak to wszystko posutawiac. Co do tych linek to sprawa jest taka ze ruszam z 2-go biegu jade do 40 wrzuca bieg 3, nastepnie jade do 45 i juz wrzuca 4 oczywsicie przy zmianie sie slizga. Z gory pieknie dzeikuje i pozdrawiam wszystkich. P.S. Da sie do tego silnika wlozyc turbo?? |
Autor: | kondrix123 [ czw wrz 18, 2008 10:11 pm ] |
Tytuł: | |
Zrób kilka fotek, nasz może wersje usa? podaj vin i rok produkcji olej co 10000km? To chyba nie masz co z kasą robić, olej w skrzyni zmienia się co 60000km No ale poziom to sprawdzasz chyba na pracującym silniku? P.S. Turbo da sie założyć tylko prócz bloku wszystko musisz wymienić ![]() |
Autor: | bobasspr [ pt wrz 19, 2008 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
Nie mam pojecia jaka wersja, W poniedzialek dodam fotki. Co do oleju do zle napisalem, olej zostal wymieniony okolo 10 000 temu. SPRAWDZALEM na goracym PRACUJACYM silniku na wszytkich przelozeniach (to nie jest moj pierwszy autoamt wiec troszke pojecia mam) Dziwne jest ze w poprzednim oleju bylo mniej na zimnym silniku a tu jest o 200% wiecej (na bagnecie) Auto NIE szarpie, jak sie DELIKATNIE trzyma gaz na prostej drodze to biegi zmienia prawidlowo, nie ma efektu slizgania, redukuje prawidlowo. Dzisiaj dalem "ognia" ruszylem "normalnie z dwojki" - 60km, trojka do 90km, i dopiero czworka. Czy to ma wogole kick-down?? Jakos u mnei nei dziala. I czy normalne ze nigdy nie wrzuca tego pierwszego biegu?? Co do wersji to podejrzewam ze raczej oryginalny nie jest, poprzedni wlasciciel byl milosnikiem "wiejskiego tjuningu" i byly wszedzie niebieskie lampki cuda niewidy, lampy z przodu wymienione, elektryka popierd...na na maxa (zapalam dlugie - zapalaja sie halogeny, zapalam halogeny - zapala sie lewy dlugi - masakra) dlatego tak bardzo potrzebuje ksiażke. Prosze o jak najwiecej uwag i podpowiedzi jak EWENTUALNIE ustawic ta skrzynie. Dzwonilem dzis do polskiego warsztatu co naprawia "autoamty" i facet powiedzeial ze jak podczas jazdy np pod gore z duzym obciazeniem (5 osob + bagaznik) po dodaniu ostro gazu NIC NIE BEDZEI SLIZGALO to trzeba szukac przyczyny w USTAIWENIU "czegos", bo tarczki lub sprzeglo sie slizgaja wlasnie w takich sytuacjach. Dziekuje za WSZYSTKIE uwagi i podpowiedzi. ![]() |
Autor: | holyfido [ sob wrz 20, 2008 10:51 am ] |
Tytuł: | |
Jedynki nie wrzuca, bo zapewne ma startować z dwójki fabrycznie, tutaj nie ma problemu ![]() Olej powinien być klarowny, nawet jeśli ma duży przebieg. Jeśli jest przyciemniony coś jest nie tak ze skrzynia, domyślam się, że filtr wymieniałeś? No i dziwna sprawa z tym poziomem, na zimnym powinno być go mniej niż na gorącym. Piszesz, że sprawdzałeś na wszystkich przełożeniach, ale prawidłowo olej sprawdza się na N lub P. Bardziej dokładne jest sprawdzanie na zimnym oleju, nie powinno go być poniżej dolnego znacznika na bagnecie. kickdowna może nie mieć ![]() |
Autor: | THC [ sob wrz 20, 2008 11:11 am ] |
Tytuł: | |
Powinna startować z II biegu, jedynki używa przy pedale w podłodze, albo przy L i wachlowaniu na S i D. Olej sprawdza się na rozgrzanej skrzyni po około 30km jazdy. Jak mozna sprawdzić poziom na wszystkich przełożeniach? Tylko na P lub N. Kick Down czasem nie zadziała kiedy prędkośc już nie pozwala na redukcję, lub kiedy ostro przyspieszamy na D i wciśniemy wtedy pedał do podłogi. Spróbuj ruszyć z pedałem w podłodze, powinno się wyczuć kiedy zapnie jedynkę.Przeciąganie między biegami czy wchodzenie silnika na wysokie obroty lub ślizganie się pod obciążeniem to tarczki. Różne dziwne zmiany redukcje itp. to wina połączeń na deklu od zaworów. Zobacz ten wątek : http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9356 |
Autor: | bobasspr [ sob wrz 20, 2008 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
Przy ruszaniu z "gazem w podlodze" oczywiscie na rozgrzanej skrzyni NIGDY nie wrzuca jedynki, obroty ida ostro do gory ale PREDKOSC ROWINIERZ - NIE SLIZGA NAPEWENO WTEDY, na dwojce rozpedza do okolo 50 na trojce do okolo 90 - 100 i dopiero wrzuca 4 bieg. (prosze o czywiscie uwzgeldnic ze licznik "beczki" oszukuje") Olej sprawdzam zawsze z zona, wrzuca po kolei L,S,D,N,R,P na kazdym polozeniu czekam chwile i wyciagam bagnet. Olej byl napewno wymieniony z filtrem ale przez to slizganie podejrzewam ze byc moze sie zanieczyscil NIE JEST SPALONY - posiadam Mitsubishi Lancer w automacie i tam remontowalem skrzynie po spalilem wszystko wiec wiem jak wyglada spalony olej. W MB jest poprostu zanieczyscony byc moze przez to ze sie slizga podczas zmiany biegow. Czy ma ktos schemat jak popodpinac te rurki oraz ciegna "gazu"?? chodzi mi glownie o ta linke ktora idzie z podszybia na dol do skrzyni - byla za luzna u mnie, |
Autor: | THC [ sob wrz 20, 2008 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
Tą linką regulujesz przy jakich obrotach skrzynia ma zmienić bieg na wyższy. naciągnij ją i się przejedź, potem ewentualna regulacja o jeden ,dwa obroty. |
Autor: | ziulek [ sob wrz 20, 2008 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Mam tez jakies ustrojstwo na deklu ze zaworwo i do tego ida takei 3 rurki i element od ciegna gazu.
Ja tez mialem ostatnio problem z biegami i to wlasnie przez ten zaworek na deklu. Element ciegna gazu popycha pletwe, ktora z kolei otwiera badz zamyka ten zaworek regulujac do ktorego z dwoch wezykow ma isc podcisnienie z pompy doprowadzane trzecim wezykiem. U mnie z biegiem lat wytarla sie ta pletwa i zaworek nie dzialal. W ASO zawolali sobie 100zl za ten maly element, wiec dokonalem jego regeneracji przyklejajac kawalek cienkiego plastiku do pletwy. Potem to ladnie obrobilem nozykiem do tapet i papierkiem sciernym i teraz wszystko chodzi jak trzeba. Moze i u Ciebie to tez wina tego zaworka. |
Autor: | bobasspr [ ndz wrz 21, 2008 10:16 am ] |
Tytuł: | |
Ja to juz naprawiealem, "pletwa" pracowala kiedys po takiej blaszce ktora mi sie urwala i plastik nie dotykal, nie wciskal do srdka tego "guziczka" to naprawielm ale problem NIE ustapil. Czy jest mozliwosc ze ten zawroek jest popsuty,zapchany?? Jak go sprawdzcic?? |
Autor: | ziulek [ pn wrz 22, 2008 8:38 am ] |
Tytuł: | |
Mozesz go spokojnie zdemontowac-imbus chyba 6tka. Nie pomyl tylko podcisnien, oznacz sobie jakos. Potem jak go zdejmiesz przeczyscgo sprezonym powietrzem. A metoda ''usta-usta'' dmuchajac i naciskajac jednoczesnie ten ''guziczek'' mozesz sprawdzic czy dziala-przelatuje powietrze. Jak jest zamkniety to powinno leciec powietrze tym blizej ''guziczka'' a jak wcisniety to tym dalszym-chyba, pewnosci nie mam i nie mam tez jak sie upewnic. Sprawdz tez wezyki, moze sie ktorys zapchal badz rozszczelnil. |
Autor: | bobasspr [ pt paź 03, 2008 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
Jaki olej polecacie do tej skrzyni ?? Mineralny czy jakis pelny syntetyk?? Prosze o rozsadne opinie bo to stara skrzynia. Cena oleju NIE GRA ROLI, NAPEWNO NIE WLEJE JU ZDZIADOSTWA "bo tansze". Prosze powiedzcie mi ile tez oleju potrzeba kupic do wymiany i jak to dokladnie zrobic (wczesniej wymienial mechanior) wiem ze trzeba zdjac miske, odkrecic filtr i odkrecic cos jeszcze zeby wylecial CALY olej.... no wlasnie co?? |
Autor: | THC [ pt paź 03, 2008 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: odkrecic cos jeszcze zeby wylecial CALY olej.... no wlasnie co??
Śrubę na klucz imbusowy w konwerterze .Trzeba obracać wałem , aż się pokaże . |
Autor: | bobasspr [ pt paź 03, 2008 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
Tak tez myslalem, tylko prosze napisz mi czy bedzei to od spodu dobrze widac po zdjeciu miski i filtra?? Ile oleju do skrzyni wchodzi?? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |