MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 28, 2003 10:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Mam mały problem. Mianowicie jak rano odpalam ( na benzynie) samochodzik to strasznie nie równo pracuje. Na pewno są za niskie obroty, ale na zimnym silniku powinno ssanie działać. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić czy ssanie działa. Czy na zimnym silniku po chwilowym dodaniu gazu i pozostawieniu samochodu na biegu jałowym powinno zaskoczyć ssanie (tzn. powinny podskoczyć obroty???) mile widziany schemat podłączenia ssania

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2003 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
A LPG masz?
Po uruchomieniu powinieneś mieć od razu wyższe obroty, po paru sek., minutach (w zimę) powinny spadać. A jak nierówno chodzi i go rzuca to raczej nie ma...
Pytam o LPG bo jak mialem Scirocco II to przez gaz z ssaniem nie moglem sobie poradzić :(

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2003 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć Pszczoło!
A czy przed uruchomieniem silnika wciskasz pedał gazu do podłogi? Tylko wtedy ssanie Ci się całkowicie załączy.

_________________
Wojtek
MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2003 12:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Sobiecha pisze:
A LPG masz?
Po uruchomieniu powinieneś mieć od razu wyższe obroty, po paru sek., minutach (w zimę) powinny spadać. A jak nierówno chodzi i go rzuca to raczej nie ma...
Pytam o LPG bo jak mialem Scirocco II to przez gaz z ssaniem nie moglem sobie poradzić :(



mam LPG i czy przez to sie ssanie pieprzy ??? na LPG chodzi OK. tylko ta benzyna cos nie tak ( jak silnik zimny bo jak rozgrzany to nawet OK )
jak to w zime powinny spadac? nie bardzo rozumiem. no chodzi nierowno i go rzuca wiec czego nie ma ssania ???

Wurcel pisze:
Cześć Pszczoło!
A czy przed uruchomieniem silnika wciskasz pedał gazu do podłogi? Tylko wtedy ssanie Ci się całkowicie załączy.


przed uruchomieniem ??? wcisnąc do dechy i powinno zaskoczyc? ale tylko na zimnym bo na rozgrzanym sie raczej nie powinno wlacas - prawda?

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2003 12:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Pszczola pisze:
przed uruchomieniem ??? wcisnąc do dechy i powinno zaskoczyc? ale tylko na zimnym bo na rozgrzanym sie raczej nie powinno wlacas - prawda?

Na zimnym przed uruchomieniem rozrusznika wciskam i puszczam gaz. (kręcę przy puszczonym). Przy rozgrzanym silniku nie ma potrzeby wciskania, chociaż niczemu to nie zaszkodzi.

_________________
Wojtek

MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2003 11:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Wurcel ma racje. U ciebie jest gaźnik, u mnie jeszcze w scirocco byl tez, a urządzenie od ssania to byla taka gruszka (ssanie elektryczno-wodne) z dwoma króćcami do ktorych byly przylaczone przewody od chlodzenia silnika. Przekrecalem kluczyk w stacyjce to dochodzil prad do tej gruszki w ktorej znajdowala sie sprezyna bimetalowa (to ona ruszla przepustnica) a za nia sprezynka grzejna (to wlasnie ssanie elektryczne). Równocześnie krążyla woda w gruszce i oczywiście w calym ukladzie chlodzenia (na razie jest zimna). Sprezynka grzejac doprowadzala do rozciagania sprezyny bimetalowej ktora z kolei porusza przepustnice.Po osiagnieciu odp. temp. czynnika chlodzacego obwód elektr. zostaje przerwany i dzialalo tylko grzanie wodne (wlasnie te przewody dalej ogrzewaja ta sprezyne bimetalowa).
Podstawowe usterki:
- przepalona sprezyna grzejna
- zle nastawiona gruszka wzgledem gaźnika (znaczki musza sie pokrywac)
- nie oryginalna gruszka, znaczki sie pokrywaja a i tak jest zle (ja tak
mialem)
- ogolna reg. gaznika
I tyle. nie wiem jak jest w Mb, ale zasada pewnie ta sama jesli jest autmatyczne ssanie.
Jak ja odpalalem scirocco (jak dzialalo) to wchodzil sam na ok. 2500 tyś. za pare sek. schodzil do 1500 i juz powoli w doł.
Jak dzialalo...:(

_________________
Pozdrawiam

Sobiecha

MB W201 2.0D 86r.



Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl