MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Schemat eletryczny
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3491
Strona 1 z 1

Autor:  msokolek [ pn sie 25, 2003 2:20 pm ]
Tytuł:  Schemat eletryczny

Witam szystkich Klubowiczów!

Ponieważ w końcu stałem się szczęśliwym posiadaczem 123 280 CE 8) chciałbym zadbać o to, żeby zostać z nim jak najdłużej. Kupiłem alarm, sterownik do centralnego i sterownik do zamykania szyb. W związku z tym wydaje mi się, że łatwiej mi będzie podpiąć to wszystko jak będę miał schemat eletryczny tego autka. Stąd prośba: jakby ktoś miał coś takiego, bardzo proszę o podzielenie się. Bedę wdzięczny za każdą pomoc i z góry dziękuję. ;)

Autor:  _me: how_ [ pn sie 25, 2003 6:53 pm ]
Tytuł:  Re: Schemat eletryczny

msokolek pisze:
Witam szystkich Klubowiczów!

Ponieważ w końcu stałem się szczęśliwym posiadaczem 123 280 CE...


Hmmm, rarytas....
Ale jak się już zabezpieczysz, to wrzucisz fotki??

Autor:  Candy78 [ pn sie 25, 2003 9:04 pm ]
Tytuł: 

alarm do w123 to nie takie hop-siup

pierwszy problem to moze byc pneumatyczny centralny z masterem
w drzwich kierowcy - tzn te drzwi nie maja silownika-sprawdz czy jak
otworzysz od pasarzera to sie oblokuje od kierowcy, jesli nie -bedziesz
musial dorobic silownik,albo wogule zamienic pneumatyke na silowniki
elektryczne(samochod wg mnie traci wtedy na uroku)

druga sprawa - domykanie szyb - czy silowniki same przestaja pracowac
gdy szyba dojedzie do konca? bo ja mam 'zdobione' elektryczne szyby
i silowniki dalej sie mecza gdy szyba dojedzie do konca i trzymam przycisk

jak chcesz mam schemat do 123 disel z ksiazki 'sam naprawiam 123 200D' moze bedzie pasowac, tylko to jest taki duzy schemat 3x A4

ps - gratulacje zakupu,podkelp jakies fotki :o

Autor:  MacKuz [ pn sie 25, 2003 9:21 pm ]
Tytuł: 

Candy78 pisze:
alarm do w123 to nie takie hop-siup

pierwszy problem to moze byc pneumatyczny centralny z masterem
w drzwich kierowcy - tzn te drzwi nie maja silownika-sprawdz czy jak
otworzysz od pasarzera to sie oblokuje od kierowcy, jesli nie -bedziesz
musial dorobic silownik,albo wogule zamienic pneumatyke na silowniki
elektryczne(samochod wg mnie traci wtedy na uroku)


Centralny na pilota to pikuś sam taki miałem zanim wywaliłem całą pneumatyke na rzecz elektryki (miałem już dość wirtualnych problemów z podciśnieniem)

Do tego potrzebny ci jest jeden siłownik i to nawet nie musi być master (wystarczy ten z dwoma przewodami) bo alarm daje rade sam z siebie (chociaż proponował bym dać przekaźnik jakiś po drodze bo to z centralkami alarmów różnie bywa ) poruszać jednym siłownikiem.
Montujesz ten ciłownik w drziach kierowcy i jak on wyskoczy to przesówa zaworek od centrala pnaumatycznego i już.
Czas wykonania 30 minut a najtródniejsze to podłączenie sie do centrali alarmu ale jak masz jej schemat to też pikuś.


Cytuj:
druga sprawa - domykanie szyb - czy silowniki same przestaja pracowac
gdy szyba dojedzie do konca? bo ja mam 'zdobione' elektryczne szyby
i silowniki dalej sie mecza gdy szyba dojedzie do konca i trzymam przycisk

jak chcesz mam schemat do 123 disel z ksiazki 'sam naprawiam 123 200D' moze bedzie pasowac, tylko to jest taki duzy schemat 3x A4

ps - gratulacje zakupu,podkelp jakies fotki :o


W tej sprawie to też bym sobie chętnie założył taki domylacz szyb ale tam nie ma nieststy wyłączników krańcowych i trzeba by je chyba najpierw założyć.

Co do schematów elektrycznych patrz www.mbpl.prv.pl tam znajdziesz co prawa różne diesle ale może coś ci przypasuje.

Pozdrawiam

Autor:  msokolek [ wt sie 26, 2003 11:01 am ]
Tytuł:  Re: Schemat eletryczny

(me: how) pisze:
Hmmm, rarytas....
Ale jak się już zabezpieczysz, to wrzucisz fotki??



Trza pstryknąć obowiązkowo. Tylko cały czas czasu brak...

Autor:  msokolek [ wt sie 26, 2003 11:20 am ]
Tytuł: 

Candy78 pisze:
alarm do w123 to nie takie hop-siup

pierwszy problem to moze byc pneumatyczny centralny z masterem
w drzwich kierowcy - tzn te drzwi nie maja silownika-sprawdz czy jak
otworzysz od pasarzera to sie oblokuje od kierowcy, jesli nie -bedziesz
musial dorobic silownik,albo wogule zamienic pneumatyke na silowniki
elektryczne(samochod wg mnie traci wtedy na uroku)

druga sprawa - domykanie szyb - czy silowniki same przestaja pracowac
gdy szyba dojedzie do konca? bo ja mam 'zdobione' elektryczne szyby
i silowniki dalej sie mecza gdy szyba dojedzie do konca i trzymam przycisk

jak chcesz mam schemat do 123 disel z ksiazki 'sam naprawiam 123 200D' moze bedzie pasowac, tylko to jest taki duzy schemat 3x A4

ps - gratulacje zakupu,podkelp jakies fotki :o


Dzięki za podpowiedzi. Właśnie zdaje sobie sprawę, że to nie takie proste podłączyć ten alarm, więc próbuje się jak najwięcej dowiedzieć, zanim zacznę rozbierać samochód. Pneumatyki nie wyrzucę, bo działa bez zarzutu. Facet, który mi sprzedawał alarm, powiedział, że jest jakis kabelek elektryczny, który daje sygnal, na resztę instalacji do otwierania i zamykania. ja mu nie wierzyłem, ale się strasznie zarzekał, że tak jest. Mylił się niestety z tego co widzę... Co do szyb, to nie bardzo rozumiem. Szyby mam orginalne, ale jak szyba dojedzie do końca, to kontrolki są nadal przygaśnięte. Czy do takiej instalacji nie da się założyć domykacza szyb??? Czy muszę mieć ten dodatkowy sterownik do centralnego zamka, jeżeli na przykład założe sobie jeden siłownik elektryczny, który będzie wyzwalał resztę pneumatyki. Jak to jest z tymi centralkami alarmowymi, które sobie z tym radzą, od czego to zależy?

dzięki za wszystkie podpowiedzi

Autor:  MacKuz [ wt sie 26, 2003 12:00 pm ]
Tytuł: 

msokolek pisze:
Co do szyb, to nie bardzo rozumiem. Szyby mam orginalne, ale jak szyba dojedzie do końca, to kontrolki są nadal przygaśnięte. Czy do takiej instalacji nie da się założyć domykacza szyb???


W silniku elektrycznym podnośnika szyb jest taki opornik który powoduje że jak silnik przestaje się kręcić to powoduje, że nie następuje jego uszkodzenie ale podejżewam, że jak byś tak zostawił zamknete onko na noc i miał wciśnięty włącznik zamykania szyby to skończył by sie akumulator

Cytuj:
Czy muszę mieć ten dodatkowy sterownik do centralnego zamka, jeżeli na przykład założe sobie jeden siłownik elektryczny, który będzie wyzwalał resztę pneumatyki. Jak to jest z tymi centralkami alarmowymi, które sobie z tym radzą, od czego to zależy?


Ja u siebie maiłem przez długi czas podłączony ten jeden sołownik elektryczny bezpośrednio do alarmu alo po 3 latach wypaliły mi sie styki w przekaźniku w alarmie i musiałem go wymienić więc dla tego proponuje uzyć dodatkowy przekaźnik, Trzeba pamiętac o tym, że w przewodach wychodzących z alarmu zmienia się polaryzacja czyli następuje zamiana +/- i trzeba to przewidziec montując przekaźnik.

Pozdrawiam

Autor:  msokolek [ wt sie 26, 2003 3:47 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
W silniku elektrycznym podnośnika szyb jest taki opornik który powoduje że jak silnik przestaje się kręcić to powoduje, że nie następuje jego uszkodzenie ale podejżewam, że jak byś tak zostawił zamknete onko na noc i miał wciśnięty włącznik zamykania szyby to skończył by sie akumulator


Czyli myślisz, że sam moduł do domykania szyb nie wystarczy? Facet, który mi go sprzedawał powiedział, że polega on na układzie przepięciowym i to dzięki niemu wie, czy szyba jest domknięta...??

Cytuj:

Ja u siebie maiłem przez długi czas podłączony ten jeden sołownik elektryczny bezpośrednio do alarmu alo po 3 latach wypaliły mi sie styki w przekaźniku w alarmie i musiałem go wymienić więc dla tego proponuje uzyć dodatkowy przekaźnik, Trzeba pamiętac o tym, że w przewodach wychodzących z alarmu zmienia się polaryzacja czyli następuje zamiana +/- i trzeba to przewidziec montując przekaźnik.

Pozdrawiam



A jak się sprawdza, tą polaryzację. Zakładam, że założę ten dwukabelkowy siłownik elektryczny bez dodatkowego przekaźnika. Jak to spiąć z centralką alarmu?? Sorry za może głupie pytania, ale robię to pierwszy raz, a nie jestem elektrykiem, a z fizyki uciekałem w szkole, bo Pani mnie nie lubiła.. :lol:

Wielkie dzięki za zainteresowanie!!

Autor:  MacKuz [ wt sie 26, 2003 3:59 pm ]
Tytuł: 

msokolek pisze:
Czyli myślisz, że sam moduł do domykania szyb nie wystarczy? Facet, który mi go sprzedawał powiedział, że polega on na układzie przepięciowym i to dzięki niemu wie, czy szyba jest domknięta...??


Jeżeli działa na zaszadzie przepięciowej to bedzie działał poprawnie tak mysle.

Cytuj:
A jak się sprawdza, tą polaryzację. Zakładam, że założę ten dwukabelkowy siłownik elektryczny bez dodatkowego przekaźnika. Jak to spiąć z centralką alarmu?? Sorry za może głupie pytania, ale robię to pierwszy raz, a nie jestem elektrykiem, a z fizyki uciekałem w szkole, bo Pani mnie nie lubiła.. :lol:

Wielkie dzięki za zainteresowanie!!


Proste z centralki alarmu wychodzą dwa kable do sterowanie centralem podłączasz do nich siłownik i włączasz alarm i wiesz kiedy sie on zamyka a kiedy otwiera - proste :D

Kwestia aby alarm aktywował się razem z zamykaniem drzwi.

Sprawa nie jest skomplikowana

A powiedz mi ile kosztuje taki moduł domykania szyb ?

Autor:  msokolek [ śr sie 27, 2003 10:30 am ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:

A powiedz mi ile kosztuje taki moduł domykania szyb ?


zależy od ilości szyb. ja na gieldzie w lodzi placilem 90 pln za 4-szybowy.

Dzieki za wszystkie informacje. Raczej sobie poradzę z montażem.

A tak przy okazji czy można zmierzyć miernikiem obciążalność takiego silownika, bo na instrukcji centralki pisze, że wyjścia na centralny mają obciążalność 150 mA. czy to wystarczy na pociągnięcie tego jednego silownika?

pozdrawiam

Autor:  MacKuz [ śr sie 27, 2003 12:11 pm ]
Tytuł: 

msokolek pisze:
MacKuz pisze:

A tak przy okazji czy można zmierzyć miernikiem obciążalność takiego silownika, bo na instrukcji centralki pisze, że wyjścia na centralny mają obciążalność 150 mA. czy to wystarczy na pociągnięcie tego jednego silownika?

pozdrawiam


Tego na 100% ci nie powiem ale wszystkie alarmy mają chyba podobne parametry a u mnie starczało.

Ale ale wiesz, że te standardowe siłowniki do zamków nie bedą pasowały do twojej coupejki - te standardowe pasuja tylo do rygli z syskami a ty masz inną konstrukcje zamka.

Sprawdź to zanim kupisz siłowniki.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw sie 28, 2003 3:02 am ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Ale ale wiesz, że te standardowe siłowniki do zamków nie bedą pasowały do twojej coupejki - te standardowe pasuja tylo do rygli z syskami a ty masz inną konstrukcje zamka.

Sprawdź to zanim kupisz siłowniki.


Spokojnie, oglądałem drzwi Coupejki od środka i da się dopasować standardowy siłownik - trzeba tylko trochę pokombinować ;) [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/