MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od 200D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3499 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Milosh [ pn sie 25, 2003 11:55 pm ] |
Tytuł: | Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od 200D |
Witam ponownie! Drugie pytanie, które mnie nurtuje to wartość nominalna ciśnienia oleju podczas pracy silnika. Nadmieniam, że jestem szczęśliwym posiadaczem 2 sztuk. W 115 200D. Ostatniego kupiłem tydzień temu. Buda + środek jest BE! ale silnik rzekomo po remoncie. Odpala bez problemów. Jak się zagrzeje to ciśnienie na wolnych obrotach spada nieznacznie z 3,0 do wartości 2,7 –2,8 bar więc jest relatywnie wysokie. Nie wiem jaki jest olej w tym silniku (poziom OK.). Po zgaszeniu silnika wskazówka manometru spada dość szybko (ok. 2-3 s) do zera. W silniku mojego drugiego W 115 200D (ten, którego zamieściłem wcześniej zdjęcia i który to będzie odrestaurowywany) ciśnienie oleju przy zagrzanym silniku oscyluje w granicach 2,0 bar, jednakże po zgaszeniu silnika wskazówka baaardzo powoli spada do zera. Czy dość duże rozbieżności czasu opadania wskazówek po wyłączeniu silnika (przy ciągle włączonym zapłonie) dają jakiś obraz jego kondycji? W pierwszym motorku ciśnienie jest wyższe (moim zdaniem chyba zbyt wysokie) ale po zgaszeniu szybciej spada, w drugim jest niższe ale 3-4 razy wolniej opada. Co do oleju w drugim silniku to do istniejącego (nie wiem jakiego) dolałem ok. 2 l SELEKTOL (bo poziom był za niski). Innego oleju nie miałem a dolałem tylko na czas próbnych uruchomień (na razie były dwa). Jak się wezmę za „odnawianie” silnika to oczywiście zleję ten olej (z jednego i z drugiego) i wleję jakiś dużo porządniejszy, przy którym zostanę. Napiszcie co sądzicie o wartościach ciśnień na wolnych obrotach jak i o rozbieżnościach czasowych. Nie wiem czy sobie te rozbieżności brać na poważnie do serca czy też zupełnie się tym tematem nie szczypać? THX |
Autor: | szdowk [ wt sie 26, 2003 11:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od |
Hello Nie bierz sobie tego do serca ![]() W bardzo dobrym silniku, cisnienie nie spada ponizej 3 nawet gdy sie dobrze nagrzeje i bedzie na wolnych obrotach. Jezeli spada do 2, to nie jest jeszcze najgorzej. Przy 1,5 bedzie trzeba sie zaczac powaznie martwic. Istnieja za to pewne metody podniesienia cisnienia ![]() 1. Pompa oleju - bardzo czesto jest bardzo zurzyta i wymiana na nowa (nie zurzyta) potrafi zdzialac cuda; 2. Zaleznie od silnika i wersji, sa dodtkowe zawory: a/ zawor przelewowy za pompa oleju (ze sprezynka i kulka) b/ zawor przelewowy przy filtrze oleju (omijajacy filtr) c/ termostat otwierajacy przeplyw przez chlodnice oleju Kazde z tych urzadzen ulega jakiemu tams zurzyciu. Niestety bardzo trudno o dokumentacje w tym temacie. Kiedys widzialem jakas mikrofisze i naliczylem na niej z 6 rozych kombinacji powyzszych urzadzen, a do tego nie do konca udalo mi sie powiazac tego w prosty sposob z pojemnoscia silnika. Nie wspomianac o zamienianiu przez rodakow roznych czesci od roznych silnikow ![]() ![]() CO do oleju, to pamietam, ze Shell byl wyraznie zadszy od Mobil'a. |
Autor: | laudan [ wt sie 26, 2003 11:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od |
Ja jednak jestem zwolenikiem innych metod badania zuzycia silnika niz patrzenie na manometr. Nie jeden zrobil juz remont, choc do samego remontu mial cisnienie 3, na zimnym i rozgrzanym silnikiem. |
Autor: | damian [ śr sie 27, 2003 5:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od |
laudan pisze: Ja jednak jestem zwolenikiem innych metod badania zuzycia silnika niz patrzenie na manometr.
Jakieś szczegóły?? |
Autor: | kuba [ śr sie 27, 2003 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
IMO jeżeli ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spada poniżej 1 to nie jest źle pod warunkiem, że szybko wraca do 3 po naciśnięciu gazu. trzeba mieć jeszcze na uwadze obroty silnika na biegu jałowym. |
Autor: | szdowk [ śr sie 27, 2003 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Hello kuba pisze: IMO jeżeli ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spada poniżej 1 to nie jest źle pod warunkiem, że szybko wraca do 3 po naciśnięciu gazu. trzeba mieć jeszcze na uwadze obroty silnika na biegu jałowym.
Ponizej 1? To oznacza, ze nie nalezy kupowac od Cibie samochodu, bo zatarty silnik bedziesz usilowal wcisnac jako "stan dobry" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tak, wiem, ze tu i tam MB podaje jako wartosc krytyczna 0,3, ale to wartosc swiadczaca o tym, ze auto nalezy natychmiast zatrzymac i zawiesc na lawecie do warsztatu. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | szdowk [ śr sie 27, 2003 9:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od |
Hello damian pisze: laudan pisze: Ja jednak jestem zwolenikiem innych metod badania zuzycia silnika niz patrzenie na manometr. Jakieś szczegóły?? Pomiar kompresji? Odkrecenie miski olejowej i kontrola stanu pierwszej panewki? (do drugiej chyba nie ma juz dostepu) Zuzycie oleju? Rozciagniecie lancucha rozrzadu? Zuzycie kol lancuchowych? Nie wspominajac np. o kontroli dzialania wtryskiwaczy i regulacji pompy wtryskowej. |
Autor: | laudan [ śr sie 27, 2003 11:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Pytanie 2: Róznice wskazań ciśnienia oleju w silniku od |
szdowk pisze: Pomiar kompresji? Odkrecenie miski olejowej i kontrola stanu pierwszej panewki? (do drugiej chyba nie ma juz dostepu) Zuzycie oleju? Rozciagniecie lancucha rozrzadu? Zuzycie kol lancuchowych? Nie wspominajac np. o kontroli dzialania wtryskiwaczy i regulacji pompy wtryskowej.
Jeszcze sluchawki warsztatowe, analiza spalin organoleptyczna i wiadomo jakie jest zuzycie oleju (ale to wymaga duzej wprawy:). Manometr wskazuje, czy masz wystarczajaca ilosc oleju, choc na dzien dobry mozna autko wykluczyc, a jak ktos wie jak podregulowac zawor to masz zawsze 3 na wskazniku, nie mowiac juz o innych patentach, ale te mozna wykryc po tym, ze po przekreceniu kluczyka pokazuje Ci 3:) Do do granicy 0,3bara Szymonie, to = sie to zapaleniu kontrolki oleju w innych autach, ktore takowa posiadaja, czyli jak piszesz wylaczyc silnik, dolac olej, jak nie pomoze laweta lub mocna linka, ktora wytrzyma 1,5T ![]() |
Autor: | Marcin Matusiński [ czw sie 28, 2003 10:46 am ] |
Tytuł: | |
juz sie wystraszylem jak przeczytalem pierwsze posty w tym temacie - ale chyba nie jest tak zle ... ja mam na rozgrzanym silniku ok 1,5 jak stoje w korku , lub ok 1,7 jak jest "normalnie " rozgrzany ![]() inna sprawa ze wolne obroty naprawde sa u mnie wolne - tak sobie ustawiłem bo tak lubie ![]() pozdrawiam Marcin |
Autor: | laudan [ czw sie 28, 2003 10:49 am ] |
Tytuł: | |
Marcin Matusiński pisze: ja mam na rozgrzanym silniku ok 1,5 jak stoje w korku , lub ok 1,7 jak jest "normalnie " rozgrzany
![]() Peniw jak ostro przegonisz samochod na tasie to jeszcze troche spadnie, ale nie martw sie. Jezdzi to trzeba jezdzic, a nie martwic sie na zapas:) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |