MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

mesio 123 - 220 D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3502
Strona 1 z 2

Autor:  Messiah [ wt sie 26, 2003 12:49 pm ]
Tytuł:  mesio 123 - 220 D

Panowie (i ewentualnie Panie, chociaż wątpię : ))
Zoczyłem mesia 123 220 D.
Jednak szykuje się w nim remont podłogi, paru miejsc na blachach (purchle) oraz nie wiem czego jeszcze.
Dlatego mam pytanie:
1) Jakiego rzędu koszt mnie czeka, jesli będe chciał zrobić podłogę. W ogóle się nie orientuję jakie czynnoiści trzeba wykonać. Więc może jakieś sugestie.
2) Ile kosztuje lakierowanieposzczególnych części (np. drzwi, błotnika a może warto cały przelecieć)
3) Jaką ma pojemność zbiornika paliwa ten model. Facet twierdzi, że przejechał na baku 1200 km, więc wychodzi bardzo małe spalanie, chyba że zbiornik jest jakiś ogromny :P
4) Nie słyszałem jescze opinii na temat tego motoru (czy jak kto woli reaktora). Wiem, że mulasty ,60 KM. Jednak jest dość rzadki i nie wiem czy jest tak dobry jak 240 D lub 200 D - jak z remontami.
Za wszelkie posty - z góry dziękuję
:P

Autor:  Ocet [ wt sie 26, 2003 1:52 pm ]
Tytuł: 

Silnik jest dosyc zabytkowy, generalnie tego modelu nie wyszlo za duzo. Przestano go produkowac w 1979, kiedy 200D po modernizacjach mial tyle kucy, co stare 220, a palil katalogowo o pol litra mniej. Zbrnik ma 65 litrow, pali katalogowo 10 na recznej skrzynce i 11 na automacie. Wszystko jednak zalezy jak i gdzie sie jezdzi. Ja swoim 300D (katalogowo 12,5 litra/100km) tarasujac drogi Kaszub uzyskalem srednia na baku 6,9 [zlosnik] .
Co do cen podlogi to rozpietosc jest duza...

Autor:  Messiah [ śr sie 27, 2003 11:48 am ]
Tytuł: 

Oto jego VIN 12312610035095 - poproszę o rozszyfrowanie

W podłodze były dwie dziury. Zostały załatane, ale smierdzi wilgocią - a wiadomo co to oznacza [szalone]

Autor:  Messiah [ śr sie 27, 2003 11:51 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Co do cen podlogi to rozpietosc jest duza...


Chodzi mi o rząd wielkości. 2000 - 3000 ?

Autor:  laudan [ śr sie 27, 2003 1:09 pm ]
Tytuł: 

Messiah pisze:
Ocet pisze:
Co do cen podlogi to rozpietosc jest duza...


Chodzi mi o rząd wielkości. 2000 - 3000 ?


Powiem Ci tak, w tamtym roku zrobilem 4 blotniki (2 lakierowane cale nowe, 1 wyklepany lakier do listwy, 1 wstawka i lakier caly za 600PLN w tym byla cena lakieru, do tego naprawa maski, kilka zaprawek i mala dziurka w podlodze), w warsztacie obok (200m) zaczynali za naprawe 1 blotnika, tego, w ktory poszla wstawka, od 500PLN. Tak widzisz, pojdz do jednego, drugiego warztatu, popytaj troche u siebie i przekonasz sie o rozpietosci cenowej, bo ona jest duza:) Zalezy od tego jeszcze, czy auto robione na ubezpieczenie, w jakim pkt warsztat itd. Tutaj nie ma regul.

Poza tym co masz na mysli zrobic podloge, wstawic cala nowa, czy tylko czesc?

Autor:  Messiah [ śr sie 27, 2003 1:15 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
[


Poza tym co masz na mysli zrobic podloge, wstawic cala nowa, czy tylko czesc?[/quote]

Myślę, że całą skoro śmierdzi, chociaż może wystarczy przeczyścić. Dobra walę za miasto do mechanika. Tam najtaniej.

Autor:  laudan [ śr sie 27, 2003 1:30 pm ]
Tytuł: 

Smierdzi mowisz? Sprawdz co wozisz pod siedzeniami, poza tym moze sie okazac, ze masz niewielkie dziory na laczeniach progow z podloga, albo czalosc przegnita:) Jak nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedzial, tym bardziej przedzialu cen:)

Autor:  Bukol [ czw sie 28, 2003 1:04 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Silnik jest dosyc zabytkowy, generalnie tego modelu nie wyszlo za duzo. Przestano go produkowac w 1979, kiedy 200D po modernizacjach mial tyle kucy, co stare 220, a palil katalogowo o pol litra mniej.


Ale krążą o tym silniku raczej pochlebne opinie, co do trwałości itp. To ten sam motor który napędzał 115-tki.

Autor:  laudan [ czw sie 28, 2003 2:22 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Ale krążą o tym silniku raczej pochlebne opinie, co do trwałości itp. To ten sam motor który napędzał 115-tki.


W sumie o wszystkich D z tamtego okresu sa podobne opinie co do trwalosci, roznily sie osiagami i spalaniem. Troche tez kultura pracy, jak mialy wiecej cylindrow:)

Autor:  Messiah [ czw sie 28, 2003 2:49 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Bukol pisze:
Ale krążą o tym silniku raczej pochlebne opinie, co do trwałości itp. To ten sam motor który napędzał 115-tki.


W sumie o wszystkich D z tamtego okresu sa podobne opinie co do trwalosci, roznily sie osiagami i spalaniem. Troche tez kultura pracy, jak mialy wiecej cylindrow:)


Może macie pojęcie jakie osiągi ma taki dieselek? Wiem, ze zapycha 135 katalogowo. Zawsze dla mnie wazne było przyspieszenie 0-100 , 60-100, 60-120. Wiem, ze wiele po takim sie nie mozna spodziewc, ale chciałbym wiedziec orientacyjnie tzn. czy dam rade F126p ? :P
Jak juz to w ogole interesuja mnie przyspieszenia wszystkich beczek. Pozdr.

Autor:  laudan [ czw sie 28, 2003 3:00 pm ]
Tytuł: 

Poszukaj:

http://macmerc.netium.com.pl/
sa opisy techniczne aut do 97, w skrznach biegow znajdziesz osiagi, przyszpiszen o 60 do 100, szukaj w testach tych aut w roznych gazetach, z tamtego okresu lub porownan nowych MB z MB sprzed 20-30 lat, bylo cos w hydeparku.

Autor:  Messiah [ czw sie 28, 2003 3:16 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Poszukaj:

http://macmerc.netium.com.pl/phpBB2/

sa opisy techniczne aut do 97, w skrznach biegow znajdziesz osiagi, przyszpiszen o 60 do 100, szukaj w testach tych aut w roznych gazetach, z tamtego okresu lub porownan nowych MB z MB sprzed 20-30 lat, bylo cos w hydeparku.


pod tym adresem jest główna strona forum, ale ok poszukam w serwisie ;)

Autor:  Messiah [ czw sie 28, 2003 4:09 pm ]
Tytuł: 

No widze, ze ma 28 sek do setki - niezły kolarz, ale od F126p szybciejszy [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  Bukol [ czw sie 28, 2003 4:17 pm ]
Tytuł: 

Messiah pisze:
No widze, ze ma 28 sek do setki - niezły kolarz, ale od F126p szybciejszy [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]


wg książki pana Jóźwiaka 28,1 [zlosnik] hehehe

Autor:  laudan [ czw sie 28, 2003 4:18 pm ]
Tytuł: 

Jak szukasz 8 sek do setki, to przejdz do dzialu z duzymi benzynami. Te auta maja 30 lat i lepiej i takowej konstrukcji sa silniki, ale dzieki temu ze wolno sie kreca, kreca sie o wiele dluzej.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/